Bachelor Master Dr. Juhász László PhD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Advertisements

Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Házi dolgozat fejezetei
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Az üzleti terv.
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
Szállodai érdekességek
CBL Ajánlás - Inspiráció Témákhoz inspiráció Inspiráció „CBL”
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Idegenforgalmi statisztika
12. Vagyongazdálkodás „Vagyon”
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
Humán erőforrás gazdálkodás aktuális kérdései I szeptember 18.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Brüsszel milyen messze van
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
TDM Szakmai Nap november 21.
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
Stratégiai tervezés.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD. Docens1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2007 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Apartman-szállodák.
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”
6.25. Szállodák eredménygazdálkodása „Jövedelmezőség”
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
TANTÁRGYI KÖVETELMÉNYEK Vizsga Gyakorlati részjegy: –2 ZH –ZH pótlás: utolsó gyakorlat –Gyak UV: vizsgaidőszak első két hetében 2 időpont –Értékelés: az.
A GÉPELEMEK, GÉPSZERKEZETEK II. TÁRGY ÁLTALÁNOS JELLMZÉSE
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
6.21. Szállodai vendéglátás „Hotel F&B gazdálkodás”
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Előadás Szerda – A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda
Balaton régió turizmusában
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
Tájékoztató NGB_ak072 Vállalati kultúrák. Dr. Szigeti Cecília IG 604 Fogadóóra szerda
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája :09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Master of Arts International Hotel (Companies) Management 8. Piaci-gazdálkodás és bevétel-gazdálkodás funkcionális stratégiája :11 Dr. Juhász.
Tájékoztató NGM_AK004.
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Kérdések a második zh-hoz
Tájékoztató NGM_AK004.
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

Bachelor Master Dr. Juhász László PhD. Szállodai alapismeretek I. Szállodagazdálkodás és vezetés I. Szállodagazdálkodás és vezetés II. Szálláshely – Hotel Master Nemzetközi szállodák és szállodavállalatok vezetése BGF szintű tantárgyi felelőse Dr. Juhász László PhD. Szállodaigazgató

CBL Ajánlás - Inspiráció Szakmai gyakorlat – Szakdolgozat - Záróvizsga Témákhoz inspiráció Szakmai gyakorlat (5. szemeszterben választás) Szakdolgozat téma választás Inspiráció „CBL” Adatok gyűjtése Prezentálások gyakorlása Gyakorlat és államvizsga Alapismeretek tevékenységek – feladatok – munkakörök – részlegek Vezetés és gazdálkodás BA szálláshely – turizmus Átfogó ismeret – összefüggések felismerése – bemutatása

Előadás Kedd Előadás Péntek Fogadó óra Szerda Péntek 14.40 – 16.10 A. I. 220 Hallgató Előadás Péntek 14.40 – 16.10 A. I. 130 Hallgató Fogadó óra Szerda 11.30–12.30 Péntek 13.00-14.00 M 11 Gy 1 Szerda 8.00-9.30 A 102 Gy 2 Szerda 9.40-11.10 A102

Szállodavezetés Esszencia Külső makró környezet Belső turizmus környezet Lokális piaci környezet Közvéleménykörnyezet Elégedett VENDÉG VENDÉG Hotel System Piaci célok Élőmunka munkatársak elégedett munkatársak Holtmunka Befektetett eszköz ingatlan – gép - berendezés Forgóeszköz készlet (árú-anyag) - pénz Emberi célok elégedett tulajdonosok Gazdasági célok 1 + 2 félév = 16 kredit Elmélet és gyakorlat

VENDÉG Szállodagazdálkodás esszencia Pénzgazdálkodás Piaci gazdálkodás Pénzügyi terv Pénzkezelés Bevételkezelés Kontroling Szállodagazdálkodás esszencia Piaci gazdálkodás Marketingterv Értékesítés - Disztribúció Foglalás VENDÉG Bevételgazdálkodás Bevételi terv Vendégstatisztika Időszakos Árképzés Eszközgazdálkodás Eszközpótlási terv Készletgazdálkodás Tőkegazdálkodás Beruházás – Beszerzés Biztonságvédelem Karbantartás Emberi erőforrás gazdálkodás Emberi erőforrásterv Élőmunka gazdálkodás Munkaügyi gazdálkodás Humán Menedzsment Eredménygazdálkodás Jövedelmezőségi terv Kapacitás – Volumen Költséggazdálkodás Eredmény kimutatás Jövedelmezőség

