AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft. 2010. február 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Intézményi adatküldés – tapasztalatok október 18. Fejérvári Bence.
Advertisements

Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Fekvőbeteg adatbázis szervezés GyógyinfokPirisa Levente.
AVIR – intézményi adatmodell ingatlan szekció február 2.
„Gyakoroljuk a demokráciát!” Közösségi tervezés helyi projektekben Kuna Gábor, Cromo Közhasznú Alapítvány.
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
2005. Stratégiai menedzsment és informatikai támogatás (A Vezetői információs rendszerek tantárgyhoz) Gaul Géza.
Szervezetfejlesztési Program
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A vezetői információs rendszerek támogatása az intézményi és ágazati stratégia kialakításához Sándorné Dr. Kriszt Éva rektor Magyar Rektori.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Zárszó az AVIR intézményi program további szakmai támogatása december 8. Educatio Nonprofit Kft.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
AVIR – intézményi adatmodell gazdálkodási szekció február 2.
AVIR – intézményi adatmodell HR szekció február 2.
AVIR – intézményi adatmodell oktatás szekció február 2.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az ágazati AVIR fejlesztés és intézményi VIR-ek kapcsolata és a közös fejlesztések tapasztalatai november.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Önkiszolgáló üzleti intelligencia az SQL Server 2012-ben
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Összefüggések modelleken belül Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
AVIR – intézményi interfész február 18.. Mai program Célja – bemutassa az AVIR interfész tartalmát – véleményeket kapjunk a logikai felépítésről.
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Intézményi adatmodell Interfész leírás december 8. Fejérvári Bence informatikai folyamatmenedzser.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
Megyei tervezői workshop módszertana Varga Péter december 4.
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Önértékelési projektterv
Őszintén a dokumentumkezelésről
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Előadás másolata:

AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft február 2.

Mai program • Cél: formálja az adatmodellt, visszajelzést kapjunk, felszínre jöjjenek a hibák, ötletek • Plenáris előadás az adatmodellről – mi ez? – miért készült? – hogy készült? – kiknek készült? – mire használható? – hogy kell használni? • Szekció beszélgetések – műfaja: párbeszéd, közös munka

Alap- Adatok: relációs részletes Alap- Adatok: relációs részletes Gazd. rendszer Intézményi adattár OLAP kocka OLAP kocka OLAP kocka OLAP kocka ETL Felsővezetői mutatók, stratégiai mutatók Jelentések, kimutatások (fix, ad-hoc) Adat- szolgáltatás Egyéb: Adatbányászat Tájékoztatás Egyedi alkalmazás Intézményi adattár adatmodell Stage átmeneti tároló Stage átmeneti tároló Dimen- zionális Dimen- zionális Dimen- zionális Dimen- zionális Tanulmányi rendszer Egyéb

Mi ez? • szöveges leírás – kritikus fogalmak • aggregált szint – granularitás – mérőszámok – dimenziók • riport ötletek

Miért készült? • TÁMOP feladata segíteni az intézményi fejlesztéseket • Nincs publikus adatmodell a felsőoktatási adatokról • Az adattár fejlesztő cégek kevéssé ismerik a felsőoktatási fogalmakat, adatköröket • Ne végezze el ezt a munkát minden intézmény párhuzamosan

Hogy készült? • kötelező adatszolgáltatások • intézményi kimutatások • szakértők bevonása nem a forrás adatokból indul ki, hanem a vezetői igényekből

Kiknek készült? Megvalósításban résztvevő személyeknek • igényfelmérést végző személy • adattár tervező

Mire használható? • Igényfelmérések támogatásához (van kiindulási alap) – aggregált szint – riport ötletek – mutatószám gyűjtemény • Adattár tervezéshez – alapadat szint (ahol van) stage és az adattár tervezéséhez – aggregált szint az OLAP kockák tervezéséhez

Hogyan kell használni? Igényfelmérésben • áttekintő képet ad a lehetséges adatkörökről, segíti a scope meghatározását – ami nem érdekli a vezetőket, azt ki kell húzni – ha valami hiányzik, akkor bővíteni kell • egy tematikát ad az interjúztatónak • ötleteket ad a vezetőknek (látják, hogy milyen adatokat lehet kihozni a rendszerből) Tervezésben • aggregált szint jó alapot ad az OLAP kockákhoz • alapadat szint jó segítség a stage és adattár tervezéséhez

Hogyan nem kell használni! • nem interjú kérdőív  nem elég odaadni a leendő felhasználóknak, hogy válogassanak • nem kész stage terv  meg kell vizsgálni a forrás rendszert (fel vannak-e töltve azok az adatok, jó minőségűek-e) • nem teljes stage terv, csak az aggregált szinten definiált adattartalomra terjed ki • nem adattár terv, rengeteg dolog nincs benne (ETL, adattisztítás, ütemezés, archiválás, idő kezelés, …) • általános AJÁNLÁS, az intézményi egyediséget a saját projektek viszik bele

További munka végleges adatmodell ajánlás publikálása (alapadat is) február intézményi interfész publikálása2010. február központi adatfogadó program működése nyár adatküldés kezdeteOKM döntés (jogszabály) felsőoktatási adattár működése2010. ősz

Szekció beosztás TémakörTerem GazdálkodásII. emeleti tárgyaló HR308 Ingatlan323 K+F+I314/B Oktatás314/A

Köszönöm figyelmet! Sikeres munkát a szekcióülésekhez…