ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉS A TEHERKOCSIK HASZNÁLATÁRA (AVV)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
A nemzetközi közúti árufuvarozás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
A közúti fuvarozás nemzetközi szabályozása
Polgári jog Biztosítási szerződés PTK XLV. fejezet a biztosítás
Vasúti járművek hatósági engedélyezése Horváth Zsolt Csaba Közlekedési Főfelügyelet november 23. BUDAPEST.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Szállítmányozási és fuvarozási szerződés
Magyar Vasúti Magánkocsi Egyesület (MVME) Gaál István műszaki szakértő
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Biztosításgazdaságtan 9. téma
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
A fogyasztók tájékoztatása
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Vasútszabályozási Osztály
Szállítmányozás és fuvarozás
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Mediátor képzés Kártérítés.
COTIF 1999-es revíziója és a nemzetközi vasúti fuvarozás jogi környezetének változásai március.
VASÚTI FUVAROZÁS BELFÖLDI ÉS NEMZETKÖZI SZABÁLYOZÁSA
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
Munkaerő-kölcsönzés A munkaerő-kölcsönzés különös szabályai.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az új Munka Törvénykönyve 2012:I. tv április 20.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
A magyarországi vasúti jogszabályok aktuális változásai november 30. MVMSZ Dr. Rácz Gábor, NFM.
A Polgári törvénykönyv vállalkozásokat érintő legfontosabb változásai Előadó: Dr. Halmos András ügyvéd 3300 Eger, Széchenyi u. 2.
Nyugat-dunántúli Igazgatóság A VÁLLALKOZÁSOK FELELŐSSÉGI VISZONYAI, EZEK BIZTOSÍTHATÓSÁGA Csala László október 12.
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
Készítette: Dr. Domonkos Endre (PhD)
COTIF 1999-es revíziója és a nemzetközi vasúti fuvarozás jogi környezetének változásai október március.
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
Köteléki díjszabások október március.
Köteléki díjszabások március.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
MÁV Cargo Árufuvarozási Üzletszabályzat módosítása, január 1.
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉS A TEHERKOCSIK HASZNÁLATÁRA (AVV) Teherkocsik használati szabályainak változásai a nemzetközi forgalomban 2006. július 01. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉS A TEHERKOCSIK HASZNÁLATÁRA (AVV) Együttműködés az üzembentartók és a vállalkozó vasúti társaságok (VVT) között MÁV Cargo ZRt.

A kocsihasználat eddigi szabályozása COTIF Egyezmény a Nemzetközi Vasúti Fuvarozásról ___________________________ Az OTIF előjogairól és mentességeiről szóló jegyzőkönyv Kiegészítő meghatalmazás a számvizsgálatra A Függelék CIV B Függelék CIM 1. Melléklet RID 2. Melléklet RIP 3. Melléklet RICo 4. Melléklet RIEx

A kocsihasználat eddigi szabályozása A kocsihasználat eddigi szabályozása, amely eltérő a teherkocsik különböző üzemeltetési rendszereiben, a COTIF 1999 életbe lépésével megszűnik. Magánkocsik: — RIP: A Magánkocsik Nemzetközi Vasúti Fuvarozásáról szóló Szabályzat — 433 V UIC Döntvény: Magánkocsik üzembe helyezésének és használatának általános, egységes feltételei — 992 V UIC Döntvény: Magánkocsik használata során keletkezett károk felosztása a vasutak között Vasútintézeti kocsik: — RIV 2000 : Szabályzat a teherkocsik nemzetközi forgalomban történő kölcsönös használatára (tartalmaz magánkocsikra érvényes szabályozást is )

Kocsiüzemeltetési rendszerek összehasonlítása P kocsi-modell Vasútintézeti kocsi-modell Kocsik száma Tulajdonosonként mérsékelt Vasutanként nagyon nagy Kocsihasználat Súlypont meghatározott forgalmakon van P-kocsikénál jóval nagyobb jelentősége van a szórt kocsis forgalmaknak Üres futások hozzá-rendelhetősége Üresfutások számíthatók, okozóhoz egyértelműen hozzárendelhetők Az üresfutások nem egyértelműen rendelhetők rakott futásokhoz-ügyfelekhez

Kocsiüzemeltetési rendszerek összehasonlítása P kocsi-modell Vasútintézeti kocsi-modell Kocsiintézés -Kocsiszám szerinti intézés (feladás) -Tulajdonos (bérlő) rendelkezik a kocsi felett, ennek hiányában a kocsi állva marad -Típus szerinti intézés -Használó vasút intézi, megrakhatja, vagy üresen hazaküldi Üres futások díja A rakott és üres futást külön fuvarlevélen számfejtik a költségviselő terhére Az üres futások díja a rakott kocsi fuvardíjába belekalkulált - nincs külön üresfutás tarifa Kocsihasználati díj A tulajdonos az ügyféllel számolja le, a vasutak részére bérmentes A fuvardíj magában foglalja a kocsi használatának árát is, a vasutak egymás között a kocsibéren keresztül egyenlítik ki.