Szállodavezetés integráció Helyszín Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók statisztikai, Régió turisztikai, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Gazdálkodás területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodalánc szálloda, Szállodacsoport szálloda Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Sport Gyógy, Wellness, Kastély, Öko, Alternatív Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet Használati jog Tulajdon, Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Színvonal 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Típus - Specializáció Karbantartás, Adminisztráció

Irodalmak Irodalom Kötelező MT Rt. Szakmai folyóirata Turizmus Bulletin 2007 - 2010 KSH Turizmus kiadvány 2003 – 2010 BGF KVIK szállodavezetés és gazdálkodás előadások, Dr. Juhász 2010 KVIK Szállodavezetés Coospace szöveggyűjtemény Irodalom Ajánlott Szállodavezetés és gazdálkodás előadások Dr. Juhász László, 2010 Szállodagazdálkodás jegyzet Dr. Szalók Csilla - Fehér Tamásné 2003 The Business of Hotels S. Medlik, 1995 Hospitality Supervision R. Kavanough 1995 Managing Hotels P. Venison, 1991 Irodalom minden Szállás – szálloda – hospitality – hotel Vezetés – gazdálkodás – üzemeltetés – management – operation - irányítás De fenntartással és indoklással holding, konyha mészáros, kasszás, szezonalítás meghosszabbítása,

Irodalmak 2008-2009-2 I. - II. Dr. Juhász László PhD Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai, 2010 Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban, 2010 Bevételgazdálkodás a szállodákban, 2010 Szálláshely szolgáltatás gazdálkodási környezete, 2010 Hazai szállodák fejlődési szakaszai, 2008 Apartman szállodák piaci helyzete, 2007 Harrison / Enz: Hospitality Strategic Management Niemeyer-Hayes: Hotel Management Rutherford / O’Fallon: Hotel Management & Operations Liquori / Gray: Hotel Management & Operations Stutts / Wortman: Hotel & Lodging Management Kasavana: Managing Front Office Kappa / Nitschke: Managing Housekeeping Zhou: E-Commerce Croft: Market Segmentation Colella / Hitt/Miller: Organizational Behavior a Strategic Approach Borsenik /Stutts: The Management of Maintenance & Eng. Systems in the Hosp. Coltman: Cost Control for the Hospitality Ind.

Lundberg: The Hotel and Restaurant Business 2008-2009-2 I. - II. Irodalmak Rushmore: Hotel Investment Kotler / Makens / Bowen: Marketing for Hospitality and Tourism Venison: Hotel Management Abbey, James R.: Hospitality Sales and Marketing Tesone D.V.: Hospitality IS and E-Commerce Lundberg: The Hotel and Restaurant Business Valen: Front Office Connolly, Daniel J.: An environmental assessment of how technology is reshaping the hospitality industry Takeuchi / Nonaka: Hitotsubashi on Knowledge Management Paul R. Niven: Balanced Scorecard Diagnostics Bob Cotton: E-Selling Dopson / Hayes / Miller: F&B Cost Control B. Schmidt: Customer Experience Management Goleman / Cherniss: The Emotionally Intelligent Workplace Jones: Professional Management of HK Operations Pearlson / Saunders: Managing and Using Information Systems

Minősítés a pontok alapján Félévközi követelmények, az aláírás feltétele: Szemináriumon és gyakorlaton való kötelező és aktív részvétel, a házi dolgozat fejezeteinek időbeni leadása, a prezentációk magtartása, szállodai számítástechnikai gyakorlat befejezése, az 5-6 szemináriumi gyorstesztek sikeres megírása (minimum 61%). Féléves gyakorlati jegy kialakításának módszere, összetétele: 35 % 5-6 gyorsteszt átlaga (minimum 61%), 20 % házi dolgozat szakszerű elkészítése, 10 % prezentációk értéke, 35 % a ZH sikeres megírása (minimum 61% elérése) Vizsgakurzus: csak gyakorlatvezető által leigazolt gyakorlati félévvel, szállodai számítástechnikai program gyakorlat, aláírás Minősítés a pontok alapján Elégtelen 0 - 60 elégséges 61 - 70 közepes 71 - 80 jó 81 - 90 jeles 91 - 100

