Vitorlázórepülő és MOVIT elméleti tanfolyam 2011
DOKUMENTÁCIÓ Jelenléti ív Bemutatkozás Ki hol hallott rólunk? Belépési kérelem Kiképzési szerződés Alapszabály; Szervezeti Működési és Fegyelmi Szabályzat megismertetése
ANYAGIAK Tagdíj + szakosztályi hozzájárulás 17400 Ft/ félév fizetendő: 2010. február 15. Orvosi vizsgálat: kb. 10 000 Ft (részletezve később) Erkölcsi bizonyítvány 3100 Ft A postán tudsz 200Ft-ért kérelmező lapot kérni, amit ki kell tölteni, a kérelmező lap mellett van hozzá a csekk, ami 3100 Ft, azt fel kell adni és fel kell ragasztani ajánlva(!) ugyanabban a borítékban feladni, és kb 1 hét múlva megkapod. Vagy elektronikusan is intézheted az alábbi oldalon: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/erkolcsi_bizonyitvany_igenyles.html
ANYAGIAK Kiképzési díj vitorla: 3 X 50 000 Ft „B” vizsgáig I. részlet: gyakorlati oktatás megkezdése előtt II. részlet: 20. felszállás megkezdése előtt III. részlet: 40. felszállás megkezdése előtt Tankönyv vitorla – www.pilotafutar.hu Vitorlázórepülők tankönyve I-III. (4500 Ft a 3 könyv) - Tankönyv motoros - www.pilotafutar.hu PPL kézikönyv – A repülőgép-vezetés elmélete (16500 Ft) ICAO térkép - www.pilotafutar.hu (2250Ft) Startkönyv vitorla: 1500 Ft - Startkönyv motoros: 2990Ft
ORVOSI A gyakorlat megkezdéséhez orvosi vizsgálat szükséges. Orvos: Dr. Völgyi Zoltán belgyógyász főorvos, repülőorvos 8500 Pápa, Bella u. 9. Tel.: 89/316-610; 06-30/407-7904 Rendelés: szerdánként 17h-tól Dr. Melles Imre vezető főorvos 1097 Budapest, Gyáli út 17. Tel (06 1) 280-6809 Időpontot kell kérni! Javaslat: menjetek együtt. 2. egészségügyi osztály első és kibővített vizsgálat Pápán kb 13 000 Ft A vizsgálat után kb. 3 hét múlva lesz a kezetekben az orvosi papírotok.
OKTATÁSSZERVEZÉS Tantárgyak – oktatók Oktatási napok 2011. január 30-tól vasárnaponként 9h-??-ig 1. nap 1. rész. Szabályzat. ismertetõ jellegű, nem vizsgakövetelmény 2. rész. Rep. Kiképzés feltételei 3. rész. Vit. Rep. Elméleti és gyakorlati kiképzésének rendszere Elérhető gyakorlati vizsgák Aerodinamika – Barna Tibor - tk. 17-47.o. 2. nap Aerodinamika. . . . 9. nap 1. rész. Gyakorlati repülés, Ka-7 típusismeret - internetről letöltendő 2. rész. Földi elõkészítés, ismétlés, pótlás 10. nap Egészségügyi előadás Ejtőernyős oktatás 10. nap - Vizsga tervezett időpontja április / KÖTELEZŐ/ - Típusvizsga
ÜZEMNAP Eligazítás - Pontos időpont 8:15 (beszélgetősek 7:45) Szolgálatok kiosztása (startügyeletes, kötélvisszahúzó, gépügyeletesek, időmérő) Feladatok tervezése Jelenléti ív – Zsuzsi / Repvez Lezárása eligazítás végén Aki nincs ott, 50%-os feláron repül Kipakolás rendezetten gyorsan, 1 irányít, a repvez felel érte, beszélgetés a starton Repveznek jelent az aggregátorkezelő, a kötélvisszahúzó, a gépügyeletesek, ezt a repvez jegyzi a repveznaplóban Repveznaplóban a gépügyeletesek is legyenek beírva - Üzemanyag ellenőrzése, gépkönyvekbe jegyzése, reggel és este – repvez ellenőrzi
TÁRSADALMI MUNKA, ÉRTÉKEINK A kötelező társadalmi munka az egyesület Szervezeti és Működési Szabályzata szerint évente 6 nap, 3 nap téli, 3 nap nyári. Társadalmi munkafüzetet Barna Tibi fogja vezetni, mindenki neki jelent, ő jegyzi Dátum, név, időtartam, ki mit csinál. Társadalmi munka megváltása 5000 Ft / nap, és ami ebből bejön, szétosztjuk azok között, aki plusz társadalmi munkát végeznek.