A változások főbb okai — A kocsik nem egységes kezelése, diszkriminációs vádak a vasutakkal szemben — A RIV érvényességi területén belüli egységes kocsibérek megengedhetetlen árkartellt jelentenek — A vasúttársaságok szétválása infrastruktúra üzembentartó, - ill. kereskedő vasutakra, a két tevékenység elszakad egymástól — Az ún. „freeway” megjelenése és terjedése, a vállalkozó vasutak kiléphetnek korábbi, földrajzilag behatárolt működési területükről — Új vállalkozó vasúti társaságok megjelenése, a régi államvasutak elvesztik monopóliumukat — Az eddigi szabályozás nem igazán adott lehetőséget a vasutak közötti versenyre

A kocsihasználat jövőbeni szabályozása Vilnius-i Jegyzőkönyv 1999 COTIF Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Egyezmény A Függelék A Függelék B Függelék B Függelék C Függelék C Függelék D Függelék D Függelék E Függelék E Függelék F Függelék F Függelék G Függelék G Függelék ER CIV ER CIV ER CIM ER CIM RID RID ER CUV ER CUV ER CUI ER CUI ER APTU ER APTU ER ATMF ER ATMF A Nemzetközi Vasúti Személyszállítási Szerződésre vonatkozó Egységes Szabályok A Nemzetközi Vasúti Személyszállítási Szerződésre vonatkozó Egységes Szabályok A Nemzetközi Vasúti Árufuvarozási Szerződésre vonatkozó Egységes Szabályok A Nemzetközi Vasúti Árufuvarozási Szerződésre vonatkozó Egységes Szabályok A Veszélyes Áruk Nemzetközi Vasúti Fuvarozásáról szóló Szabályzat A Veszélyes Áruk Nemzetközi Vasúti Fuvarozásáról szóló Szabályzat Egységes Szabályok a nemzetközi vasúti forgalomban engedélyezett járművekre vonatkozó szerződésekre Egységes Szabályok a nemzetközi vasúti forgalomban engedélyezett járművekre vonatkozó szerződésekre Egységes Szabályok a nemzetközi vasúti forgalomban használt infrastruktúrára vonatkozó szerződésekre Egységes Szabályok a nemzetközi vasúti forgalomban használt infrastruktúrára vonatkozó szerződésekre Egységes Szabályok a nemzetközi forgalomban engedélyezett vasúti járművekre vonatkozó műszaki szabványok érvényesítésére és egységes előírások elfogadására Egységes Szabályok a nemzetközi forgalomban engedélyezett vasúti járművekre vonatkozó műszaki szabványok érvényesítésére és egységes előírások elfogadására Egységes Szabályok a nemzetközi forgalomban használt vasúti berendezések műszaki engedélyezésére Egységes Szabályok a nemzetközi forgalomban használt vasúti berendezések műszaki engedélyezésére

A CUV (Egységes Szabályok a nemzetközi forgalomban engedélyezett járművekre vonatkozó szerződésekre) Különbséget tesz a műszaki engedélyezés és használati szerződés között Két- és többoldalú megállapodás Szerződéses szabadság (CUV akkor érvényes, ha nincs más megállapodás pl. AVV) A kocsit nem kell kötelezően valamely VVT kocsiparkjába besorolni, de lehet Felelősség - Kocsin okozott sérülésért Sérülések a kocsin, VVT felel, ha nem bizonyítja, hogy nem ő okozta a sérülést Elveszés, sérülés esetén csak a helyreállítás költségei térítendők meg, a használati idő kiesésre nincs kártérítés - Kocsi által okozott sérülésért A kocsi által okozott károkért az felel, aki a kocsit átadta és felelősség őt terheli „aki” üzembentartó vagy előző felhasználó

A CUV (Egységes Szabályok a nemzetközi forgalomban engedélyezett járművekre vonatkozó szerződésekre) Felelősség - Kocsi által okozott sérülésért Nincs a „P” kocsiknál ma alkalmazott lemondás a kártérítésről, illetve a VVT-k által felvállalt kártérítés

