TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csuhaj Andrea Programvezető
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Iskolánkról.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Biztos Kezdet Gyerekházak
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS „Szórd szét kincseid – a gazdagság legyél te magad” GÖNCZY TEHETSÉGPONT TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS JÓ GYAKORLAT MENTORI FELADATOK ELLÁTÁSA A BALMAZÚJVÁROSI TANKERÜLETBEN 2013. Mentorok: Agárdiné Burger Angéla Fodorné Magyar Ágnes

A Mentor Tehetségsegítő Tanács bemutatása Gönczy Tehetségpont Tehetségsegítő Tanács 4225 Debrecen, Gönczy Pál u. 1-3.

A hely, ahol élünk Gönczy Pál u. 1-3. Rózsavölgy u. 23. Deák F. u. 72. Rózsavölgy u. 32.

Gönczy Tehetségpont Azonosító száma: TP 140 000 036 Alapítva: 2009-ben Akkreditálva: 2010-ben

„A jövőnek tenni hitet” Gönczy Tehetségpont Tehetségsegítő Tanács alakítása 2011-ben A GTTT összetétele: Tehetségprogramokban részt vevő országos és helyi szakemberek. Debrecenben tehetséggondozást végző oktatási-nevelési intézmények delegáltjai. A tehetséggondozást támogató önkormányzati képviselő. A tehetséggondozás szívügyének tekintő gazdálkodó, és civil szervezetek delegáltjai.

A Balmazújvárosi Tankerület, mint mentorált térség bemutatása A Balmazújvárosi Tankerület az Észak-Alföld régióban, Hajdú-Bihar megyében, a Hortobágy környékén terül el. Mentorált települései: Balmazújváros, Hortobágy, Tiszacsege és Újszentmargita. Balmazújváros Balmazújváros és kistérsége jelenleg a 47. helyen áll a hátrányos helyzetű kistérségek sorában. Többszörös intézményi átszervezés az elmúlt évtizedben. Az 1640 általános iskolai tanuló 51 %-a hátrányos helyzetű, 22 % -a halmozottan hátrányos helyzetű tanuló. Adataik szerint ez az arány a jövőben romlani fog.

Tiszacsege Hajdú-Bihar megye nyugati csücskében, 50 km-re Debrecentől, távol a szellemi és kulturális élettől, 30 km-re a kisebb városoktól, melyek esetleg munkalehetőséget biztosíthatnak. A lakosság 30%-a munkanélküli. A helyi általános iskola tanulóinak közel 75 %-a hátrányos helyzetű, 38%-a halmozottan hátrányos helyzetű.

Hortobágy Az 1621 lélekszámú községben 180 gyermek oktatására alkalmas iskola, 86 férőhelyes diákotthon és 90 férőhelyes óvoda van. A családok anyagi helyzete erősen behatárolja a művelődéshez jutás, a gyermeknevelés lehetőségeit.

Újszentmargita A Tisza és Hortobágy közötti részén elhelyezkedő, közel 1500 fős település. Területének jelentős hányada a Hortobágyi Nemzeti Park részét képezi. A település, és az intézmény vezetése egyaránt folyamatosan keresi a kitörési pontokat. Ennek köszönhetően eredményesen működő, jó tárgyi feltételekkel rendelkező, szép, felújított az intézmény.

Összegezve A térségben jelenleg ténylegesen nem működik tehetségsegítő hálózat. Egy intézmény „inaktív tehetségpont”-nak vallja magát: a bejelentkezés után többször átszervezték őket, vezetőváltás is történt, így a megkezdett programokat nem folytatták. Ténylegesen működő Tehetségsegítő Tanács sincs a térségben. A Balmazújvárosi Tankerület és térsége „fehér folt” a tehetségsegítő hálózat meglétét illetően.

A mentori program célja A tehetségsegítő programokhoz való hozzáférés esélyeinek javítása Saját példák, jó gyakorlatok, a hálózati együttműködések előnyeinek bemutatása, a pedagógusok motiválása A program végére megalakuljon a Tankerületben legalább egy Tehetségsegítő Tanács és legalább három Tehetségpont alapításáról szándéknyilatkozatot tegyenek a programban résztvevő intézmények vezetői.

A mentori program célcsoportjai, kiválasztásának módja Előzmények: Referencia intézményi minőségben két szakmai délután a Gönczyben, a Tankerületi iskolák valamennyi igazgatójának, helyetteseinek és pedagógusainak. Eredmény: nagy érdeklődés, a változásokra és az innovációra nyitott nevelőtestület A célcsoport alapját a Tankerület köznevelési intézményei és az ott dolgozó pedagógusok jelentik. Balmazújvárosi Általános Iskola Balmazújvárosi Általános Iskola Hortobágyi úti Tagintézmény Balmazújvárosi Általános Iskola Kalmár Zoltán Tagintézmény Balmazújvárosi Alapfokú Művészeti Iskola Tiszacsegei Fekete István Általános Iskola Újszentmargitai Hunyadi Mátyás Általános Iskola Petőfi Sándor Kistérségi Általános Iskola és Kollégium  

A mentori program célcsoportjai Intézményfenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Balmazújvárosi Tankerület Önkormányzatok Művelődési Központok Civil szerveződések

A mentorálás módszereinek, gyakorlatának bemutatása Feladat/tevékenység Módszer Elvárt eredmény Tervezés: a helyzetkép feltárása, erősségekre épített célkitűzések, feladat meghatározások Mentorálási programnyitó értekezlet, csoportos beszélgetés, konzultáció, egyéni beszélgetés, kérdőív, előadás A mentorált közösség értékeit felismerve tudja felismerni és elhelyezni magát a Magyar Tehetségsegítés hálózatában, elkötelezett legyen célkitűzéseinek megvalósításában Alapozó továbbképzés a tehetséggondozás témakörében Előadás   A programba bekapcsolódó pedagógusok frissítsék fel/alapozzák meg a tehetséggondozás témakörében szerzett ismereteiket Megvalósítás: ismeretközvetítés: a Nemzeti Tehetség Program, Tehetséghidak Program, Tehetségpont, Tehetségsegítő Tanács és alakításuk a hálózati együttműködés előnyei és lehetőségei, szervezetfejlesztés Előadás, konzultáció, jó gyakorlat bemutatás, tréning Felismerjék lehetőségeiket, tudják feltérképezni a tehetségsegítésben lehetséges partnereiket, és bevonni az együttműködésbe, tervezzék tehetségpont és tehetségsegítő tanács létrehozását vagy a meglévő tehetségpont aktiválását, és lépéseket tegyenek a folyamat elindítására, a szervezetfejlesztéssel képessé váljanak az elindított innovációk fenntartására és további működtetésére Ellenőrzés: a megvalósítási folyamat során keletkezett dokumentumok és a mentorált partnerek elégedettsége Dokumentum elemzés, elégedettség mérés Az elkészült dokumentumok megfelelnek az alapítás és az akkreditációs eljárás minőségi követelményeinek. A mentorálási programban résztvevők előzetes elvárásai összhangban vannak az elért eredményekkel. Értékelés, visszacsatolás Mentorálási programzáró értekezlet A mentori programban bevont partnerek száma: a tankerület valamennyi oktatási intézménye részt vesz a mentorprogramban. A fenntartó és működtető támogatja a programot. A mentorált partnerek közül legalább három új tehetségpont regisztrációja vagy szándéknyilatkozat a megalakításra, új tehetségsegítő tanács megalakítása (legalább egy) vagy szándéknyilatkozat a partnerek részéről a tanácsban való részvételre, megalakításra

A mentori program eredményei Megalakult és regisztrált a Balmazújvárosi „Balmaz-suli” Tehetségsegítő Tanács. Tagjai: a tehetségprogramokban részt vevő országos és helyi szakemberek, a térségben tehetséggondozást végző oktatási-nevelési intézmények delegáltjai, a tehetséggondozást támogató önkormányzati, gazdálkodó, és civil szervezetek delegáltjai.

A mentori program eredményei Szándéknyilatkozat Tehetségpont alakítására 2013. november 30-ig: Újszentmargitai Hunyadi Mátyás Általános Iskola Tehetségpontja Tiszacsegei Tehetségpont Hortobágy Tehetségpont „Balmaz-suli” Tehetségpont Művészeti Iskola Tehetségpontja

A folytatás… Folyamatos kapcsolattartás a mentorálási időszak lezárulta után is. Hálózati együttműködés: intézményi jó gyakorlatok, saját fejlesztésű tehetséggondozó programok adaptációjának segítése. Együttműködés az egész napos iskola tartalomfejlesztésében.

Köszönjük a lehetőséget a Mentor Programban való részvételre Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Agárdiné Burger Angéla A Gönczy Tehetségpont Tehetségsegítő Tanácsának társelnöke gonczy@iskola.debrecen.hu