Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A katasztrófavédelem egységes nemzeti rendszere
A polgári védelmi szervezetek megalakítása, alkalmazásának időszakai, szabályai Jogszabályi háttér § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről (Pv.
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
A nemzeti védekezés időszakai
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
KÖRNYEZETBIZTONSÁGI-KATASZTRÓFAIGAZGATÁS
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentőszervezet Nemzeti Minősítő Gyakorlata, tapasztalatok FKI PVFŐFE.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Lakosságvédelmi intézkedések katasztrófaveszély időszakában
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A környezetvédelem intézményrendszere
Bérczi László tű. ezredes BM OKF tűzoltósági főfelügyelő
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Alapfogalmak A "katasztrófa" görög szó, jelentése fordulat, pusztulás, megsemmisülés, csapás, megrázó, hirtelen esemény. Katasztrófa: az életet, az élet-feltételeket,
Balaton Európa legbiztonságosabb tava Jamrik Péter elnök Közbiztonsági Tanácsadó Testület A balatoni vízimentés jelene és jövője - Siófok –
Budapest, Szervezeti sajátosságok Tevékenység Elvárások BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
KÖRNYEZETBIZTONSÁGI-KATASZTRÓFAIGAZGATÁS
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A VESZÉLYHELYZETEK SZABÁLYOZOTTSÁGA
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
ÖNKÉNTESEK BEVONÁSA A KATASZTRÓFÁK ELLENI VÉDEKEZÉSBE
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
A polgári védelem jogszabályi korszerűsítése a közigazgatási reform tükrében Előadó : Dr. Varga Imre mk. pv. ezredes PhD. főosztályvezető OKF Minősített.
Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok. A Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok olyan meglévő közösségekből, támogató szervezet segítségével szervezett.
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Az önkormányzat lakosságvédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §196/1996. (XII. 22.) Korm. rendelet a mentésben való részvétel szabályairól, a polgári.
Polgári védelmi kötelezettség, mentesség
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
Országos Főfelügyelői Értekezlet április 26. Keresztesy Árpád BM OKF, Országos Polgári Védelmi Főfelügyelőség Beszámoló a finn nemzetközi minősítő.
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
: Készült: Közbiztonsági referensek felkészítésére Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság A polgármester elsőfokú polgári védelmi.
KÖZBIZTONSÁGI REFERENSEK
A katasztrófák elleni védekezés rendszere
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
A veszélyeztető hatások (saját település és környezete) és a veszély-elhárítási tervezés Készült: Közbiztonsági referensek felkészítésére.
HUNGARIAN NATIONAL ORGANISATION FOR RESCUE SERVICES
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
Dr. Göndöcs Zsigmond Országos Mentőszolgálat
A katasztrófavédelem szerepe, feladatai
Kiegészítő anyag 1. ELŐADÁS Dr. Hornyacsek Júlia.
Kálmán László mk. alezredes MH HKNYP Pk. h. (hadkiegészítés)
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
KÖRNYEZETBIZTONSÁGI-KATASZTRÓFAIGAZGATÁS
KÖRNYEZETBIZTONSÁGI-KATASZTRÓFAIGAZGATÁS
A VÁLTOZÓ ÉGHAJLATTAL ÖSSZEFÜGGŐ PROBLÉMÁK BEMUTATÁSA ( KATASZTRÓFAVÉDELEM K ÁRPÁT - MEDENCE )
Budapest, október 01. A magyarországi kutatás-fejlesztés nemzetbiztonsági vetületei.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Veszélyes áruk vízi szállítása
A katasztrófavédelem és a vis maior események Zelei László tű. alezredes polgári védelmi felügyelő 20/
Tüzvédelem.
Előadás másolata:

Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe a katasztrófaveszély és a veszélyhelyzet elhárításában, együttműködés a polgári védelmi kötelezettség alapján megalakult szervezetekkel Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok országos polgári védelmi főfelügyelő Budapest, 2012. január 14.

Tartalom A KATASZTRÓFAVÉDELMI RENDSZER A KATASZTRÓFAVESZÉLY ÉS A VESZÉLYHELYZET A POLGÁRI VÉDELMI SZERVEZETEK CÉLOK, FELADATOK

MAGYARORSZÁG BIZTONSÁGA . . . ÁLLAM-POLGÁR ÁLLAM BM OKF In a rapidly changing world, policy-makers must keep up with an evolving environment. A continuous challenge is how to provide adequate security without compromising fundamental democratic values. Our societies were not necessarily designed with new security challenges in mind. As a consequence, when security problems arise, the natural reaction is to “patch” up existing systems, as one would patch up a puncture in a bicycle tyre. Given the new threats, the reactive ad hoc approach needs to be changed to a pro-active integrated approach whereby security is built into the design and planning of society’s systems and networks from the outset with the involvement of experts and stakeholders. Democratic processes take time. Society as a whole, its threats, risks, and vulnerabilities are changing faster than most governments can cope with. This calls for changes in the policy-making process, new co-ordination structures and new governance models.

