Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szaktudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

Etikai Kódex.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
E-learning alapú komplex képzések
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Üdvözöljük a Waldviertelben. következetesség ● kézi munka ● tapasztalat ● bölcsesség ● megbecsülés.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
AGRIDIAG: az agrár-környezeti teljesítményt értékelő szakképzés hazai feltételeinek megteremtése Leonardo da Vinci innovációtranszfer projekt Dr. Balázs.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Szakiskolai fejlesztési program
Az EURES reformja Kalmár András EURES osztály Nemzeti Munkaügyi Hivatal Május 16. Tata.
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Együtt a változásokért
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Leonardo da Vinci projektek

Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szaktudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők - különösen a fiatalok - körében, főként gyakorlati képzés segítségével; a szakmai továbbképzés minőségének fejlesztése, és az élethosszig tartó képzés jegyében mind szélesebb társadalmi rétegek bevonása e képzési formákba; a szakmai képzéssel kapcsolatos újítások (innováció) támogatása, különösen a versenyképesség fejlesztése és a vállalkozói kedv bátorítása.

DECAF UK/04/B/F/PP Kompetencia alapú tréning csomag kidolgozása a szakképzetlen és alapfokú szakképesítéssel rendelkez ő dolgozóknak az egészségügy és a szociális ellátás területén

DECAF Célja az alapkompetenciák fejlesztését támogató tréninganyag kidolgozása a szakképzetlen és alapfokú szakképzettséggel rendelkező személyzet részére az egészségügyi és szociális ellátási szektorban.

DECAF Partnerek Koordinátor: South and East Belfast Health and Social Services Trust (Észak-Írország, Egyesült Királyság) Partnerek: Skills for Health (Egyesült Királyság) Berufsförderungsinstitut Steiermark (Ausztria) Compass-Sozial- und Gesundheitsverein (Ausztria) Ergofit Kft. (Magyarország) North Western Health Board (Írország) Beeches (Belfast, Egyesült Királyság)

DECAF Célcsoportok A projekt kedvezményezettjei a szakképzetlen, illetve alapfokú szakképzettséggel rendelkező személyzet az egészségügyi és szociális ellátási szektorokban. A célcsoport az említett szektorban tevékenykedő munkáltatók, munkavállalók, képzési és továbbképzési intézmények, képzéstervezéssel foglalkozók, tréninganyag kidolgozási szakértők és személyzeti szakemberek.

DECAF Eredmények módszertan a képzési igények felmérésére (kérdőíves felmérés, fókuszcsoport a vezetők, oktatók és az érintett munkavállalók körében) Képzési igények és preferenciák felmérése Kompetenciakatalógusra épülő oktatási csomag, amely lehetővé teszi a célcsoportnak, hogy elismertethető képesítést szerezzen a munkahelyén

DECAF képzési csomag tartalma Minőség Kommunikáció Egyenlőség és diverzitás Egészség és biztonság Személyes fejlődés és mások fejlesztése Szolgáltatás fejlesztése

DECAF képzési csomag tartalma 1 A Minőség modul azokat a módszereket mutatja be, amelyekkel a dolgozó hozzájárulhat a minőség biztosításához munkája valamennyi területén, beleértve a munkacsapatban betöltött szerepét is.

DECAF képzési csomag tartalma 2 A Kommunikáció fejezet a hatékony kommunikáció eszközeit és módszereit mutatja be, lehetővé téve, hogy mások megértsék, amit a dolgozó üzenni szeretne, illetve a dolgozó megértse mások üzeneteit.

DECAF képzési csomag tartalma 3 Az Egyenlőség modul az egyéni felelősséget célozza meg arra vonatkozóan, hogy a dolgozó cselekedeteivel és viselkedésével támogassa az esélyegyenlőség biztosítását, és tartsa tiszteletben a másságot.

DECAF képzési csomag tartalma 4 Az Egészség és Biztonság modul az egészséges és biztonságos munkahely megőrzésének módszereire, a munkavédelmi, munkabiztonsági és munkaegészségügyi eszközökre és szabályokra koncentrál, függetlenül attól, hogy a dolgozókról vagy a betegekről, ügyfelekről vagy hozzátartozóikról van szó.

DECAF képzési csomag tartalma 5 A Személyes fejlődés és mások fejlesztése modul a munkahelyi személyes fejlődési lehetőségeket mutatja be, illetve azokat az akciókat, amelyekkel a dolgozó hozzájárulhat mások fejlesztéséhez.

DECAF képzési csomag tartalma 6 A Szolgáltatás fejlesztése modul azokat a tevékenységeket, akciókat ismertet, amelyek segítségével javíthatja, fejlesztheti a felhasználóknak és ügyfeleknek nyújtott szolgáltatást.

