Téma: DSD 1 vizsga Német Nyelvi Diploma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Euroexam nyelvvizsgákra
Advertisements

Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Euroexam nyelvvizsgákra
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Euroexam nyelvvizsgákra
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárásairól alapképzésre és osztatlan képzésre jelentkezés esetén január 01-jétől 432/2012 (XII. 29.) Korm.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Angol nyelvi kompetencia
Rádai Péter Euroexam Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol, német B2 / C1.
Tippek, anyagok a Beszédkészség vizsgarészre, éles próbavizsgával
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
2013. november 15. A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékének közzététele.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
LEXINFO Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga sajátosságai Babos Krisztina Dunaújváros, május 09.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
1 NYESZE KONFERENCIA NYESZE KONFERENCIA ÁLTALÁNOS NYELVI ÉS SZAKNYELVI VIZSGÁK, VIZSGAANYAGOK Varga György
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
DSD 1 vizsga Német Nyelvi Diploma.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Általános iskola első osztály
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Be kell hozni a meglévő előrehozott érettségiről a törzslapkivonatot.
Felvételi eljárás 2014/2015.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Érettségi élő idegen nyelv
Kétszintű érettségi.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Előadás másolata:

Téma: DSD 1 vizsga Német Nyelvi Diploma Szülői értekezlet Téma: DSD 1 vizsga Német Nyelvi Diploma 2013. november 04. 17.00 óra

Pilotprojekt DSD 1 Magyarországon Nemzeti Erőforrás Minisztérium Deutsche Kultusministerkonferenz 2010/2011-es tanévben eredményes volt országszerte bevezetésre került nagyobb létszámmal évente bővül az iskolák száma

DSD 1 vizsgaszint A2 B1 szint Németországi felsőoktatási előkészítő tanfolyamok megkezdéséhez elegendő nyelvtudást igazol. nemzetközileg összehasonlítható nyelvi tudásszint vizsgák több mint 60 országban akkreditált vizsga a DSD iskolákban DSD 1 – csak kéttannyelvű és nemz. iskolákban Mo.-on az iskolai németoktatás része - ingyenes

Nyelvi szintek A1 C2 A továbbhaladás általános feltételei a 8. évfolyam végére A nyelvhasználat szintje megegyezik az Európai Tanács által kiadott ajánlás B 1 szintjével

A Közös Európai Referenciakeret (KER) szintjei Képes egészen egyszerű mondatokat alkotni és megérteni, képes konkrét szükségleteit kifejezni, személyes jellegű kérdéseket feltenni és megválaszolni. A2 Képes megérteni magát egyszerű, mindennapi helyzetek-ben, képes információcserére ismert, begyakorolt helyze-tekben. B1 Egyszerű, összefüggő szövegeket tud alkotni érdeklődési körébe tartozó témákban, álmait, reményeit, terveit, szán-dékait meg tudja indokolni és magyarázni. B2 Meg tudja érteni az elvont témájú összetett szövegeket, és saját szakterületén képes szakmai vitát is követni. Folyamatos és természetes módon tud reagál-ni, részletezni tudja a különböző lehetőségekből fakadó előnyöket és hátrá-nyokat.

Tartalom, nyelvhelyesség Elégséges nyelvismerettel és elegendő szókinccsel rendelkezik ahhoz, hogy kifejezze magát olyan témákban, mint a család, hobbi, érdeklődési kör, munka, utazás és mindennapi események, de megszólalásaiban még lehet bizonytalan. Meglehetős pontossággal, rutinosan alkalmazza a gyakran használt kifejezéseket és mondat-szerkezeteket kiszámítható helyzetekben.

Folyamatosság, interakció Egyszerű, folyamatos szöveget tud alkotni ismert vagy érdeklődési körébe tartozó témákban. Még tarthat rövidebb szüneteket, hogy megtalálja a megfelelő szavakat, kifejezéseket, nyelvi fordulatokat és kijavítsa magát . Képes kezdeményezni, fenntartani és befejezni egyszerű beszélgetést olyan témákban, amelyek számára ismerősek vagy érdeklődési körébe beletartoznak. Képes elismételni olyan informá-ciókat, melyek segítik a kölcsönös megértést.

