„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
„A pedagógiai innovációk, a jó példák nem vagy csak igen korlátozottan terjednek el.”
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt JÓ GYAKORLATOK SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉSE A SAJÁT INTÉZMÉNYI INNOVÁCIÓ LEHETSÉGES TARTALMA ÉS KÖZZÉTÉTELE A PÁLYÁZATI KIÍRÁS ALAPJÁN Krauszné Simon Nóra Jó gyakorlatok disszeminációjáért felelős regionális munkatárs BMTK – TÁMOP 3.2.2

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Regisztrált jó gyakorlatok

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Nyilvános jó gyakorlatok

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt JÓ GYAKORLATOK SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉSE AJÁNLÁS, JAVASLAT, MINTA -Szolgáltatási szerződés „Jó gyakorlat” nyújtásáról - 1. sz. melléklet - 2. sz. melléklet

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt JÓ GYAKORLATOK SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS TARTALMA 1.Szerződést kötő felek 2.Előzmények 3.Szerződés tárgya, időtartama - megrendelő az alábbi szolgáltatás elvégzésével bízza meg a szolgáltatót: - A jó gyakorlat átadásának határideje 4. A felek jogai és kötelezettségei 5. Teljesítés igazolása 6. Díjazás 7. A szerződés hatálya és megszűnése 8. Záró rendelkezések

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt 1.Számú melléklet: - Jó gyakorlat megnevezése (költségek mindösszesen) - Szolgáltatás elemei: ● hospitálás, helyszíni tapasztalatszerzés (x óra) ● tevékenységek leírás Jó gyakorlat ára, tervezett hospitálási időpontok JÓ GYAKORLATOK SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉSE 2. Számú melléklet - a megadott tevékenységeken résztvevők: ● név, szakok, , telefonszám Jelenléti ív

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A Z INNOVÁCIÓ FOGALMA EU-s megfogalmazás: • „Az innováció a tudás alkalmazásának folyamata, a termékek és szolgáltatások, valamint ezek piacainak megújítása és növelése, új eljárások alkalmazása a termelésben, az elosztásban és a piaci munkában, a menedzsmentben, a szervezetekben és a munkafeltételekben, a munkaerő szakmai ismereteinek bővítése és megújítása.”

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt • „Az innováció egy kreatív ötletből születő folyamatot jelöl, amely a későbbiekben megvalósítja az ötletet, végül a napi gyakorlatban alkalmazásra kerül, tehát a.” kreativitás innovatív produktummá válik AZ INNOVÁCIÓ EGYSZERŰ DEFINÍCIÓJA Egy kreatív ötletből születő, a gyakorlatban megvalósuló pedagógiai újítás létrehozása, elterjesztése.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt I NNOVÁCIÓS STRATÉGIA Az innovációs stratégia az intézmény stratégiájának egyik (olykor a legfontosabb) eleme, a versenyképesség megteremtéséhez, megőrzéséhez szükséges korszerűsítési feladatok meghatározása, majd megvalósítása. Az innovációval piaci előnyök teremthetők.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt P EDAGÓGIAI INNOVÁCIÓ • A nevelési-oktatási intézmény pedagógiai tevékenysége, hatékonysága fejlesztésének azon módja, melyben meghatározók, hogy • 1. a fejlesztés szakmai bázisa elsősorban maga az intézmény, annak belső szellemi erőforrásait az intézmény pedagógusai képezik; • 2. a fejlesztés általában nem lépi át a hatályos tv.-i szabályozás kereteit, bevezetése, alkalmazása nem igényel különleges (jogi) engedélyezést; • 3. a fejlesztést általában csupán a közönséges folyamat-ellenőrzés kíséri, vele szemben nincsenek a tudományos kísérletre jellemző elvárások. (Trencsényi László)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt I NTÉZMÉNYI SAJÁT INNOVÁCIÓ A TÁMOP BEN • Az intézmény (feladatellátási hely) saját innovációja: a helyi igényekhez igazodva – egyéni fejlesztésre, – a nevelés, oktatás eredményességének fokozására, – az esélyegyenlőség kiteljesítésére • hatékony és sikeres, az egyéni fejlődést támogató oktatási utak, programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok kidolgozása, azok gyakorlati megvalósítása. Pl.: – oktatási projektek, – fejlesztő programok, – átvezetés-tervek, – korszerű tanulásszervezési eljárások stb. kidolgozása, – önálló programok, módszerek létrehozása, alkalmazása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A SAJÁT INNOVÁCIÓ PUBLIKÁLÁSI KÖTELEZETTSÉGE • Pályázati útmutató C (5. bekezdés) „A kidolgozott tartalmat, produktumot az iskola honlapján, bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzé kell tenni, és a fejlesztési dokumentációt (pl. a projekt leírása, tanmenet, óravázlatok, kép- és hanganyag, linkgyűjtemény, értékelési eszközök, kipróbálás tapasztalatai, stb.) ingyenes közzététel céljából az Educatio Kht. (TÁMOP kiemelt projekt kedvezményezettje) rendelkezésére kell bocsátani.”