Akció Szolgáltatás értékelése Munka- szervezés Változás Szolgáltatás fejlesztése Modul fejezetei

CHEMITECH ES/04/B/F/PP Technológiai és szervezeti változásokra érzékeny kompetenciák értékelési, elismerési és validálási rendszerének kidolgozása a vegyiparban

CHEMITECH A projekt célja Nemzetközi modell kialakítása és hasznosítása a technológiai és szervezeti változásokra érzékeny kompetenciák értékelésére és elismerésére a vegyiparban

CHEMITECH Résztvev ő k Projektvezető: FIA UGT, Spanyolország Koordinátor: Fondo Formación Euskadi, Spanyolország Partnerek: Michelín España Portugal, Spanyolország IVAC, Spanyolország Ergofit Kft., Magyarország HEMERA-CAFOC, Franciaország SREP, Román Élethosszig tartó tanulás Társaság, Bukarest

CHEMITECH Célcsoportok Szakszervezetek, cégek, oktatási intézmények, munkaügyi szervezetek Vegyipari dolgozók

CHEMITECH Termékek Helyzetkép a legfontosabb technológiai és szervezeti változási tendenciákról a vegyiparban A vegyipar kulcsfolyamatai és érzékenységük a technológiai és szervezeti változásokra A technológiai és szervezeti változásokra érzékeny kulcskompetenciák katalógusa Jó gyakorlat gyűjtemény a kompetenciaértékelés, elismerés és érvényesítés területén Kompetencia-értékelési, elismerési és érvényesítési módszertan multimédiás CD-ROM-on.

CHEMITECH Termékek Helyzetkép a legfontosabb technológiai és szervezeti változási tendenciákról a vegyiparban A vegyipar kulcsfolyamatai és érzékenységük a technológiai és szervezeti változásokra A technológiai és szervezeti változásokra érzékeny kulcskompetenciák katalógusa Jó gyakorlat gyűjtemény a kompetenciaértékelés, elismerés és érvényesítés területén Kompetencia-értékelési, elismerési és érvényesítési módszertan multimédiás CD-ROM-on.

ÁGORA ES/05/B/F/PP Integrált oktatási rendszer kidolgozása a kompetenciák fejlesztésére a városi kiskereskedelemben

ÁGORA Célkitűzések A városi kiskereskedelem jelenlegi helyzetének javítása érdekében igazi kihívásnak számít, hogy egy információs technológiára épülő tanulási rendszert dolgozzunk ki, amely integrálja az üzletvezetők és tulajdonosok által elvárt kompetenciákat és a vásárlók által igényelt kompetenciákat, és ami lehetővé teszi a professzionális menedzsment megvalósítását a városi kereskedelemben.

ágora A projekt szakaszai Álava Kereskedelmi és Ipari Kamarája, Vitoria-Gasteiz Fondo Formación Euskadi, Bilbao, Spanyolország Vitoria Gasteiz Önkormányzat Promóciós Osztálya ESICE-Escuela Superior De Investigación En Contenidos Educativos (Pedagógiai Tartalmi Kutatási Főiskola) Unión de Consumidores de Euskadi (Euskadi-i Fogyasztók Szövetsége) Vállalkozási és Fejlesztési Központ Rzeszow, Lengyelország Ergofit Tanácsadó és Továbbképző Kft. Budapest Kereskedelmi, Ipari és Agrár Kamara Temesvár, Románia

ÁGORA A projekt várható eredményei kiskereskedelmi kompetenciakatalógus képzési igények felmérése továbbképzési program és tananyagok a kulcskompetenciák fejlesztésére

ÁGORA A projekt szakaszai Projekttervezés A kiskereskedelmi szektor szakmai kompetenciáinak összehasonlító elemzése a résztvevő országokban A kiskereskedelmi szektor három tanulási formára vonatkozó kompetencia-listájának kidolgozása A kiskereskedelmi szektor európai kompetenciakatalógusának kidolgozása a kiváló menedzsment megvalósítása érdekében A szektor képzési igényeinek felmérése Az oktatási program és a tananyagok kidolgozása Az integrált programozott oktatási rendszer kidolgozás Valorizáció

TREIN ES/05/B/PP Érzelmi intelligencia tréning

TREIN Célok Az érzelmi intelligencián alapuló oktatási eszközök kidolgozása és beépítése a továbbképzésben Támogatni az érzelmi intelligencia beiktatását a vállalati továbbképzési programokba, illetve az oktatókat és trénereket, hogy az érzelmi intelligencián alapuló módszereket alkalmazzanak. A szervezeti kultúra és a munkahelyi légkör fejlesztését támogatni az érzelmi intelligencia kompetenciáinak fejlesztésével.

TREIN Partnerek Confederación de Empresarios de Aragón Zaragoza, Spanyolország Inveslan SL, Bilbao, Spanyolország Znanie Association, Bulgária Deutsche Angestellten-Akademie, Németország Ergofit Kft, Budapest Craiova-i Egyetem, Gazdasági Kar, Drobeta Turnu Severin, Románia EMMERCE EEIG, Svédország TEPEBAŞI Önkormányzat, Törökország SOL, Sion, Svájc

TREIN Célcsoportok a.) Direkt célcsoportok A továbbképzésben dolgozó oktatók, trénerek az oktatási módszerek fejlesztése érdekében Munkavállalók: a munkahelyi megfelelés esélyeinek növelése az érzelmi intelligencián alapuló továbbképzés következtében b.) Indirekt célcsoportok: Cégek: az oktatási módszerek alkalmazásának kétszeres haszonélvezői lehetnek (dolgozók készségeinek fejlesztése, a munkakörnyezet javítása)

TREIN Várható eredmények –Az európai cégeknél alkalmazott jó gyakorlatok kézikönyv az érzelmi intelligencia területén –Módszertan kidolgozása az érzelmi intelligencia alapú oktatás alkalmazására a továbbképzésben.

TREIN A projekt szakaszai Projektmenedzsment Jó gyakorlatok az Érzelmi intelligencia fejlesztése és alkalmazása területén Oktatási és pedagógiai módszertan elemzése az érzelmi intelligencia területén Módszertani eszközök kidolgozása A módszertan tesztelése Eredmények tesztelése, valorizáció Monitoring és értékelés