„Ezt egy életen át…” Projektzáró tanácskozás Dombóvár 2007. 05. 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOK VII. ORSZÁGOS SZAKMAI KONFERENCIÁJA
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Projektindító nap Bonyhád november 27
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
EKOP Elektronikus levéltár
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Projekt adatai INFOTÁRS TÁMOP /A/2./0011 Az ELTE TáTK és IK közös projektje Támogatás: Projektidőszak: –
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
A HEFOP projektek előrehaladása, eredményei Előadó: Rozványi Dávid osztályvezető Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.

Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kis kitérő a Pályázati Tájékoztató felület titkai.
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Előadás másolata:

„Ezt egy életen át…” Projektzáró tanácskozás Dombóvár

Mérföldkövek  Pályázatírás  Szerződéskötés  Projektmegvalósítás  Projektzárás  Eredmények fenntartása

Túl kicsik vagyunk... Három hónap ( ) – Pályázati felhívás értelmezése (mire pályázunk) – Területi lefedettség (város, megye, régió) – Konzorcium összetétele (partnerek száma) – Indikátorok, mellékletek, költségvetés – Pályázati filozófia („kisvárosi” hálózat) – Névadó, szlogen, logo (PANNON KAPTÁR) – Egyezségek (kulcstényező a pedagógus)

A nehéz „szülés” Kilenc hónap ( ) – Hiánypótlás (2004. nyár) – Pályázat átdolgozása ( ) – Új szempontok, elemek megjelenése (ütemterv, költségvetés, szervezetfejlesztés, minőségfejlesztés, IKT-SDT, motivációs csomag) – Programcsomag értelmezés (terület, típus) – Indikátorok

Célegyenesben Hét hónap ( ) – Projektindítás (I. Konzorciumi ülés) – Tantestületi tájékoztatók – Új szempontok, ütemterv megjelenése (költségvetés, 1,5 éves tesztelés, modulok) – 2x15 órás továbbképzés (tantárgyfelosztás, helyi sajátosságok kezelése, eltérő információk) – Szerződés aláírása, indulás, taneszközök...

Útkeresés, konszolidáció Tíz hónap ( ) – Információs és dokumentációs rendszer kiépítése – Konzorciumi ülések (Gyönk, Dombóvár, Bonyhád, Siklós) – PEJ-ek, KSZ-ek (IH, OMAI, MÁK-Piroska jelenség, FH) – Műhelyfoglalkozások – Első szerződésmódosítás (IKT-SDT, befejezés) – Programelemek kiesése (szerv- és minőségfejlesztés) – Eszközbeszerzés (kis-és nagyértékben) – Pályázatok (képzők képzése, mentorálás) – Felmenők, belépők, taneszköz ellátás – Az első eredmények

A karaván halad... Tizenegy hónap ( ) – Az Educatio belehúz és beelőz – Hálózatépítés (kistérségi napok, kaptárnyitogató) – Konzorciumi ülések (Szigetvár, Nagyatád, Lengyeltóti) – Második szerződésmódosítás (taneszközök, belépők) – Helyszíni monitoring – Konferenciák tavasza (Mérleg, Otthon vagyunk..., Ezt egy életen át…)

A kulcsszó: alkalmazkodás  Többszereplős projekt (suliNova, Educatio)  Eljárásrendi változások – 1-2. PEJ hagyományos – 3-4. PEJ módosított – 5-6. EPEJ megjelenése – KSZ-ek átalakulása, megszűnése, újak megjelenése (MÁK, FH, OMAI- NFÜ, OKM TI)

Ami a legtöbb feszültséget okozta, okozza...  Projektfinanszírozás kiszámíthatatlansága  Taneszköz ellátás, szállítás  Eljárásrendi határidők nem betartása (PEJ, hiánypótlás, szerződésmódosítás)  „Gazdátlanság”, összehangoltság hiánya  Ellentmondó információk, folytatás, fenntarthatóság kérdése (helyi és rendszer szinten)

Ami előttünk van...  Indikátorok újragondolása  Intézményi értékelés, nevelési, ill. pedagógiai program felülvizsgálat  Projektzárás  Fenntarthatóság (továbbképzések)  Terjesztés, bázisszerep  Nyilvánosság biztosítása  Éves jelentés 2013-ig

Kifizetések  millió  millió  millió  millió  millió  millió  120 millió

Elszámolható költségek megoszlása

Köszönet  Fenntartóknak  Intézményvezetőknek  Projektkoordinátoroknak  Mindenkinek, aki részt vett a projektben  Kurdi László projektvezető   30/