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt M I LEGYEN A SAJÁT INTÉZMÉNYI INNOVÁCIÓ ? XIX. SZÁMÚ MELLÉKLET A TÁMOP /08/2. PÁLYÁZATI KIÍRÁSHOZ SZAKMAI SEGÉDLET ÖNÁLLÓ INTÉZMÉNYI INNOVÁCIÓK TERVEZÉSÉHEZ

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt S ZAKMAI IRÁNYMUTATÁSOK AZ ÖNÁLLÓ INTÉZMÉNYI INNOVÁCIÓ TEMATIKÁJÁHOZ, ILLETVE MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ Óvoda Például: • A helyi nevelési program megvalósulását segítő módszertani kiadványok, gyűjtemények, segédletek • A gyermekek fejlődésének nyomon követési rendszere a HOP- hoz igazodva • Óvoda-szülő kapcsolattartását segítő projektek, a megvalósulást segítő eszközök • A sajátos nevelési igényű gyerekek integrált nevelésére kidolgozott projektek, tervek • A sajátos nevelési igényű gyermekek pedagógiai fejlesztésére irányuló fejlesztési tervek, játékgyűjtemények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt I SKOLA Például: • Az angol nyelv tanulásának lehetőségét, minőségét és hozzáférésének javítását célzó fejlesztések • A pedagógiai program megvalósulását segítő módszertani kiadványok, gyűjtemények, segédletek • Sajátos nevelési igényű tanulók beilleszkedését segítő program • Életpálya-építési programok, fejlesztések • Egyéni felzárkóztató, tehetségfejlesztő programok • Korszerű info-kommunikációs technológiai eszközök használata

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt K OLLÉGIUM Például: • Az iskola–kollégium együttműködések a tanulói fejlesztések érdekében • Tanulói felzárkóztató programok tervezése, bevezetése • Esélyegyenlőségi programok bevezetése a hátrányok csökkentése céljából • Múzeumpedagógiai programok megszervezése • Közművelődési, kulturális intézményekkel való együttműködési programok • A család és az iskola-kollégium jobb együttműködését célzó tevékenységek

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A Z INNOVÁCIÓ ELSZÁMOLHATÓSÁGA • Munkaidő-nyilvántartás/munkanapló vezetése (a ráfordított órák nyomon követhetősége) • Közzététel az interneten – Saját weblap –Educatio (A véglegesített adattartalom kinyomtatott és aláírt adatlapját az innováció tulajdonosa megőrzi.) • A honorárium 10 e FT+járulék/óra (intézménytípustól ill. tanulócsoportok számától függően differenciált)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A Z INNOVÁCIÓ ELSZÁMOLHATÓSÁGA Költségvetési specifikáció 3. II. c pontja szerint Többletmunka feladatellátási helyenként: -Óvoda esetében: legfeljebb 40 óra -Iskola 8 tanulócsoportig (kollégium, AMI): 60 óra -Iskola 9 tanulócsoporttól: max. 120 óra Honoráriumban csak a fejlesztésben érintett pedagógus részesülhet! ● határozott időre szóló megbízási szerződés alapján ● célfeladat kitűzésével (feladat meghatározás)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt SAJÁT INNOVÁCIÓ FELTÖLTÉSE A FELÜLETRE

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Á LTALÁNOS INFORMÁCIÓK A FELTÖLTÉSRŐL • Adatbázis funkciói: – A szolgáltatói kosár közzétételi felületet biztosít az intézményi saját innovációknak. – Az érdeklődő intézmények számára keresési lehetőséget biztosít saját fejlesztések tervezéséhez. • területi, • intézménytípus, • tematikus • A Szolgáltatói kosár felületén megjelenő saját innovációkat az Educatio Kft. ellenőrzés és minőségbiztosítás nélkül teszi közzé.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt S AJÁT INNOVÁCIÓ FELTÖLTÉSI FELÜLETE

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A Z INNOVÁCIÓS FELÜLET FORMAI ELEMEI AZ E DUCATIO HONLAPJÁN • Fenntartó adatai • Intézményi adatok • A kapcsolattartó elérhetősége • Innováció jellemzői • Információk az innovációt hasznosítók számára

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A Z INNOVÁCIÓS FELÜLET TARTALMI ELEMEI AZ E DUCATIO HONLAPJÁN I. • Innováció jellemzői: – Az innováció címe – Az innováció tömör tartalmi leírása – Az intézmény saját web-oldala, ahol az innovációt közzétették – Az innováció újdonságértéke az intézmény életében (max. 500 karakter) – A humánerőforrás (max. 500 karakter) – A fejlesztés alapdokumentumainak feltöltése: pl. projektterv, tanmenet, témahét, stb. – Az innováció egyéb dokumentumainak feltöltési lehetősége • Az elfogadott fájl formátumok: gif, jpg, png, pdf, xls, doc, rtf, avi. • Max. 2 MB/állomány

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A Z INNOVÁCIÓS FELÜLET TARTALMI ELEMEI AZ E DUCATIO HONLAPJÁN II. • Információk az innovációt hasznosítók számára – Az innováció típusa – Az innováció mely intézménytípusban alkalmazható – Az innováció megvalósításához szükséges időkeret – Egyéb megjegyzések (kitöltése nem kötelező, max. 500 karakter)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „Nagyon fontosnak tartjuk, hogy ma is működnek a magyar iskolákban olyan megbecsült műhelyek és olyan kiváló pedagógus egyéniségek, akik egy nagyon nehéz helyzetben is nap mint nap csodákat tesznek.” (Szárny és teher, Bölcsek Tanácsa Alapítvány, 2009)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Krauszné Simon Nóra