Hírközlési szolgáltatások Fischer Gábor OFE infokommunikációs szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Európa újra bízik az IT-ban Mit jelent a cloud computing? Kinek, miért előnyös? Nemzetközi kitekintés – trendek, esettanulmányok, avagy hogy csinálják.
FEOSZ KONFERENCIA BUDAPEST Dékány László.
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Közigazgatási reform és távmunka
TÁMOP Hírközlési szolgáltatások. TÁMOP A távközlési ágazat történelmi áttekintés •Az évi adatok alapján a főállomások-sűrűségében.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
/21 TESZÖV – Fejér Földgázpiac Aktuális információk Székesfehérvár, január 22.
Háztartási fogyasztók mozgása a földgáz piacon Dr. Szilágyi Zsombor kereskedelmi ügyvezető helyettes EMFESZ Kft. XVI. DUNAGÁZ SZAKMAI NAPOK Dobogókő,
AME ma és holnap. A teljes független iskolai kör nevében Legitim- ha lehet - egyetlen ernyőszervezet Tagtoborzás személyesen, megyénként kistérségenként.
Az E.ON partnere az energiaszolgáltatásban
Fogyasztóvédelmi problémák a hírközlési szolgáltatások területén. Szélessávú árak, feltételek, és a fogyasztói szempontok fejlődése Fischer Gábor OFE infokommunikációs.
SZABÁLYOZÁSI KIHÍVÁSOK
1 Polgári jog Szerződésszegés Magatartás, körülmény, állapot mely szerződésbe ütközik vagy sérti a fél szerződéssel kapcsolatos jogait. szerződésszegés.
Powerpoint Templates. Page 2  Tehetetlenek  Sajnálatra méltóak  Nem tudnak önmagukról gondoskodni  Nem képesek tanulni  Nem tudnak dolgozni  Az.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
E.ON – Versenyben Önökért!
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
Klampfer Gábor Kiemelt Szolgáltatások értékesítési Menedzser
CLV Partners Ügyvédi Iroda
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Software Technology Forum, április 7., Budapest, BME Nyílt forráskód a vállalatnál: ingyenes gyógyír vagy pénznyelő divat? Szentiványi Gábor, PhD.
Március órától út 114-ben (óra helyett)
FAMILY MOBIL ÚJDONSÁGOK JELENLEGI KEDVEZMÉNYEK 800 forint lebeszélhető előfizetési díj Kedvező percdíjak Zárt csoportban ingyenes Percalapú számlázás.
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
Néhány szó a földgáz piacról
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.
Dr. Baranovszky György Budapest, Ki hogyan élte meg az elmúlt egy évet a fogyasztóvédelem területén?
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
2008. Április 8. Előadó: Schneider Henrik Online alkalmazások e-üzleti használhatósága a PC-s szoftverek kiváltásával.
Biztosítások : Kárigény érvényesítése. Mi a biztosítási kárigény?
TÁMOP H ulladékgazdálkodás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A z alternatív vitarendezés lehetőségei a hagyományostól eltérő értékesítési formák terén, a békéltető testületek jövője és lehetőségei Konferencia 2011.
A klaszterek jogi szabályozottsága
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
Vodafone Iroda Majoros Ádám Telekommunikációs Partner.
Vodafone Iroda Kelemen Balázs Területi vezető.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
2. Előadás Kötelmi jog - szerződés
Sós Patrik Telekommunikációs Partner
A reklám centruma.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Dr. Kovács Krisztina 1 HOVÁ FORDULJON A FOGYASZTÓ? Az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
FLOTTAKIHELYEZÉS ELŐNYEI Outsourcing a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.
Békés Megyei Kormányhivatal
Az igazságszolgáltatás: Résztvevő szervek, a bíróságok
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
TÍZMILLIÁRDOKKAL KÁROSÍTOTTA MEG A MAGYAR CSALÁDOKAT A FIDESZ!
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
A fogyasztóvédelem célja, 2011 tapasztalatainak tükrében
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Kereskedés a tőzsdén.
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Előadás másolata:

Hírközlési szolgáltatások Fischer Gábor OFE infokommunikációs szakértő

Problémák a hírközlés és informatika területén  Hűségszerződések  Tarifa csomagok  Szóbeli szerződések  Monopolhelyzet- erőfölénnyel való visszaélés  Jótállás vagy erőszakos használat esettanulmányok az informatika területén

