„Ezt egy életen át…” Projektzáró tanácskozás Dombóvár
Mérföldkövek Pályázatírás Szerződéskötés Projektmegvalósítás Projektzárás Eredmények fenntartása
Túl kicsik vagyunk... Három hónap ( ) – Pályázati felhívás értelmezése (mire pályázunk) – Területi lefedettség (város, megye, régió) – Konzorcium összetétele (partnerek száma) – Indikátorok, mellékletek, költségvetés – Pályázati filozófia („kisvárosi” hálózat) – Névadó, szlogen, logo (PANNON KAPTÁR) – Egyezségek (kulcstényező a pedagógus)
A nehéz „szülés” Kilenc hónap ( ) – Hiánypótlás (2004. nyár) – Pályázat átdolgozása ( ) – Új szempontok, elemek megjelenése (ütemterv, költségvetés, szervezetfejlesztés, minőségfejlesztés, IKT-SDT, motivációs csomag) – Programcsomag értelmezés (terület, típus) – Indikátorok
Célegyenesben Hét hónap ( ) – Projektindítás (I. Konzorciumi ülés) – Tantestületi tájékoztatók – Új szempontok, ütemterv megjelenése (költségvetés, 1,5 éves tesztelés, modulok) – 2x15 órás továbbképzés (tantárgyfelosztás, helyi sajátosságok kezelése, eltérő információk) – Szerződés aláírása, indulás, taneszközök...
Útkeresés, konszolidáció Tíz hónap ( ) – Információs és dokumentációs rendszer kiépítése – Konzorciumi ülések (Gyönk, Dombóvár, Bonyhád, Siklós) – PEJ-ek, KSZ-ek (IH, OMAI, MÁK-Piroska jelenség, FH) – Műhelyfoglalkozások – Első szerződésmódosítás (IKT-SDT, befejezés) – Programelemek kiesése (szerv- és minőségfejlesztés) – Eszközbeszerzés (kis-és nagyértékben) – Pályázatok (képzők képzése, mentorálás) – Felmenők, belépők, taneszköz ellátás – Az első eredmények
A karaván halad... Tizenegy hónap ( ) – Az Educatio belehúz és beelőz – Hálózatépítés (kistérségi napok, kaptárnyitogató) – Konzorciumi ülések (Szigetvár, Nagyatád, Lengyeltóti) – Második szerződésmódosítás (taneszközök, belépők) – Helyszíni monitoring – Konferenciák tavasza (Mérleg, Otthon vagyunk..., Ezt egy életen át…)
A kulcsszó: alkalmazkodás Többszereplős projekt (suliNova, Educatio) Eljárásrendi változások – 1-2. PEJ hagyományos – 3-4. PEJ módosított – 5-6. EPEJ megjelenése – KSZ-ek átalakulása, megszűnése, újak megjelenése (MÁK, FH, OMAI- NFÜ, OKM TI)
Ami a legtöbb feszültséget okozta, okozza... Projektfinanszírozás kiszámíthatatlansága Taneszköz ellátás, szállítás Eljárásrendi határidők nem betartása (PEJ, hiánypótlás, szerződésmódosítás) „Gazdátlanság”, összehangoltság hiánya Ellentmondó információk, folytatás, fenntarthatóság kérdése (helyi és rendszer szinten)
Ami előttünk van... Indikátorok újragondolása Intézményi értékelés, nevelési, ill. pedagógiai program felülvizsgálat Projektzárás Fenntarthatóság (továbbképzések) Terjesztés, bázisszerep Nyilvánosság biztosítása Éves jelentés 2013-ig
Kifizetések millió millió millió millió millió millió 120 millió
Elszámolható költségek megoszlása
Köszönet Fenntartóknak Intézményvezetőknek Projektkoordinátoroknak Mindenkinek, aki részt vett a projektben Kurdi László projektvezető 30/