Agrárgazdaságtan II. Előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Agrárgazdaságtan I. Előadás
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Makroökonómia 5. előadás.
Birkás György Makroökonómia 1. előadás Birkás György
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Kereskedelem Szakmacsoport
Versenyelemzés 8.fejezet.
Tökéletes verseny és monopólium
A verseny - a piac alkotója
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A piac Szakiskola.
Piaci formák fajtái.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
A félév programja Dátum Témakör Előadó február 6.
Piacgazdasági alapfogalmak
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Termelés  Fogyasztás
Mezőgazdaság – kompetitív piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
* C * A A közgazdaságtan tárgya és az alapfogalmai
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Előadó: Kelemen Katalin
Kereslet-rugalmassági számítások
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
V ÁLLALKOZÁSOK A F ENNTARTHATÓ V ÁROSFEJLESZTÉSÉRT A HELYI PÉNZ BEVEZETÉSE HUSK/1001/1.1.2/0046 Bodon Géza Menedzser, projekt partner K ASSA, MÁJUS.20.
A pénz története.
A vállalkozás környezete
Az árképzés szempontjai
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A PIAC.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
38–39. Az áruk és a pénz világában élünk A. Mi a kereslet törvénye? B. Milyen jellemzői vannak a kínálatnak? C. Hogyan alakul ki az egyensúly egy termék.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A pénz kialakulása, fejlődése, funkciói.
Kormányzati szektor a vegyes gazdaságokban
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Bevezető előadás.
Gazdasági rendszerek.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Előadás másolata:

Agrárgazdaságtan II. Előadás Előadó: Dr. Geszti Szilárd egyetemi tanársegéd

Piacgazdasági alapfogalmak Pénz Forgalmi funkció: Általános csereeszköz, amely tökéletesen likvid, lebonyolítja az áruk adásvételét, a tranzakciókat. Értékmérő funkció: Az értékmérés eszköze, az érték összehasonlítás közös nevezője. Fizetési eszköz: A pénzmozgás elválik az árumozgástól pl. adó Felhalmozás, értékmegőrzés eszköze: A forgalmi és az értékmegőrzés funkciójából adódik

Piacgazdasági alapfogalmak Piac: Az árucsere lebonyolítására szolgáló hely. A kereslet és a kínálat találkozásának helye. Kereslet: Az a termék mennyiség, amelyet egy fogyasztói csoport, adott térben és időben hajlandó, és képes megvásárolni. Kínálat: Az a termék mennyiség, amelyet az értékesítők adott térben és időben hajlandóak, és képesek eladni. Ár: Az áru értékének pénzben való kifejezése.

Piacgazdasági alapfogalmak A piacot befolyásoló tényezők: Ár Adó: Áfa, személyi jövedelem adó Helyettesítő, kiegészítő termékek, Földrajzi tényezők Kormányzati politika Vallás Fogyasztói szokások Társadalmi tényezők stb.

A mezőgazdaság piaci sajátosságai: Piac fogalmának összetettsége: Árucsere intézménye A piac hatósugara a technika fejlődésével folyamatosan növekszik (helyi, regionális, országos, világ) Piac mint információforrás Piac mint koordináció Árucsere tárgya (termék, szolgáltatás, szellemi termék, termelési tényező) Kereslet kínálat kiszámíthatatlan

Piacgazdasági alapfogalmak A versenypiac és a monopolisztikus versenypiac főbb jellemzői: Kompetitív piac: Sok résztvevő (vevő, eladó) van a piacon Az eladónak nincs befolyása az árra. A piac nincs korlátozva. A piacból senki sem részesedik olyan mértékben, hogy az árat befolyásolni tudja. A termékek lényegesen nem különböznek egymástól. A piacra lépés nincs korlátozva (relatívan)

Piacgazdasági alapfogalmak Monopol piac Egyetlen eladó van jelen a piacon, a vevők nem válogathatnak a az eladók közül. A vállalatok nem képesek belépni a monopolpiacra, ezért a monopol cégeknek nincsenek versenytársaik. A terméket e vevő nem tudja más termékkel helyettesíteni. A termék áráról kizárólag a monopol vállalat dönt.

Piacgazdasági alapfogalmak Az állam piaci szabályozása: Az állam önálló gazdasági tevékenysége, amelyben a piacon vevőként, vagy eladóként jelenik meg. Piacszabályozó gazdasági tevékenység. Jogi eszközök. Befolyásolja a résztvevők piaci tevékenységét