Szövegértés-szövegalkotás 2009-2010. tanév 4.B Horváthné Sámson Andrea
„Az igazat érteni, a szépet érezni, a jót gyakorolni kell.” Bolyai János
Műveltségterület: magyar nyelv és irodalom Kompetenciaterület: kommunikáció, szövegértés-szövegalkotás
A 4.b 31 virág és 3 pillangó (új gyerekek)…
1 A 4. 31 virág és 3 pillangó
Napi képességfejlesztő tevékenységeink Beszélgetőkör Mesehallgatás Ritmikus tevékenység
2 Beszélgetünk
Meséink…
Meséink…
Beszédritmus gyakorlat
A program területei:
I. Beszéd, beszédértés, szövegalkotás Dramatizálás: felkészülés kooperatív technikával. Ki van a dióhéjban? II. feladatgyűjtemény A molnár fia meg a szamár - tanítómese
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Versdramatizálás mozgással Kányádi Sándor: Három holló
Kép
Kép
Kép
Szövegalkotás: kooperatív technika
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép Ellenőrzés párokban
II. Olvasás, az írott szöveg megértése Szövegelemzés: kooperatív technikával
Kép
Kép
Kép
Mese: szómagyarázat, szinonimakeresés Csoportalakítás: „szakértői mozaik” – kooperatív technika
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
III. Írás, íráshasználat
Kép