Közösségi Szolgáltató Csoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Birta-Székely Noémi Pszicológia és Neveléstudományok Kar Kolozsvár
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
"Legyen az esély egyenlő ..."
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A lelki egészség védelme az iskolában
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tanulástechnikai foglalkozások
„ÚT A JÖVŐBE” „EGY HULLÁMHOSSZON” Projektzáró rendezvény.
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Személyes életvitel.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

Közösségi Szolgáltató Csoport

MITISZK Közösségi Szolgáltató Csoport tagjai: Kovács Katalin Pályaorientációs szakértő Középiskolai tanár, Pszichológus Szabó Adrienne Családpedagógiai szakértő Szociális munkás, Fejlesztő pedagógus Szikszai Anita Fejlesztőpedagógiai tanácsadó Gyógypedagógus, Fejlesztő pedagógus Tóthné Bóta Gabriella Pszichológus tanácsadó Pszichológus, Tanár

A MITISZK Kht. Közösségi Szolgáltató Csoportja szeretettel várja az érdeklődőket az alábbi szolgáltatásokkal: Személyiségfejlesztő, önismereti kommunikációs tréningek           Beszéd és tanulási zavarok diagnosztizálása, kezelése A magatartászavar felismerése, terápiás megoldások megtervezése           Serdülőkori krízisek, hangulatzavarok esetén segítség nyújtása Konfliktuskezelések                    

Milyen további témákban várjuk az érdeklődők, pedagógusok, szülők jelentkezését? Fóbia, szociális szorongás, pánikzavar Szorongásoldás, relaxációs technikák elsajátítása Szomatikus tünetekben megjelenő mentális zavarok A pszichoaktív drogokkal való visszaélés Étkezési zavarok diagnosztizálása Képességfejlesztés minden korosztály számára Családvizsgálat, családdiagnózis, családban tartás

Induló tanulástechnikai csoportjaink célja: Lemorzsolódás csökkentése Tanulási motiváció erősítése Teljesítményszorongás oldása Memóriakapacitás növelése Részképesség zavarral küzdők szűrése, fejlesztése Hatékony tanulási stratégiák kialakítása Szövegértés, szövegalkotás fejlesztése Lényegkiemelés, jegyzetelési technikák átadása Problémamegoldás javítása

Pályaorientációs szakértői szolgáltatás Komplex szakmai segítségnyújtás, melynek főbb elemei a partnerintézmények által kínált szakmai irányvonalak ismeretében: - Pályaválasztási- és karriertanácsadás egyéni vagy csoportos formában - Tanácsadói beszélgetések lehetősége - Érdeklődés alapú számítógépes orientáció - Kérdőívek kitöltése, kiértékelése - Tájékoztató kiadványok megtekintése - Cselekvési tervek készítése a pályatervek megvalósításához - Pályaválasztási döntés megalapozása, információnyújtás

A pályaorientációs szolgáltatás további célja: - Pozitív énkép kialakítása, reális önismeret - Pályacélok megfogalmazása, megalapozott pályadöntés - Megvalósításhoz vezető út cselekvési tervének kidolgozása - Gyermek-szülő összhang megteremtése vitás kérdésekben A speciális igényű gyermekek továbbtanulásának szakmai kontrollja Pályafutásunk annál eredményesebb lesz, minél jobban összeillenek a személyes tulajdonságaink és az általunk betölteni kívánt munkakör jellemzői.

Fontosnak tartjuk az alábbiakat: Sikerélmény Tanulók, szülők, pedagógusok számára egyaránt - Motiváció - Lemorzsolódás csökkentése Szükség esetén részvétel tanulástechnikai foglalkozásainkon Megfelelő pálya kiválasztása, reális, pozitív jövőkép kialakítása Önismereti tréningeket szervezünk a pályaválasztás segítése érdekében .

Fejlesztő pedagógiai szolgáltatás Célja: Az iskolában az átlagtól eltérő viselkedési és / vagy teljesítmény-problémákkal küszködő gyermekek speciális, korrektív ellátásának módszere. A diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia felismerése, további teendők, fejlesztési tervek készítéséhez segítségadás. Egyénre alakított tanulási módszer a SNI gyermekek számára.

Fejlesztő pedagógiai módszereink értelmezése, alkalmazása Alapozó terápia Kognitív fejlesztő terápia Sindelar módszer Szenzoros integrációs elmélet és terápia Mozgásterápia Beszédészlelés Meixner módszer MSSST szűrő teszt Tanulási zavar szűrése Hátránykompenzáció, roma gyerekek iskolai integrációja Iskolai mentálhigiéné

Az alábbi kérdések megválaszolásában szeretnénk segítséget adni: Mely pszichikus funkciók határozzák meg az írás-olvasás-számolás megfelelő szintű elsajátítását? Milyen fejlődési sajátosságokat mutatnak ezek a funkciók? Milyen diagnosztikus eljárásokkal lehet szűrni ezeket a fejlettségi mutatókat? Mely lehetőségek adódnak a korrekcióra a pedagógus számára?

Családpedagógiai szolgáltatás Célja: A pedagógia és a szociális munka-ezen belül a családsegítés- módszereivel hatékony segítségnyújtás a tanulók lemorzsolódásának megakadályozása érdekében. Családpedagógiai szolgáltatás

A családpedagógia módszerei: Konzultáció gyerekekkel, családokkal, pedagógusokkal- koordinációs szerepkör. A problémás esetek kezelésekor a társintézmények közötti szakmai, jogi lehetőségek keresése és gyakorlati megvalósítása ( családsegítő, gyermekjóléti szolgálatok, védőnői szolgálat, Nevelési Tanácsadó, stb.) A prevenciós lehetőségek feltérképezése, tervkészítés, a megvalósítás érdekében egy-egy adott intézmény gyermekvédelmi szakembereinek összefogása, szaktanácsadás. Gyermek és a szülők mentális gondozása, igény esetén életvezetési, nevelési tanácsadás. Azonnali megoldási alternatíva nyújtás krízishelyzetek esetén.

Az alábbi lehetőségek szabadon bővíthetőek az igényeknek megfelelően: -Egyéni esetkezelések -Problémamegoldó csoportok létrehozása, működtetése (pld: egy adott intézmény védelembe vett, veszélyeztetett gyermekeinek csoportja évfolyambontásban vagy ifjúságvédelmi feladatokat ellátók szakmai összefogása) -Konzultációk, segítő beszélgetések, célzott interjúk -Családlátogatás Munkaformák

A családpedagógia, a szociális munka csak akkor hatékony, ha szem előtt tartja az önkéntesség elvét, mely ezáltal generálja a a motiváltságot is a problémamegoldásban, konfliktuskezelésben. Természetesen az önkéntesség elve csak akkor érvényesülhet,ha léteznek alternatívák is a gyermek, a család, a pedagógus számára.

A MITISZK Szociális Szolgáltató Csoportja a fentiek együttgondolásában, a felmerülő igények közvetítésben kéri az Önök közreműködését! Bízunk abban, hogy a közös munka eredményeként javul a lemorzsolódási arány, enyhíthetünk a pedagógusokra nehezedő szakmai terheken!

Köszönjük megtisztelő figyelmüket!