Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Egyetemi prezentációs sablon
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalatok pénzügyi folyamatai
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Stratégiai menedzsment
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Benchmarking.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Stratégiai menedzsment
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
II. Logisztikai tervezés
Termelésmenedzsment Production Management
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Stratégia célrendszer
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Szegmentáció & pozicionálás.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Versenyhelyzet- elemzés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM Versenystratégia Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM

Versenystratégia Vállalati stratégia fogalma: A vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg Meghatározásának elöfeltételei: Vállalat iparágának elemzése Versenytársak elemzése Piac elemzése Vállalat helyzetének meghatározása az iparágban

Iparági fejlödés folyamatai Növekedés hosszu tavú változásai Kiszolgált vásárlói szegmens változásai Vásárlók tanulási folyamata Bizonytalanság csökkenése Kizárólagos ismeretanyag elterjedése Tapasztalat felhalmozódása Méret bővülése vagy zsugorodása Bemenetek és hitelköltségek változásai Termékinnováció Marketinginnováció Termelési folyamat innovációja Strukturális változások a szomszédos iparágakban Kormány politikájának változása Belépési és kilépési korlátok változása

Iparági környezetek általános típusai Versenystratégia kialakítása megosztott iparágakban: Milyen az iparág struktúrája és a versenytársak pozíciója? Miért megosztott az iparág? Leküzdhatő-e a megosztottság?Hogyan? Jövedelmező-e a megosztottság leküzdése?Hogyan válasszuk meg a vállalat pozícióját ahhoz, hogy ezt megtehessük? Ha a megosztottság elkerülhetetlen,mi a legjobb alternatíva arra, hogy megbirkózzunk vele? Versenystratégia a keletkező iparágakban: Alapító vagy követő a vállalat Nyersanyagforrások,értékesítési csatornák,beszállítók meghatározása illetve kiépítése Belépők figyelemmel kísérése, esetleg belépési korlátok felállítása Termékfejlesztés és vevőigények összehangolása

Iparági környezetek általános típusai Versenystratégia érett iparágakban: Az érettségbe való átmenettel együtt járó változtatások komoly veszélyeket tartogatnak Fegyelem növelése a szervezetben Az előrejutással kapcsolatos várakozások mérséklése Nagyobb figyelem az emberi tényezőkre Újracentralizálás Versenystratégia hanyatló iparágakban: Vezető szerep Piaci űrkitöltés Betakarítás Gyors tőkekivonás

Vállalati versenystratégia meghatározása Álatlános versenystratégiák: Átfogó, költségvezető szerep Megkülönböztetés Összpontosítás Vevőkkel és szállítókkal kapcsolatos stratégiák: A vevők kiválasztásának alapelve az, hogy infromálódni kell, és meg kell probálni annak a vevőnek eladni, aki a beszerzési szükségletei, növekedési lehetősége, strukturális helyzete, kiszolgálás költsége alapján a legkedvezőbb

Vállalati versenystratégia meghatározása Beszerzési stratégia döntő kérdései: Szállítás együttesének stabilitása és versenyképessége Vertikális integrálás optimális értéke Beszerzések elosztása a nekünk megfelelő szállítók között Maximális befolyás biztosítása a választott szállítókra

Versenystratégia dimenziói Dimenziók: Szakosodás Márkaelismertetés Közvetett illetve közvetlen reklám Értékesitési forma megválasztása A termék minősége Technologiai vezetőszerep Vertikális integrálás Költségpozíció Vevőszolgálat Árpolitika Tulajdoni befolyás Kapcsolat az anyavállalattal A saját és a befogadó kormányzathoz való viszony

Információk Vállalaton beüli információk Konkurens vállalatok információi Nyivános Rejtett Globális információk Vállalat tevékenységét befolyásoló információk Politikai információk Fogyasztói, vásárlói információk

Összegzés A vesenystratégia meghatározás elhanyagolhatatlan egy vállalat számára.Azonban a versenystratégia elkészítése önmagában még kevés!A vállalat összes eröforrását alá kell rendelni a stratégiának melyet el kell fogadtatni a szervezet összes tagjával.A startégiának rugalmasnak kell lennie, hogy szükség esetén könnyen módosítható legyen.Ehhez az kell, hogy folyamatos információkat gyűjtsünk a piacról és a versenytársakról és ezeket beépítsük a versenystratégiánkba!