Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A kontrolling alapjai:
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Projektkezdeményezés és pályázatírás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Divizionális (divíziós) szervezet
infor:COM - Fitté tesszük!
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
II. Logisztikai tervezés
Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Cég neve MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Controlling Kemény Gyula.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Funkciói, feladatai és területei
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt szervezeti formái
Somoskői Gábor Froweld kft.
Ugrás az első oldalra Pályázatmenedzsment Rácz József tanácsadó Készült a NFGM támogatásával, a KKC-2007-K projekt keretében.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
C. R. M ? SZÁMADÓ NAP C. R. M SZÁMADÓ NAP 2006.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az üzletek operatív működtetése
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
HUMANTRADE Ügyfélszolgálat 2005.
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.

A fogalom Vevő értékelés Hét szempont a témához

Fogalom Account •Számla •Kimutatás •Számvetés Manage: •Gazdálkodik •Igazgat •Intéz •Irányít •Kezel •Vezet •Sikerül •Boldogul Key Account •Fontos •Jelentős ügyfél Itt: az ügyfél kezelés egyik lehetséges válfaja

Bevételünk 80%-a vevőink 20%-ától függ Bevételek Vevők 75%25%

Nem minden vevő egyforma Értékelési szempontok: •Forgalom •Elérhető nyerség •Fizetési készség, pontosság •Fizetési határidő •Stabilitás •Stratégiai partnerség •A feladat vagy a cég bonyolultsága Rossz Jó Nyereség Idő ráfordítás

szempont a Key Account Management témához 7

A rendszerbe bevont vevők kiválasztása •Elért forgalom alapján – pl. a cég bevételeinek 10%-át adja •Elérhető forgalom alapján - potenciál •Üzletcsoport részeként együttes kezelés •Befolyás alapján – pl. a szakma követi •Összetettség 1.

Key Account Manager – ügyfélkapcsolati menedzser •KAM kijelölése – tájékoztatás az ügyfél részére •Feladatai: •Kapcsolattartás az ügyféllel – több szinten •Cégen belüli koordináció •Tervezés •Projekt irányítás •Lebonyolítás •Reklamációk intézése 2.

Key Account Manager – ügyfélkapcsolati menedzser Mire figyeljünk oda? •Korlátozott számú ügyfél – legyen idő az ügyfélre •Az egymással versengő ügyfeleket lehetőleg ne ugyanaz a KAM kezelje •Kommunikációs és koordinációs készség •Vezetői támogatás, vezetői részvétel •Hatáskör •Képzés 2.

Kapcsolattartás a kiemelt ügyféllel „Proaktív” módon: •Látogatási terv alapján (éves, negyedéves, havi találkozó) •Visszajelzés igénylése, ügyfél elégedettség mérése (megkérdezés, kérdőív, külső piackutató cég bevonásával, stb.) •Marketing tervek összehangolása „Reaktív” módon: •Ügyfél oldaláról érkező eseti igények alapján 3.

Account review – Ügyfél értékelő megbeszélés Az ügyféllel kapcsolatban lévő részlegek bevonásával •Ügyfélkapcsolati menedzser •Termelés •GYEK •Szállítás •Pénzügy, •Kontrolling, stb. 4.

Account review – Ügyfél értékelő megbeszélés •Előre megtervezett ütem szerint •Célja: •Az árbevétel és a nyereség növelése az adott ügyfélnél •A részarány növelése az ügyfélnél (pl. más beszállítóval szemben) •Problémák kiküszöbölése •Ügyfél elégedettség javítása •Kötődés szorosabbá tétele •Új ajánlatok kidolgozása 4.

Új ügyfelek megtalálása •A túlzott függés a nagy vevőktől gondot okozhat (az ügyfél vált, tönkremegy, nem fizet, új tevékenységbe kezd, …) •A megszerzett tapasztalatokra építve új vevők megtalálása, felépítése új árbevételi forrást jelenthet •A kiesők pótlása 5.

Integráljuk a cég egyéb rendszereibe •Sales management – a kereskedő munkájának irányítása (célkitűzés, projektek követése, folyamatos ellenőrzés, mérés, a következő lépés meghatározása, motiváció) •Vállalati információ rendszer – pl. a forgalom automatikus figyelése, havi értékelés •Marketing tevékenységbe illesztés •Számlázás •Kontrolling •Stb. 6.

…a hetedik Te magad légy! 7.

Segítsük a számunkra fontos ügyfeleket abban, hogy sikeresek legyenek saját szakmájukban – módszeresen!