ZH kötelező és releváns 60% 11 ZH kötelező és releváns 60% Gyorsteszt kötelező és releváns 35% Egy javító vizsga tehető a gyakorlati jegy javításra vizsgaidőszak első 10 napján (amennyiben van aláírás) Szakmai számítástechnikai program gyakorlat Heti egy óra gyakorlat összesen 12-13 óra, 4x3 órában, koncentráltan, Számítógép teremben 25-28 fős kiscsoportokban, Programok és rendszerek bemutatása és gyakorlása, Front Office, szobafoglalás, disztribúció, vendéglátás, (Opera) 11

Házi dolgozat fejezetei I. „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” Piaci pozíciók – részarányok, összetételek – ütemek- változások - trendek Kereslet – turizmus alanyai – beutazók – turisták – vendégek – vendégéjszakák Kínálat – szálláshely – kereskedelmi szálláshely (férőhelyek) – szállodák – szállodai szobák, Bevételek – ARR – TREVPAR - SZF% Helyszín (ország, régió, megye, kistérség, település) – típusonként - kategóriáként II. „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” Termék leírása, tevékenységek, működési program (szolgáltatások, helyszínek, kapacitások, nyitva tartások, üzletek, részlegek, szervezeti felépítés), alapterületek, színvilágok, szobatükör, formaruhák, egyediségek kiemelése, specializáció, tematizáció, közös területek, környezet, berendezések, 54/2003GM rendelet használata, Számítástechnikai programok és munkaállomások a szállodában, Szálloda jogi formája, működési engedélyek, III. „Szálloda Marketing Terve” „Marketing terv”, küldetés, környezetelemzés (piac, település, versenytárs), belső elemzés szegmens összetétel kialakítása, kínálati ár meghatározása, árszegmentálás, jövőkép, piaci célok prior szegmensek és árak, szállás, vendéglátás, specializáció Disztribúciós web helyek meghatározása szegmensenként, értékesítési csatornák kijelölése szegmensenként, Foglalási rendszerek meghatározása (on és offline), negyedéves akció terv piaci célokra, akcióterv költségesítése

Házi dolgozat fejezetei IV. „Szállás tevékenység árbevételi terve” Marketingterv alapján prior és kiegészítő szegmensek (minimum öt) Vendégstatisztika, kiadott szobaszám, foglaltság, vendégéjszaka, vendégéjszaka hányados, átlagár, szállásbevétel, hipotézisekkel Bruttó szállás árbevételi terv havi bontásban, öt év kiterjesztés Kapacitásszámítások (bevétel, ár, szoba) ismertetése és elemzése, Szegmens összetétel összefoglaló bemutatása, Szállásbevételre három akcióterv kidolgozása, Összes szállás táblázatban és grafikusan megjelenítése V. „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” Marketingterv alapján, tevékenységek, részlegek, üzletek, szegmensek, vendégstatisztika szegmensenként eladott étkezés, átlagár, bevétel Bruttó árbevételi terv havi bontásban, legalább öt alszegmens kidolgozásával, öt év kiterjesztés, Árképzés, árelemzés, számszaki mutatószámok és feladatok alkalmazása, elemzések a dolgozatban VI. „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Marketing terv alapján, - szegmensek maghatározása, - eladott szolgáltatások, árak, bevételek, típus és egyéb bevételek, szálloda bevételi tervének összesítése, bevételek nettósítása, A szálloda bevétel gazdálkodásának elemzése Tevékenységek, szegmensek és üzletek szerinti mutatószámok, bemutatása és elemzése.

Szállodavezetés esszencia

Témakörök