REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
„Jó gyakorlat” Kisfizikus tábor
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Dokumentációs rendszer
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
„ Gasztro-karrierek az EU-ban ” Leonardo da Vinci mobilitási programok németországi szállodákban Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány Budapest.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. Az ember szava nem szél, ami.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Az üzletek operatív működtetése
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Országos nagykereskedelmi menedzser
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére

Referencia intézmény  Referencia  „ajánlás”…  Referencia intézmény  amit másoknak ajánlanak…  Szolgáltató szerep  kínálat (termék)  garantált minőség  kalkulált árak

Jó gyakorlat – mint szolgáltatás  A tulajdonos  A megvalósítás helyszíne  Alkalmazási terület(ek)  Tartalmi leírás  Referenciák  Humán-erőforrás igény  Az adaptációhoz, fenntartáshoz szükséges eszközigény  Átvételhez szükséges költségek típusai  Átadás-átvétel költségterve  Kapcsolattartó személy

Tervezett adaptációs költségek  Know how ára  Hospitálás, helyszíni tapasztalatszerzés  Utazás  Mentorálás, az adaptációs folyamatba ágyazott felkészítés  Vezetői és/vagy pedagógus-képzés, továbbképzés  Kiadvány, DVD, CD  Egyéb költség

Ki legyen a referencia intézményi mentor?  Innovációs tapasztalata van  Ő jó gyakorlat gazdája  Ő volt a kipróbálója, tesztelője  Ő ismeri, magáénak érzi annak tartalmi elemeit  Elhivatott az adaptációban  Hasznosulást tudja támogatni egy partnerintézményekben

Előny a mentor számára Megbecsülés élménye („Szakmai hiúságomat legyezi”) A tapasztalatok megosztása örömforrás („Az én szakmai tudásom továbbadódik így.”) Sok pozitív visszajelzés, közös sikerek Kihívás, fejlődési lehetőség (pártfogolt friss szakmai felkészültsége, ötletei, technikai tudása, kérdései, tükör) Támogató vezetői készségek fejlődése (a vezetővé válás előszobája) Anyagiak

Aktív részvétel a szolgáltatásban Az élvonalban való maradás eszköze a minőségi munka  Minőség – középpontban a vevő  Vevő: több szempontú elvárás a célban „ígértek” teljesítésére  Szolgáltató: elvárások ismerete tükrében az ígértek realizálására törekvés, „…vigyétek jó hírünket…”

Még mire lesz jó ez nekünk?  „Csupán két oka van az üzleti tevékenységnek. Az egyik: szolgálni a vevőt. A másik: a piacon maradni, hogy szolgálhassuk a vevőt.” (Tom Peters) Destruktív szemléletKonstruktív szemlélet MENTOR Túlélem a munkát… Letelik a munkaidőm… Élvezem a munkám… Van még egy kis időm…

Amit célszerű tisztázni…  Ki a jó gyakorlat gazdája…  Szabályozás  Milyen lesz a jó gyakorlat átadásának eljárásrendje?  Ha a jó gyakorlat „elég nagyvonalú”…  Ha a jó gyakorlat valóban kész „referenciatermék” …