A kocsihasználati szerződéssel szembeni követelmények Jogi követelmények a teherkocsik hasonló kezelése, függetlenül az üzembentartótól a szerződéses kapcsolatok egységesítése a jogbiztonság növelése a kereskedelmi használat feltételeit nem szabályozza Műszaki követelmények APTU és ATMF rendelkezések a kocsik karbantartása interoperabilitás Üzemviteli követelmények kocsik feliratozása a kocsik műszaki átmenőképesség-vizsgálatának feltételei rakodási szabályok

A kocsihasználati szerződéssel szembeni követelmények Gazdasági követelmények Egységes kocsihasználati rendelkezések a kocsik használatára Európában Az üzembentartó rendelkezési joga kocsijára A kocsik diszponálhatósága üzembentartó részéről Magas rendelkezésre állás Hatékony sérültkocsi és pótalkatrész kezelés Minőségi követelmények Pontos fuvarozási teljesítmények Tervezhető karbantartási idők kocsisérüléseknél Rendszeres információk üzembentartó részére a kocsiról

Az AVV felépítése I FEJEZET: TÁRGY, ALKALMAZÁSI TERÜLET, FELMONDÁS, A SZERZŐDÉS TOVÁBBFEJLESZTÉSE II FEJEZET: AZ ÜZEMBENTARTÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI III FEJEZET: A VÁLLALKOZÓ VASÚTI TÁRSASÁG (VVT) JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI IV FEJEZET: EGY VVT ŐRIZETÉBEN LEVŐ KOCSIBAN KELETKEZETT KÁROK MEGÁLLAPÍTÁSA ÉS KEZELÉSE V FEJEZET: FELELŐSSÉG KOCSI ELVESZÉSE VAGY SÉRÜLÉSE ESETÉN VI FEJEZET: FELELŐSSÉG A VASÚTI KOCSI ÁLTAL OKOZOTT KÁROK ESETÉN VII FEJEZET: FELELŐSSÉG ALKALMAZOTTAKÉRT ÉS MÁS SZEMÉLYEKÉRT VIII FEJEZET: EGYÉB RENDELKEZÉSEK

Az AVV Mellékletei 1. Melléklet: Jegyzék a résztvevő üzembentartókról és vállalkozó vasúti társaságokról 2. Melléklet : Fogalom meghatározások 3. Melléklet : Vasúti kocsi kísérőlevél 4. Melléklet : Teherkocsi kárjegyzőkönyv 5. Melléklet : A teherkocsi jelenértékének kiszámítási módszere 6. Melléklet : Kártérítés a használati kiesés esetén 7. Melléklet : Alkatrészek 8. Melléklet: AVV ügyrendje (előkészületben) 9. Melléklet : Teherkocsik műszaki vizsgálatának feltételei átmenetkor (a jelenlegi RIV XII. Melléklete, külön kerül kiadásra) 10. Melléklet: Javító és megelőző karbantartás 11. Melléklet: Feliratok és ismertetőjelek a teherkocsikon (külön kiadandó) 12. Melléklet: Teherkocsi-sérülések katalógusa

I.Fejezet: Az AVV tárgya és alkalmazási területe Az AVV a teherkocsik VVT-k általi használatát szabályozza abban az esetben, ha a kocsit fuvarozási eszközként használják a vasúti teherforgalomban, mind a rakott, mind az üres futásokat beleértve. Az AVV belföldi és nemzetközi forgalmakra érvényes a COTIF alkalmazási területén belül. Az AVV többoldalú keretszerződés, amely az üzembentartók és VVT-k közötti viszonyt szabályozza. A felek között létrejött kétoldalú megállapodások az AVV-nál magasabb prioritással rendelkeznek. „Jelen többoldalú szerződés rendelkezései a szerződő felek között érvényesek, mindaddig, amíg erről a felek egymás között nem állapodnak meg másként” Nem tárgya az AVV-nak: a kocsihasználat kereskedelmi feltételeinek szabályozása, mint például a kocsihasználati díjak leszámolása. Nem tárgya az AVV-nak: a kocsik műszaki engedélyezése (mely hatósági jogkör)