TÁBOROK 2011 Az idén is 3 tábort szervezünk. június 11 - június 19-ig június 09 - június 17-ig augusztus 13 – augusztus 21-ig
SGPL/GPL Pilóta Képzés 1. A tanfolyamra jelentkezés követelményei Minimális életkor: - SGPL kérelmezőnek betöltött 15. életév - GPL kérelmezőnek betöltött 16. életév Iskolai végzettség: alapfokú. Egyéb követelmény: Az SGPL alapképzés elméleti részét tartalmazó tanfolyam elvégzése után a növendékeknek a képzési szervezetnél elméleti vizsgát kell tenni. Sikeres elméleti vizsgát követően a hatóság kiadja a Növendék Pilóta Szakszolgálati Engedélyt (SGPL). A növendéknek rendelkeznie kell SGPL engedéllyel az első egyedülrepülés előtt. Növendék pilóta egyedül kizárólag repülés oktató felhatalmazásával repülhet, távrepülésre nem jogosult. Egészségügyi követelmény: A jelentkezőnek 1. vagy 2. osztályú orvosi minősítéssel kell rendelkeznie a tanfolyam megkezdése előtt. GPL kérelmezőnek teljesíteni kell: 25 repült órát vitorlázó-repülőgéppel, melyből legalább 40 felszállás egyedül repülés, és amely egyedül repülésből legalább 2 felszállás meghaladja a 180 percet. Rendelkeznie kell SGPL szakszolgálati engedéllyel és vontathatói képesítéssel.
Pilóta Szakszolgálati Engedély SGPL/GPL A vitorlázórepülő elméleti képzés tárgyai: Légijog Általános légijármű ismeret Repülési jellemzők, repüléstervezés és terhelés Emberi tényezők Meteorológia Navigáció Üzemeltetési eljárások Repüléselmélet Rádió-távbeszélő kezelői ismeretek Korábbi tapasztalat jóváírása: Repülőgép vezetésére jogosító szakszolgálati engedély engedélyesének repülőgépen parancsnokként teljesített repült idejének 10%-a, de max 5 óra beszámítható a GR megszerzéséhez. Az egyedül repülési időbe beszámítás nem engedélyezett. Motoros pilóták átképzése vitorlázó repülőgépre Kiképzési Kézikönyv C.4. Rész
MOVIT – Motoros vitorlázó pilóta képzés 1. A tanfolyamra jelentkezés követelményei Minimális életkor: - SPL kérelmezőnek betöltött 16. életév - PL kérelmezőnek betöltött 17. életév Iskolai végzettség: középfokú. Egyéb követelmény: Az SPL alapképzés elméleti részét tartalmazó tanfolyam elvégzése után a növendékeknek a képzési szervezetnél elméleti vizsgát kell tenni. Sikeres elméleti vizsgát követően a hatóság kiadja a Növendék Pilóta Szakszolgálati Engedélyt (SPL). A növendéknek rendelkeznie kell SPL engedéllyel az első egyedülrepülés előtt. Növendék pilóta egyedül kizárólag repülés oktató felhatalmazásával repülhet. Egészségügyi követelmény: A jelentkezőnek 1. vagy 2. osztályú orvosi minősítéssel kell rendelkeznie a tanfolyam megkezdése előtt. A MOVIT PPL kérelmezőnek teljesíteni kell: 45 óra motoros vitorlázó repülőgépen repült gyakorlati idővel; amelyből 5 óra bármelyik földi repülés-gyakorló berendezésen töltött idő is lehet.
MOVIT – Motoros vitorlázó pilóta képzés Az elméleti képzés tárgyai: Aerodinamika Légijog Szerkezettan Műszertan Légiüzemeltetés Navigáció Meteorológia Repülési szabályok Elsősegélynyújtás Gyakorlati repülés Rádiótávbeszélő-kezelési ismeret Korábbi tapasztalat jóváírása: Repülőgép vezetésére jogosító szakszolgálati engedély engedélyesének repülőgépen parancsnokként teljesített repült idejének 10%-a, de max 5 óra beszámítható a GR megszerzéséhez. Az egyedül repülési időbe beszámítás nem engedélyezett. Aki rendelkezik: - vitorlázó szakszolgálati idővel, annak parancsnok pilótaként repült idejéből 50%, de legfeljebb 25 óra beszámítható. B.3./1. Rész - motoros szakszolgálati idővel – TMG osztályjogosítás: a repülőgép vezetőnek minimálisan teljesíteni kell: 5,5óra kétkormányos képzés, amiből 2 óra útvonalrepülés és min.15 egyedüli fel és leszállás.