Hűségszerződések  A gazdasági kényszer eszköze : a lista áron olyan magas tarifákat állapítanak meg, amihez képest többszörösen olcsóbb a hűség ár  Ellehetetlenül a fogyasztó választási lehetősége, mert a hűség „megszegésének „ szankciója igen magas kötbér  OFE többször fellépet a szolgáltatók diszkriminációja ellen eredmény: NHHT határozat

A Nemzeti Hírközlési Hatóság Tanácsának határozata  A tanács határozattervezete szerint a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének minősül, ha a határozott idejű szerződés felmondását a szolgáltató egyoldalúan kikötött, a szerződés teljesítése során nyújtott kedvezményekkel, illetve a teljesítésre fordított költségekkel nem arányos és nem indokolt feltételekhez köti.  Ez a határozat pozitív, de nem elegendő, mert csak a vezetékes szolgáltatókra vonatkozik a mobilokra nem.

Tarifa csomagok  Ma Magyarországon a vezetékes és a mobilszolgáltatók közel 1000 tarifa csomagot használnak  Ez a sokszínűség amely a szolgáltatók szerint a fogyasztok minél teljesebb kiszolgálására való voltaképpen a káoszt erősíti  Az NHH megpróbált rendet vágni a dzsungelben és létrehozta a Tantusz-t a tarifa összehasonlító rendszert, de az adatok sűrű változása miatt nem képes naprakész információkat adni

Példák  Ingyenes beszélgetés csúcsidőn kívül, avagy mit rejt a Favorit és a plusz  Kaméleon díjcsomag és a kapcsolt részek Zöldszám, kedvenc szám  Az apró betűk átka, higgyünk a szemünknek?  Szélessávú internet hűségszerződéssel és letöltési korlátokkal

Szóbeli szerződések  „Azt mondta, hogy” effektus, vajon tényleg rögzítik a beszélgetéseket?  Ne kössünk szerződést hallomás alapján, ajánljuk mindenkinek, hogy vegye a fáradtságot, keressen az Interneten, vagy kérjen ÍRÁSOS ajánlatot

Szóbeli szerződések Fontos kérdések szerződések előtt: 1. Miből áll össze a szolgáltatás ára ( akár a THM) 2. Van-e hűségszerződés, mennyi a pénzbeli különbség a lista ár és a hűségár között? Megéri-e elköteleződni? 3. Korlátozások, pl letöltési korlátok és azok mérhetősége, csúcsidő és mellékidő, hívott viszonylat korlátai stb. 4. Elállási lehetőségek 5. Kötbér kérdések tisztázása

Monopolhelyzet- erőfölénnyel való visszaélés Liberalizáció és monopolhelyzet, van-e verseny a hírközlési piacon? A válasz: IS 1. Vezetékes piac T-com abszolút fölényben, de nyomulnak az alternatívok : hurok átadás 2. Kábeltv, területi monopóliumok nincs szabad árverseny 3. Mobilok: „túltermelési válság” piacszerzési trükkök, avagy a verseny vadhajtásai

Mit mutatnak a statisztikák?  A Magyar Telekom csoport abszolút erőfölényét mind a vezetékes ( T-com,) mind a mobil (T-mobil), mind a kábeltv (T-kábel ) és az Internet ( T-online) piacon  Mi következik ebből:- jelentős piaci erő negatív piaci törvényi diszkrimináció hatása az erőfölény miatt nem érvényesül - versenyhelyzet hatása csak rész területeken érvényesül, annak mértéke csekély

A monopol helyzet új formája  Lakópark szindróma: a lakópark beruházója szerződést köt egy fiktív szolgáltatóval és mint a terület gazdája nem enged be más szolgáltatót  Eredmény: elégtelen szolgáltatás, a fogyasztók választási szabadságának korlátozása

Jótállás és garancia jelenségek a hírközlés területén  Megszaporodtak a gyártási hibák, amiket használatból eredő hibának tüntet fel a szerviz  Független akkreditált szakértő helyet, saját márkaszerviz mint végső fórum  Mit lehet tenni? Békéltető testületek eseti döntéseiből- precedens értékű közzététel

Köszönöm a figyelmet