Új Esély munkakonferencia 2 2006. október 13. Braun József.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Történeti episztemológia
Csoport munka.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Huszta Roland – Fejlesztési igazgató
Cegléd 2012 Anyagvizsgáló laboratóriumi tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Károly –Szemán László ügyvezető általános igazgató METALCONTROL Kft.
Könyvtárhasználati verseny
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Képességszintek.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
MI 2003/ A következőkben más megközelítés: nem közvetlenül az eloszlásokból indulunk ki, hanem a diszkriminancia függvényeket keressük. Legegyszerűbb:
Mágneses lebegtetés: érzékelés és irányítás
Az intézményes nevelés stratégiái
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Fact Intézet A szociális városrehabilitációs program készítésének tapasztalatai Pécsett (2008) „Résztvevő megfigyelésen” alapuló esettanulmány-
A projekttervezés első lépései
Ideális kontinuumok kinematikája
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Nemdeterminisztikus és determinisztikus automaták didaktikai összehasonlítása Maróti György.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Az emberi tanulás.
Kisebbségek, etnikumok
Társadalmi állapotrajzok konferencia
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
A rezgő mozgás kvantummechanikai leírása 1. Miért kell foglalkoznunk ezzel a problémával? 2. Mi a legegyszerűbb modell? 3. Mi a várható eredménye a legegyszerűbb.
Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség.
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
JÓT ÉS JÓL… – Az esélyek változásának kimutatása, monitoring rendszer Előadó: Szalai-Komka Norbert módszertani szakértő Budapest Esély Nonprofit Kft.
Az EEM helye a menedzsmentben
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
A hazai szociális képzések helyzete a változó környezeti feltételek között „Jósolni bélből” TÁMOP /2-C Patyán László DE EK.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
NEM HALAT -HÁLÓT EQUAL március 21. Braun József.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
X. Országos KEF Konferencia nov. 30.
Speciális gyermekvédelem
Az interprofesszionális együttműködés nélküli esetkezelés
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Reflektív gondolkodás
Új Esély munkakonferencia Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Hő- és Áramlástan I. Dr. Író Béla SZE-MTK Mechatronika és Gépszerkezettan Tanszék Ideális kontinuumok kinematikája.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZFP II Kompetenciamérés
Előadás másolata:

Új Esély munkakonferencia október 13. Braun József

Új Esély munkakonferencia 2 A célcsoport azonosítása

P pedagógiai jelenségek normális eloszlás A jelenségek általában figyelembevett jelenség

P Az ellátórendszerekből kihullók száma és aránya a „normalitást” meghaladó mértékű A jelenség „ drop-out ” vagy „hátrányos helyzet” Eltérő jelenség figyelembevett jelenség

P „hátrányos helyzet” Mint jelenséget le tudjuk írni Mint struktúrát nem ismerjük „drop out” jelenség 1 figyelembevett jelenség

P „hátrányos helyzet” Kényszerítő erejű tömege nő dinamikája ismeretlen „drop out” jelenség 2 figyelembevett jelenség

P „hátrányos helyzet” Tapasztalatok szigetszerűek esetlegességgel terheltek általánosításhoz kevesek „drop out” jelenség 3 figyelembevett jelenség

P „Új Esély” közös osztó közös többszörös - MODELL A lehetőség modell alkotás

P „Új Esély” TECHNOLÓGIA mit mivel hogyan A modell modell alkotás

P „Új Esély” SZOLGÁLTATÁS létjogosultsága (probléma) eredményesség hatékonyság A tevékenység jellege modell alkotás

a szolgáltatás létjogosultsága kinek probléma mi a probléma miért probléma A kiindulópont modell alkotás

„drop out” fogalmaink értelmezése „hátrányos helyzet” csoportalkotó kritérium a „hová nem tartozás” t.i. van egy látens feltétel ovan egy domináns csoport ovan pozitív értéktételezés

P Csoportalkotás Mi a „hátrányos helyzet”? közelítő fogalmaink vannak erről Kik a „hátrányos helyzetűek”? ” ” megkülönböztető jellemzőik csoport-specifikum

P Csoportalkotás Hátrányos helyzet ahonnan nem- ill. korlátozottan lehet hozzáférni a tételezett értékekhez Hátrányos helyzetű aki hátrányos helyzetben van, ill. aki a ……(?) jellemzőkkel bír csoport-specifikum

P Csoportalkotó kritérium társadalom-szociológiai fogalmak (szociális helyzet, lakhely, iskolázottság, etnikum) mentális jellemzők közül néhány (diszfunkciók, tanulási- és magatartászavar) csoport-specifikum

P Csoport és csoporttag a negatívan meghatározott csoport tagjai specifikálhatóakká(!?) válnak a specifikációnak megfelelő személyek nem tagjai feltétlenül a csoportnak csoport-specifikum

P Specifikációs dilemmák 1. hátrányos helyzetűként nem hátrányos jellemzettek helyzetűek „hátrányos helyzetű”-ként jellemezhető, ám nem hátrányos helyzetű csoport csoport-specifikum

P Specifikációs dilemmák 2. a negatívan meghatározott csoport specifikációjához képest a domináns csoport csak negatívan jellemezhető csoport-specifikum

P Pillantás a gyakorlatra feltételezett probléma programalkotás a megfelelő kliensek kiválasztása csoport-specifikum

P KÖVETKEZTETÉS a célcsoportra nem áll rendelkezésünkre célcsoportunk megbízható specifikációja nem tudjuk, a probléma kapcsán kikről is beszélünk csoport-specifikum

a célcsoport azonos-e azokkal, akiknek a problémájáról beszélünk akik a szolgáltatás kedvezményezettjei továbbra is kérdés a probléma újrafogalmazása

FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása probléma nincs illeszkedés célcsoport domináns csoport (tételezett értékrend)

FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása alapvetően a PROBLÉMA a domináns csoport és az általa képviselt értékrend nincs illeszkedő viszonyban a „hátrányos helyzetű” csoporttal és az általa képviselt értékrend(ekk)el

KINEK probléma a probléma újrafogalmazása annak probléma, akinek fontos a két csoport illeszkedése az ő saját értékrendje mentén (a megoldandó probléma nem feltétlenül a célcsoportunké)

MI a probléma a probléma újrafogalmazása konkrétabban a PROBLÉMA függvénye annak, hogy kinek a szemszögéből nézünk – kinek az értékrendjét kívánjuk érvényesíteni

MIÉRT probléma a probléma újrafogalmazása az adott értékrend érvényesülése akadályokba ütközik nota bene egy másik értékrend érvényesülési törekvéseibe

Kérdések 1 „Új Esély” modell az „Új Esély” modell milyen értékrend(ek) képviseletét vállalja fel csak egy irányú, vagy legalább két irányú közvetítést vállal (kíván-e hatni a domináns csoportra is?)

Kérdések 2 „Új Esély” modell a „SZOLGÁLTATÁS” mibenléte? kedvezményezettjei kicsodák? megrendelője (ha van)?

A modellalkotás fázisai „Új Esély” modell  Probléma/igény  Szolgáltatás  Célcsoport/kedvezményezettek  Sikerkritériumok  Struktúra  Szupport

P köszönöm a figyelmet „Új Esély” modell