Cél: 8. év végére B1-es nyelvi szint (jeles/jó) Koherencia Össze tudja kapcsolni gondolatait, leírja a különböző eseményeket, vázlatosan meg tudja indokolni álláspontját, terveit. PP Cél: 8. év végére B1-es nyelvi szint (jeles/jó) külső mérés: vizsga

NYELVI SZINTEK (Európai Tanács) Vizsgák A1   A2 B1 B2 C1   C2 GOETHE / OSZTRÁK-INTÉZET (ÖSD) SD1  SD2 ZD C1 ZOP NYELVVIZSGA (KOMPLEX EGYNYELVŰ) - ALAP KÖZÉP FELSŐ A2 - B1 DSD 1 B2 - C1 DSD 2  

B2 –középfokú komplex nyelvvizsga

Folyamatok heti 5 németóra + németül tanított tantárgyak kiegészítő feladatok a tananyag mellé: tesztek (LV, HV, SB), levél- és fogalmazásírás stb. differenciált foglalkozások délután tehetségprogram 5-6. évfolyamon igény esetén szakkör / tanfolyam délután 6. évfolyamon: német csereprogram 6. év végén házi vizsga - A2 szint

Folyamatok nyelvi előkészítő szakkör a 7. évfolyamon házi vizsga 7.osztály végén A2+ tehetségprogram/német 7./8. évfolyamon nyelvi előkészítő szakkör a 8. évfolyamnak (3 csoport x 1 óra/hét) – vizsga után is!!! 8. évfolyamon: német csereprogram anyanyelvi tanárok

Egyéb iskolai lehetőségek: kiegészítő olvasmányok házi vers- és prózamondó verseny vetélkedők nyelvi táborok, nyelvi hétvégék

Egyéb önálló lehetőségek: iskolai könyvtár – olvasmányok, rejtvények, német társasjátékok német adók (rajzfilmek) interneten játékos (hangos) feladatok, rejtvény, autentikus olvasmányok nyelvtanulás: folyamatosság – rendszeresség – szorgalom – önállóság

Célirányos felkészülés tanórán 1-1 nyelvi készség íráskészség (fogalmazás: új típusú) halláskészség technika ! olvasási készség (Modelltest) 2-3x 45 perc délután LV/HV/Test - szókincsbővítés szóbeli + prezentáció

DSD mappa – folyamatosan kiegészíteni… szintleírás (A1 A2 B1) szóbelihez prezentációs segédanyag – téma vázlata – hiányok, hiányzó lépések, összhang) LV HV korábbi vizsgák anyaga (újabbak kidolgozása, pl. pályaválasztás) „Fragenkatalog” – előkészítő, tanórák

DSD I. eredmények 2010/11. 43/42 fő B1 23 fő (55%) A2 14 fő nb 5 fő (részterületeken B1, A2) B1 A2 nb HV 40 (95%) 2 LV 37 (88%) 5 MK 36 (86%) 3 SK 27 (64%) 11 4

DSD I. eredmények 2011/12. 29/29 fő DSD 1 B1 19 fő (65%) A2 7 fő nb 3 fő (részterületeken B1, A2) B1 A2 nb HV 26 (90%) 3 LV 25 (86%) 4 MK 21 (73%) 6 2 SK 24 (83%)

DSD I. eredmények 2012/13. B1 A2 nb HV 43 (100%) LV 42 (98%) 1 MK 43/43 fő DSD 1 B1 34 fő (79%) A2 7 fő (16% és részterület 3xB1) nb 2 fő (4% részterület 3xB1, 1xB1 +2xA2) B1 A2 nb HV 43 (100%) LV 42 (98%) 1 MK 38 (88%) 4 SK

Eredmények az elmúlt 3 évben (%)

Nyelvi készségek szerint

A DSD 1 vizsga lebonyolításának időbeosztása November - létszámjelentés (43 fő) December vége/január eleje – december 3. - a résztvevők jelentkezése online (Utólagos jelentkezés nincs.) - a prezentációs témák (konkrét cím) leadása február végén/márc. elején délután - konferencia és „vizsgabemutató” (4-6 hetedikes) Cél: - a vizsgázók megismerjék - a vizsgáztatók tapasztalatokat gyűjtsenek

Írásbeli vizsga: márc. 19. de. Szóbeli vizsga: márc. 20- ápr. 19. olvasásértés (60 + 10) hallásértés (40 + 10) közben szünet írásbeli kommunikáció (75) szóbeli vizsga (15) –három vizsgabizottság, egész nap (márc. 21-től ápr. 19-ig)

