Szövegértés-szövegalkotás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek
Advertisements

Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
… kitalálni, amit már tudsz…
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
TÁMOP a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Matematika kompetenciaterület
Molnár András bemutatja.
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
Anyanyelvi nevelés tematika
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax:
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
XVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia Győr, október 26.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
Algoritmikus munkafolyamatok az irodalomórán Valaczka András, 2009.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Petőfi Sándor: János vitéz
Mesék bűvöletében Az állatmese
Arany és Petőfi barátsága
A kompetencia alapú oktatásról
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A nem szakrendszerű oktatás megszervezése a
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
A TANÍTÁS NEM BETANÍTOTT MUNKA
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
PROJEKT OKTATÁS.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A GYERMEKBARÁT PROGRAM. A program jellemzői I. Alapdokumentum az ún.”kompetencia alapú” fejlesztéshez a szövegértés és szövegalkotás területén. A program.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Szülői értekezlet
Az anyanyelvápolás szerepe a modern kommunikációban
Bemeneti kompetencia mérés
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
TÁMOP / Ütemezés.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Előadás másolata:

Szövegértés-szövegalkotás 2009-2010. tanév 4.B Horváthné Sámson Andrea

„Az igazat érteni, a szépet érezni, a jót gyakorolni kell.” Bolyai János

Műveltségterület: magyar nyelv és irodalom Kompetenciaterület: kommunikáció, szövegértés-szövegalkotás

A 4.b 31 virág és 3 pillangó (új gyerekek)…

1 A 4. 31 virág és 3 pillangó

Napi képességfejlesztő tevékenységeink Beszélgetőkör Mesehallgatás Ritmikus tevékenység

2 Beszélgetünk

Meséink…

Meséink…

Beszédritmus gyakorlat

A program területei:

I. Beszéd, beszédértés, szövegalkotás Dramatizálás: felkészülés kooperatív technikával. Ki van a dióhéjban? II. feladatgyűjtemény A molnár fia meg a szamár - tanítómese

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Versdramatizálás mozgással Kányádi Sándor: Három holló

Kép

Kép

Kép

Szövegalkotás: kooperatív technika

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép Ellenőrzés párokban

II. Olvasás, az írott szöveg megértése Szövegelemzés: kooperatív technikával

Kép

Kép

Kép

Mese: szómagyarázat, szinonimakeresés Csoportalakítás: „szakértői mozaik” – kooperatív technika

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

III. Írás, íráshasználat

Kép