A védelmi rendszer működése Helyreállítás Beavatkozás KRÍZIS- HELYZET Információ megosztás                 Megelőzés Felkészülés

AZ ESEMÉNY ELŐTT!!! KOCKÁZATKEZELÉS A veszély azonosítása Mi történhet? Előzetes tervezés Veszélyelhárítási Terv Felkészülés a beavatkozásra Gyakorlatozás 5

Bekövetkezési gyakoriság Bekövetkezési gyakoriság ÚJ KOCKÁZATI BESOROLÁS Hatás Bekövetkezési gyakoriság Ritka Nem gyakori Gyakori Nagyon gyakori Nagyon súlyos hatás III. Osztály II. osztály I. osztály Súlyos hatás Nem súlyos hatás III. osztály Alacsony mértékű hatás Hatás Bekövetkezési gyakoriság Ritka Nem gyakori Gyakori Nagyon gyakori Nagyon súlyos II. osztály I. osztály Súlyos III. osztály Nem súlyos Alacsony mértékű Bekövetkezési gyakoriság: ritka: az elkövetkező néhány évben (3 év) nem valószínű, hogy bekövetkezik; nem gyakori: bekövetkezhet, de nem valószínű, hogy néhány (5) éven belül; gyakori: valószínű, hogy bekövetkezik, néhány (8) éven belül; nagyon gyakori: nagyon valószínű, hogy bekövetkezik, egy éven belül min. egy alkalommal vagy többször. Hatás: nagyon súlyos: halálos áldozatokkal járó vagy visszafordíthatatlan környezeti károkat előidéző, illetve súlyos anyagi következményeket okozó esemény; súlyos: súlyos sérüléseket okozó vagy visszafordítható környezeti károkat előidéző, illetve anyagi károkkal is járó esemény; nem súlyos: enyhébb sérüléseket okozó, a környezetben kárt nem előidéző, illetve nem jelentős anyagi károkkal járó esemény; alacsony mértékű: nem jár orvosi segítséget igénylő sérüléssel, illetve nincs anyagi következménye.

Általános tevékenységi sorok, VESZÉLYELHÁRÍTÁSI TERVEZEÉS Veszélyeztetettség leírása, Általános tevékenységi sorok, Forgatókönyvek, Adatok Országos terv Bevetési feladatok Megyei terv Helyi terv (körzet) Helyi terv (iroda) Települési terv

VESZÉLYHELYZET ALAPTÖRVÉNY 53. cikk (1) A Kormány az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás vagy ipari szerencsétlenség esetén, valamint ezek következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzetet hirdet ki, és sarkalatos törvényben meghatározott rendkívüli intézkedéseket vezethet be. (2) A Kormány a veszélyhelyzetben rendeletet alkothat, amellyel – sarkalatos törvényben meghatározottak szerint – egyes törvények alkalmazását felfüggesztheti, törvényi rendelkezésektől eltérhet, valamint egyéb rendkívüli intézkedéseket hozhat.

KATASZTRÓFAVESZÉLY Olyan folyamat vagy állapot, amikor okszerűen lehet számolni a katasztrófa bekövetkezésével, és amely ezáltal veszélyezteti az emberi egészséget, környezetet, az élet- és vagyonbiztonságot. A BM OKF főigazgatója katasztrófaveszély esetén – a katasztrófák elleni védekezésért felelős miniszter által előzetesen jóváhagyott központi veszélyelhárítási terv szerint – azonnal intézkedik a katasztrófa következményeinek lehető legkisebbre csökkentése érdekében.

ÖNKÉNTES ÉS KÖTELES PV. SZERVEZETEK KÖZPONTI SZERVEZETEK TERÜLETI SZERVEZETEK TELEPÜLÉSI SZERVEZETEK MUNKAHELYI SZERVEZETEK

KATASZTRÓFAVÉDELMI GYAKORLATOK

BEAVATKOZÁSOK

VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES KATASZTRÓFAVÉDELEM polgári védelmi szolgálatot ellátó tagja Polgári védelmi szervezet tagjának igazolványa Minta Ferenc - Budapest, 1964. 09. 14. DISASTER MANAGEMENT 234563 VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES Minta Ferenc Saját kezű aláírás: 2012. 01. 13. Kitöltés dátuma: 5000 Műszaki mentő kézi raj, műszaki mentő „A” Rh-neg Vércsoport: megalakítási hely kódszáma sorszám szervezet típusa beosztás gépi kód

Minősített mentőszervezetek Önkéntes Mentőszervezet Minimum szakmai követelmény Szervezeti és Műveleti Irányelv Eszközök, felszerelések Jogilag rendezett háttér Nemzeti minősítés (5 év) Bemutatkozó Rendszerbeállító gyakorlat Együttműködési megállapodás Mentési igazolás Részvétel gyakorlatokon, bemutatókon Regisztrált szervezet Részvétel a hazai mentésben Pályázati támogatás

TÁRSADALMASÍTOTT VÉDEKEZÉS

MAGYARORSZÁG SZOLGÁLATÁBAN A BIZTONSÁGÉRT

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!