Eredmények Központi javítás Eredmények mind a négy vizsgarészhez külön-külön A diplomák megküldése (június 14-ig) Ünnepélyes diplomaátadás (évzáró)

A négy készségszint egyenlő arányban oszlik meg. 25% 25% 25% 25%

1. vizsgarész: Olvasott szöveg értése 5 feladattípus (60 + 10 perc) Megoldó lap – fekete toll!!! Jelölések!!!! 1. Hiányos szöveg pótlása megadott szavakkal ill. felirat hozzárendelése szöveghez 2. Hozzárendelés (pl. szituáció és hirdetés) 3. Igaz-hamis döntések 4. Feleletválasztás 5. Rövid szövegek és feliratok egymáshoz rendelése

2. vizsgarész: Hallott szöveg értése 5 feladattípus (40 + 10 perc) Az Audio-CD az egész vizsga alatt megy!!! 1. Hallott jelenetek képhez rendelése 2. Hallott rövid szövegekhez feleletválasztás 3. Igaz-hamis döntések 4. Összefüggő szöveghez feleletválasztás 5. Rövid tudósításokhoz cselekmények hozzárendelése

Egy témához 4 tanulói vélemény Fogalmazási követelmény 3. vizsgarész: Írásbeli kommunikáció Feladat: olvasói levél írása (75 perc) Egy témához 4 tanulói vélemény Fogalmazási követelmény 1.rész: A megnyilvánulások indirekt visszaadása. 2.rész: A témához a mondanivaló kifejtése. 3.rész: Saját álláspont megfogalmazása. Íráskép, olvashatóság, elrendezés stb. Javítás!!! Sokat kell írni.

Követelmények (írásbeli) Képes információkat és gondolatokat elvont és konkrét témákhoz közölni információkat ellenőrizni és valamelyest precízen egy adott problémát felvázolni vagy kérdést feltenni ahhoz. Képes személyes levelekben és közlésekben fontos dolgokról egyszerű információkat adni vagy megtudakolni, és abban világosan kifejezni, mit tart fontosnak. A2 Képes rövid, egyszerű, formailag rendezett feljegyzéseket készíteni, ha fontos dolgokról van szó. Képes egészen egyszerű személyes levelet írni és abban valamit megköszönni illetve bocsánatot/elnézést kérni valamiért.

4. vizsgarész: Szóbeli kommunikáció (3x5 perc) Cél Előírás Feladattípus 1. Beszédkészség általános mindennapi élet szituációi kérdések adott kérdéskatalógus alapján irányított beszélgetés + prezentáció 2. Beszédkészség összefüggő előadás felvilágosítást adni egy ismert témáról választott témában prezentáció + a prezentációra vonatkozó kérdések

Prezentáció Témaválasztás – január 11. Itt: 2013. dec. közepe Érdeklődés, tapasztalat a témához!!! Szerkezet, szemléltetés – előadás összhangja Fontos aspektusok a témához kitűnnek-e Elrendezés: logikus, áttekinthető Esztétikum + láthatóság Kép és előadás összhangja Mo. – No. vonatkozások fellelhetőek-e – nem követelmény Felkészülés: témaszűkítés, szelektálás, vázlat, tartalom, szókincs, időzítés, gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás…

Egyebek nevelési tanácsadótól vélemény december elejéig szóbelin időbeosztás, de min. egy órával korábban itt kell lenni eredményhirdetés a szóbeli után további információk: tanulók, ellenőrző, honlap

Az eredmények kiértékelése, a pontok és a nyelvi szintek átszámolása Olvasásértés: B1 24 – 14/11 pont A2 13/10 – 8/5 pont Nem felelt meg 7/4-0 pont Hallásértés: B1 24 – 14/11 pont A2 13/11 – 8/5 pont Nem felelt meg 7/4-0 pont Írásbeli kommunikáció: B1 24 – 12 pont A2 11 – 8 pont Nem felelt meg 7-0 pont Szóbeli kommunikáció: B1 24 – 12 pont A2 11 – 8 pont Nem felelt meg 7-0 pont

Német Nyelvi Diploma (DSD1): évzárón Olvasásértés B1 Hallásértés B1 Írásbeli kommunikáció A2 Szóbeli kommunikáció B1

Kérdések www.dsd-iskolak.org www.auslandsschulwesen.de Köszönöm a figyelmet! Molnár Márta igh@zugloihajos.hu