EGYENSÚLYBAN A VILÁGGAL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
SEGÍTÜNK,HOGY SEGÍTHESS!
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
Korai fejlesztés fontossága
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

EGYENSÚLYBAN A VILÁGGAL Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének támogatása érdekében TÁMOP 3.1.6. pályázat

„Először tedd, ami szükséges, azután, ami lehetséges, és máris megteszed a lehetetlent.” Assisi Szent Ferenc

Tudunk-e inkluzív pedagógiai környezetet teremteni? Az inkluzív oktatás nem arról szól, hogy néhány sajátos nevelési igényű tanulót hogyan lehet integrálni a többségi oktatásba, hanem sokkal inkább szemléletmód, és arra keresi a választ, hogy hogyan lehet átalakítani az oktatási rendszereket és más tanulási környezeteket, hogy azok meg tudjanak felelni a tanulók sokféleségének. A minőségi oktatás olyan oktatás, amely inkluzív, mivel célja minden tanuló teljes részvétele. (Guidelines for Inclusion: Ensuring Access to Education for All UNESCO, 2005). UNESCO

Az EGYMI-k járuljanak hozzá a befogadó közoktatási rendszer megteremtéséhez, Széles körű szolgáltatásnyújtás által.

Célok Együttműködő intézményi hálózat létrehozása a régióban. A szak- és szakmai szolgáltató jelleg erősítése. A szolgáltatási kínálat bővítésével a projekt biztosítja a minőségi oktatáshoz való hozzáférést. Meglévő szolgáltatások fejlesztése, újak kialakítása. Lefedve a fogyatékossági típusok lehető legszélesebb körét. Módszertani kultúra korszerűsítése. Szegregációmentes környezet kialakítása. Ugyanakkor magas színvonalú, szakmailag megfelelő, minőségi szegregált nevelés biztosítása a nem integrálható gyermekek részére.

Célok A gyógypedagógia és befogadó pedagógia együttes jelenléte. A szolgáltatások beépítése a mindennapi pedagógiai gyakorlatba és az intézményi dokumentumokba. Az integráció valamennyi érintett résztvevőjének felkészítése az inkluzív pedagógiai környezet kialakítására, fenntartására akkreditált és legitimált képzések által. A kiépült szolgáltatói hálózat egységes standardok alapján működő rendszerbe foglalása.

Célok TÁMOP 3.1.1; 3.2.2; 3.4.2 projektjeivel való együttműködés Mely biztosítja az SNI gyermekeknek/tanulóknak: a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférést, alkalmazható tudást, a speciális eszközök használatát, És javítja a versenyképességet. TÁMOP 3.1.1; 3.2.2; 3.4.2 projektjeivel való együttműködés

A konzorciumi hálózat rendszere, felépítése EGYENSÚLY HÁLÓZATI MODELL Szolgáltatást nyújtó intézmények Szolgáltatást igénybe vevő intézmények Konzorciumi tagok: 1. Zuglói Benedek Elek EGYMI 2. Gyurkovics EGYMI 3. Zuglói Logopédiai Intézet 4. Autizmus Alapítvány EGYMI 5. Kőbányai Korai fejlesztő Központ Befogadó intézmények: bölcsődék óvodák iskolák

Szakszolgálatok Fejlesztő felkészítés Logopédiai ellátás Gyógypedagógiai tanácsadás, Korai fejlesztés Konduktív pedagógiai ellátás Gyógy- testnevelés

x Intézmény Gyógyp. tanácsad. korai fejl. Fejlesztő felkészí- tés Logopédiai ellátás Konduktív pedagógiai ellátás Gyógytest- nevelés Zuglói Benedek Elek EGYMI x XVII. Gyurkovics Tíbor EGYMI Zuglói Logopédiai Intézet Autizmus Alapítvány EGYMI Kőbányai Korai fejlesztő Központ

Szakmai szolgáltatások Pedagógiai tájékoztatás Igazgatási, pedagógiai szolgáltatás Szaktanács- adás Pedagógusok képzésének, tov.képzésének, önképzésének segítése Tanuló tájékoztató, tanácsadó szolgálat

x Intézmény Zuglói Benedek Elek EGYMI XVII. Móra Ferenc EGYMI Szak- tanácsadás Pedagógiai tájékozt. Igazgatási, pedagógiai szolgáltatás Pedagógusok képzésének, tov.kép-nek önkép-nek segítése Tanuló tájékoztató, tanácsadó szolgálat Zuglói Benedek Elek EGYMI x XVII. Móra Ferenc EGYMI Autizmus Alapítvány EGYMI