Alapfogalmak Használat: rakott és üres futások, vagyis az az idő, amikor a kocsi valamely szerződő VVT megőrzésében van Megőrzés: a vasúti kocsi VVT általi átvételekor kezdődik és az átadáskor végződik. A használat befejezésével az átvevő lehet az üzembentartó, másik VVT, a küldemény átvevője, valamint a vasúti kocsi átvevőjeként jogosult iparvágány használó is. A szerződő felek : ÜZEMBENTARTÓ: a kocsi tulajdonosa, vagy az esetleges rendelkezésre jogosult, aki a kocsit huzamos időn keresztül hasznosítja fuvarozási eszközként. Az Üzembentartó cégjelzését a kocsira fel kell festeni. Ha kétség merül fel: üzembentartó az, akinek cégjelzése a kocsira fel van festve VVT: Vállalkozó Vasúti Társaság ( többnyire maga is üzembentartó is): Minden egyes magán, vagy közjogi vállalat, amely az érvényes EU – jogalkotásnak megfelelő engedéllyel rendelkezik és amelynek főtevékenysége árufuvarozási, vagy személyszállítási vasúti közlekedési szolgáltatás teljesítése, ahol a vállalkozásnak a vontatást kötelezően biztosítania kell; jelen meghatározás magába foglalja azokat vállalkozásokat is, amelyek csak a vontatást végzik. Előző használó: Az a VVT. Amely idegen kocsit használt és azt és azt egy másik VVT részére használatra átadta. Nem szerződő felek: BÉRLŐ :(mivel az üzembentartó felel a kocsi karbantartásáért) PÁLYAVASÚT: ő a VVT-k szerződő partnere a hálózatán továbbítandó vonatokat illetően.

Besoroló-üzembentartó Régi modell: A „P” kocsi tulajdonosát a besoroló (beállító) vasút képviseli. Egymással szemben támasztott igényeiket mind a beállító, mind a használó vasutak a beállító vasúton keresztül érvényesíthetik.

Üzembentartó Az AVV keretei között a kocsihasználati-szerződéses viszonyok alapvetően megváltoznak ! A volt magánkocsi-tulajdonosok, de a vasutak maguk is üzembentartók, és ez utóbbiak VVT-k is egyben.

II. Fejezet: Az üzembentartó jogai és kötelezettségei 7. Cikk: Műszaki engedélyezés és karbantartás 8. Cikk: A kocsik azonosítása, feliratozása 9. Cikk: Az üzembentartó rendelkezési joga Az üzembentartónak kell arról gondoskodnia, hogy kocsija az érvényes európai előírások szerint műszakilag engedélyezve legyen, és használata alatt engdélyezve maradjon. Az üzembentartó felhatalmazza a VVT-t, hogy valamennyi szükséges ellenőrzést a kocsiján végezhet.

II. Fejezet: Az üzembentartó jogai és kötelezettségei 7. Cikk: Műszaki engedélyezés és karbantartás 8. Cikk: A kocsik azonosítása, feliratozása 9. Cikk: Az üzembentartó rendelkezési joga Az érvényes előírásokon felül a kocsik a következő feliratokat viselik: — az üzembentartó neve ; — a kocsi 11. Melléklet szerinti feliratai és jelei; — adott esetben a honállomás vagy a földrajzi zóna 31 RIV 33 RIV 55 H - MÁV CARGO 55 H - 5950 025-1 Eas 7950 025-1 Zas

II. Fejezet: Az üzembentartó jogai és kötelezettségei Teherkocsik használati szabályainak változásai a nemzetközi forgalomban 2006. július 01. II. Fejezet: Az üzembentartó jogai és kötelezettségei 7. Cikk: Műszaki engedélyezés és karbantartás 8. Cikk: A vasúti kocsik feliratai, a vasúti kocsi azonosítása 9. Cikk: Az üzembentartó rendelkezési joga — Az üzembentartót illeti a kocsijai feletti rendelkezési jog, ennek eszköze: a) Rakott kocsik esetében a fuvarlevél b) Üres kocsik esetében a CUV vasúti kocsi kísérőlevél (használati módjait a Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Bizottság (CIT) által kiadott CUV - Fuvarlevél Kézikönyv (GLV-CUV) tartalmazza), ha nincs más megállapodás — Ha az üres kocsik továbbítását illetően az üzembentartó nem rendelkezik időben (legkésőbb a kirakott vasúti kocsi visszavételéig), a használó VVT köteles visszaküldeni (honállomására, földrajzi zónájába, vagy egy, előzetesen megállapodásban rögzített állomásra) a kocsit ( nem marad állva!!! ) — Üzembentartó kérheti, hogy bizonyos feleknek (meghatározott szerződő, vagy harmadik VVT részére) kocsijait ne adják át. MÁV Cargo ZRt.

