REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére
Referencia intézmény Referencia „ajánlás”… Referencia intézmény amit másoknak ajánlanak… Szolgáltató szerep kínálat (termék) garantált minőség kalkulált árak
Jó gyakorlat – mint szolgáltatás A tulajdonos A megvalósítás helyszíne Alkalmazási terület(ek) Tartalmi leírás Referenciák Humán-erőforrás igény Az adaptációhoz, fenntartáshoz szükséges eszközigény Átvételhez szükséges költségek típusai Átadás-átvétel költségterve Kapcsolattartó személy
Tervezett adaptációs költségek Know how ára Hospitálás, helyszíni tapasztalatszerzés Utazás Mentorálás, az adaptációs folyamatba ágyazott felkészítés Vezetői és/vagy pedagógus-képzés, továbbképzés Kiadvány, DVD, CD Egyéb költség
Ki legyen a referencia intézményi mentor? Innovációs tapasztalata van Ő jó gyakorlat gazdája Ő volt a kipróbálója, tesztelője Ő ismeri, magáénak érzi annak tartalmi elemeit Elhivatott az adaptációban Hasznosulást tudja támogatni egy partnerintézményekben
Előny a mentor számára Megbecsülés élménye („Szakmai hiúságomat legyezi”) A tapasztalatok megosztása örömforrás („Az én szakmai tudásom továbbadódik így.”) Sok pozitív visszajelzés, közös sikerek Kihívás, fejlődési lehetőség (pártfogolt friss szakmai felkészültsége, ötletei, technikai tudása, kérdései, tükör) Támogató vezetői készségek fejlődése (a vezetővé válás előszobája) Anyagiak
Aktív részvétel a szolgáltatásban Az élvonalban való maradás eszköze a minőségi munka Minőség – középpontban a vevő Vevő: több szempontú elvárás a célban „ígértek” teljesítésére Szolgáltató: elvárások ismerete tükrében az ígértek realizálására törekvés, „…vigyétek jó hírünket…”
Még mire lesz jó ez nekünk? „Csupán két oka van az üzleti tevékenységnek. Az egyik: szolgálni a vevőt. A másik: a piacon maradni, hogy szolgálhassuk a vevőt.” (Tom Peters) Destruktív szemléletKonstruktív szemlélet MENTOR Túlélem a munkát… Letelik a munkaidőm… Élvezem a munkám… Van még egy kis időm…
Amit célszerű tisztázni… Ki a jó gyakorlat gazdája… Szabályozás Milyen lesz a jó gyakorlat átadásának eljárásrendje? Ha a jó gyakorlat „elég nagyvonalú”… Ha a jó gyakorlat valóban kész „referenciatermék” …