Az utazó gyógypedagógusok által ellátott gyermekek/tanulók száma a Benedek Elek EGYMI-ben 2008. szeptember 1-én Intézmény SNI Szolgáltatás jellege a b Differenciált tanórai foglalkozás, Kéttanáros modell Tanórán kívüli egyéni és csoportos rehabilitációs foglalkozás Általános Iskola (9) 90 15 105 Óvoda (6) 14 Összesen 104 119

Az utazó gyógypedagógusok által ellátott gyermekek/tanulók száma a Benedek Elek EGYMI-ben 2009. szeptember 1-én Intézmény SNI Szolgáltatás jellege a b Differenciált tanórai foglalkozás, Kéttanáros modell Tanórán kívüli egyéni és csoportos rehabilitációs foglalkozás Általános Iskola (11) 104 19 123 Óvoda (12) 12 1 13 Összesen 116 20 136

SNI típusa 2008. szept. 1.

Integráltan nevelt-oktatott összes SNI létszám három évre visszamenőleg a konzorciumi intézmények térségében

Humán erőforrás Szakképzett gyógypedagógusok 100% Oligofrén szak mellett megtalálható a szurdo, tiflo, szomato, pszicho, logopédia szak. Új terminológia szerint többen terapeuta szakosok. Többen szakvizsgázott és másoddiplomás pedagógusok. Pedagógiai asszisztensek segítenek. Hiány: autizmus specifikus képzettségben.

Speciális szakmai tudásaink Logopédiai diagnosztika, diszlexia prevenció/ reedukáció, diszgráfia, diszkalkulia terápia, Gósy beszédpercepciós vizsgálat és terápia, Ayres, Delacato, BHRG, TSMT, Mozgáskotta, Sindelar, Fejlesztőpedagógia, Drámapedagógia, Projektpedagógia, A tanulók személyre szabott szöveges értékelése, Együttnevelés, Lépésről-lépésre óvodai program,

Speciális szakmai tudásaink Személyiségfejlesztés zeneterápiával, Kokas- módszer, Ulwilla, Frostig elemek az óvodában, Komplex művészeti terápia, EU-s pályázatíró tanfolyam, változáskezelő tréning Differenciált tanulásszervezés, Hatékony tanulói megismerés, Speciális autista fejlesztő terápiák: TEACCH program, PECS-képes, kommunikációt segítő módszer, ELA-treápia, stb.

A projekt során megvalósuló képzések 1. Probléma-felismerés a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók körében a korai fejlesztés és gondozás, az óvodai és általános iskolai területen, a logopédiában 2. Írás-olvasás módszertana 3. Autizmussal élő gyermekek integrált pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai 4. Az utazó tanárok felkészítése

A megvalósítás garanciái A fenntartó támogatása. Az együttnevelés iránti elkötelezettség az intézmény vezetés és a pedagógusok részéről. A szükséges többlettudás megszerzése, a pedagógusok felkészültsége. Az SNI és nem SNI tanulók ismerete. A különbségek szakszerű kezelése. A tanulók szükségleteihez igazított, a heterogén csoportokban történő, differenciált tanulásszervezési módok ismerete és alkalmazása. A különböző kooperatív tanulási technikák ismerete és alkalmazása.

A megvalósítás garanciái A speciális, tanulást és tanítást segítő fejlesztő eszközök, taneszközök ismerete és megfelelő alkalmazása. Kooperációs, együttműködési készség a szülőkkel, pedagógusokkal, szakemberekkel, szakmai szervezetekkel. Az intézményi dokumentumokba való beépítés, egyéni fejlesztési tervek készítése. Tapasztalatátadás, információ csere: team megbeszélések, hospitálások, szakmai napok keretében.

Fenntarthatóság A kiépült szolgáltatási rendszer biztosítja, hogy a gyermek/tanuló a napirendbe építve kapja meg az ingyenes, kötelezően járó szolgáltatást Az integrált és szegregált nevelés egyre eredményesebbé válik, a minőségi szakmai munka, szakmai szolgáltatás biztosított lesz. A megvalósult képzések elősegítik, hogy a többségi intézmények munkatársai tájékozottabbak, elfogadóbbak nyitottabbak, befogadóbbak legyenek.