III. Fejezet: A VVT jogai és kötelezettségei 10. Cikk: A vasúti kocsik átvétele 11. Cikk: A vasúti kocsik visszautasítása 12. Cikk: A vasúti kocsik kezelése A VVT kereskedelmi ajánlatának keretében a kocsikat azzal a fenntartással veszi át, hogy az üzembentartó a II. Fejezet szerinti kötelezettségeit betartja. kereskedelmi ajánlatának keretében

III. Fejezet: A VVT jogai és kötelezettségei 13. Cikk: A vasút kocsik továbbítási határideje és a felelősség 14. Cikk: Üres kocsik diszponálása 15. Cikk: Tájékoztatás az üzembentartó részére A rakott kocsik továbbítási határideje a fuvarozott küldemény fuvarozási határidejétől függ. Ilyen megállapodás hiányában a CIM 16. Cikkének kocsirakományú küldeményekre meghatározott fuvarozási határidői érvényesek. Az üzembentartó kártérítést kérhet. Az üres kocsik továbbítási határideje megállapodás tárgyát képezi.

IV. Fejezet: A sérülések megállapítása és kezelése 18. Cikk: A sérülés megállapítása 19. Cikk: A sérülések kezelése 20. Cikk: Az elveszett kocsik és tartozékok kezelése A sérülés megállapításakor sérülési jegyzőkönyvet kell felvenni, és üzembentartó részére haladéktalanul megküldeni A VVT 750Euro összegig engedély nélkül javíthat, e fölött csak engedéllyel, amelyet 2 nap kell megkapnia Sérülésért VVT felel, használati kiesésért díj számítható fel Pótalkatrészek kezelésének gyorsítása Kártérítés rendezésére alkalmazható AVV 12. melléklete

VI. Fejezet: Felelősség a kocsi által okozott károkért 27. Cikk: Felelősségi alapelvek Az üzembentartó vagy előző használó felel a kocsi által okozott kárért, amennyiben ő a hibás Amennyiben a kárért harmadik fél felelős, a káreset rendezésében a harmadik félhez igazodnak a felek elsősorban A használó VVT saját üzletszabályzatában megnevezhet egy összeget, ameddig kárigényétől eltekint VVT lehetővé teheti saját felelősségbiztosítához üzembentartók csatlakozását üzembentartó kötelezhető felelősség-biztosításának igazolására, ha felelőssége nem fedezhető

Az AVV értelmezését segítő eljárási leírás Az AVV előírásainak végrehajtását segítő leírás Kézikönyv Az üzemeltetés során AVV rendelkezéseinek értelmezéseire, lehetséges eljárásaira nyújt támpontot. Az alkalmazott eljárásokra esetenként külön kell megállapodni.

A kocsihasználat szabályozásának felépítése RIV modell Új kereskedelmi modell Az új kereskedelmi modell fokozatos bevezetése Két- és többoldalú szerződések a kocsihasználat kereskedelmi jellegű szabályozását illetően AVV (Általános Szerződés a Teherkocsik Használatára) Többoldalú kocsihasználati szerződés COTIF 99 / CUV (Egységes Szabályok a nemzetközi vasúti forgalomban engedélyezett járművekre vonatkozó szerződésekre) A kocsihasználat törvényi alapja

Más, szükséges szerződések a kocsik használatával, üzemeltetésével kapcsolatban Kocsibérleti szerződés : az üzembentartó és a berakó ügyfelek között ( a kocsik időszakos tartós rendelkezésre bocsátása- ennek feltételei). Kocsihasználati szerződés: az üzembentartó és a használó VVT-k között a kocsihasználat kereskedelmi feltételeit illetően (= RIV). Karbantartási szerződés: az üzembentartó és a kocsikat karbantartó műhely között Beállítási szerződés: az üzembentartó és a beállító VVT között, ha üzembentartó nem tagja AVV-nak

A kocsihasználat új kereskedelmi modellje A mai és a célmodell közötti különbségek jövő ma Kocsiintézés Használó vasút intéz Üzembentartó intéz A kocsibér nem része a fuvardíjnak, de: szállítási határidők, a túllépés esetére bírsággal. Kocsibér A kocsibér része a fuvardíjnak Üresfutások Az üresfutások külön leszámolása, továbbítás fuvarlevéllel Az üresfutás díja része a rakott fuvardíjnak, továbbítás automatikus

Az AVV bevezetésével kapcsolatos teendők A COTIF életbe lépése után érvényét veszti a RIP, és a CUV lép életbe. A RIP és 433-UIC Döntvény szerinti P-kocsi beállítási szerződéseket a COTIF életbe lépésével hatályukat vesztik. A VVT-k és üzembentartók ugyanakkor a kocsihasználatra kötelesek megállapodni, mégpedig - csatlakozik az AVV-hoz, - AVV tag VVT kocsiparkjában üzemelteti (beállítás) - AVV-ban részes VVT-vel köthet megállapodást, és VVT, mint bevezető VVT üzemelteti a kocsikat (őt tekintik, mint üzembentartó) - kocsi fuvarozási szerződés tárgyát képezi (rk engedély stb.)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket !