III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Merre jár a tekintetünk?
Advertisements

Manipuláció helyett szolgálat a társkapcsolatban
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Építsünk családi fészket!
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A Barátság.
Társismeret.
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Henry Murray dinamikus motivációs rendszere
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Rokszin Mónika pszichológus
MOTIVÁCIÓ.
A személyiség pszichikus struktúrája
A pszichoszociális fejlődés elméletei
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
A család szerepe, jellemzői
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A SZOCIALIZÁCIÓ.
SZOCIALIZÁCIÓ A KORTÁRSCSOPORTBAN
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
AZ AGRESSZIÓ.
Egyéni döntések a szervezetben
A tanácsadó és a mentor szerepe
Az iskolai csoportok sajátosságai
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
A szomatikus marker feltevés
Krízis.
A pszichikumról általában
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Gondolatok a szenvedélybetegségről
Quality Human Management
Antropológia VI A szabad akarat II.. Kierkegaard Az emberek valóban ostobák. Azokkal a szabadságokkal, amelyek valóban az övék, nem élnek, hanem olyanokat.
Mindennapi veszteségeink
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A Grafobúvár ünnepi kínálata. Hogyan hat Rád a négy őselem? Tűz, víz, levegő és föld: Az ember személyiségét ez a négy alapelem határozza meg. A négy.
Gaudium et Spes: Kihívások és kilátások Szeptember 10. Előadó: Dr. Tomka Ferenc.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
KAM - Regionális és Antropológiai Kutatások Központja Sapientia - Erdély Magyar Tudományegyetem, Csíkszereda.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Megküzdési stratégiák a szegénység mint krízis estén
Emlékeztető Fizika.
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A személyközi viszonyok szociálpszichológiája. Szeretet és szerelem.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Asztrológiai továbbképzés
Értékek.
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Kommunikáció típusai.
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
A diszfunkcionálisan működő család
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza Előadás: Az igaz barátság és szerelem esélyei Előadó:Daubner Béla pszichiáter

Szerelem Nem vizsgálható Nem lehet pontosan meghatározni Szeretet – szerelem – szexuális gerjedelem

„Sajátos érzelmi állapot, amit az jellemez, hogy a tudat egy másik ember képével, emlékeivel van tele, és a személyiség motivációs rendszere leginkább arra irányul, hogy ennek a másik embernek a közelében lehessen, mégpedig szexuális kapcsolat formájában. A másik ember képe különlegesen pozitív értékminősítést kap. Szexuálisan birtokolni akarja a másikat és kiemelt fontossága van a kölcsönösségnek”.

Szenvedély – függőség Örömelv – Freud Beteljesületlen szerelem Plátói szerelem – szexualitás – lemondás Homoszexuális szerelem

Féltés – féltékenység Kétely a partnerrel szemben – bizalomhiány

Férfi-központú társadalmak Társadalmi normák és szerepviszonyok alakulnak ki és intézményesülnek

Romantikus szerelmi séma A szenvedélyes szerelem megkönnyíti az alkalmazkodást Homogámia törvénye – Komplementaritás – A szex a legfontosabb komplementaritás

A szerelem mindent megoldó hatalma – csalódás – illúzió Szerepkényszer - környezeti elvárás Krízis A szerelem mindent megoldó hatalma – csalódás – illúzió

Mai pszichológiai ismereteink szerint a szerelem él, fontos a modern ember számára is, és kell a jó párkapcsolathoz. Előnyös, ha nem romantikus lángolás, hanem fokozatosan fejlődő, egyenletes, teherpróbákat kiállt szerelem az együttélés alapja.

A csecsemőkutatás kísérleti eredményei

Szelf – állandó felismerés mintázat Felbukkanó szelf-érzet Szubjektív szelf-érzet Verbális szelf-érzet A szelf-érzetek végig az élet során megmaradnak

Felettes én két összetevője: lelkiismeret - énideál

A korán elkezdett nemi élet: válságtünet Ifjúkor – intimitás – egybeolvadásra való képesség a szerelemben, a barátságban és a közösséghez tartozásban

4. Egymás kölcsönös megértése A párkapcsolat az intimitás képességére épül: 1. Szeretet és szerelem 2. Összetartozás 3. Őszinteség, bizalom 4. Egymás kölcsönös megértése 5. A feszültségek megoldására irányuló készség 6. Kielégítő nemi kapcsolat 7. Önállóság 8. A „mi-tudat” kialakulása

Bowlby-féle kötődéselmélet: A korai kötődési minták határozzák meg a későbbi intim kapcsolati választásokat és viselkedést

A szelfpszichológiai interszubjektivitás-elméletben a „fontos másik személlyel” való szándék-, figyelem- és érzelemmegosztás (összehangolódás) nyomán kialakuló „interszubjektív” mezőt tartják a szelfszerveződés legfontosabb terepének. Ebben a helyzetben a kommunikáló felek egymás tudatában „benne foglalva” ismerhetik meg és élhetik át önmagukat.

Az önhatékonyság, az érzelemszabályozás, az impulzuskontroll, valamint az empátia és az erkölcsös viselkedés kialakulásában központi szerepe van az „értelemfeltevés vagy reflektív funkció vagy mentalizációs képesség” fejlődésének.

Magunk és mások viselkedése mögött automatikusan „mentális állapotokat” (szándékokat, vágyakat, vélekedéseket, érzelmeket) feltételezünk.

Köszönöm a figyelmüket!