Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese azért dolgozik, hogy a gyerekek valódi odafigyelést, elfogadást, a bajban segítséget kapjanak.
Hiszünk abban, hogy ehhez a legjobb út az együttműködés, mert minden felnőtt közös felelőssége, hogy a gyerekeknek jobb legyen.
Törekszünk a széleskörű, ingyenes és anonim elérhetőségre, ehhez felhasználjuk a technika lehetőségeit: a telefont és az internetet.
Alapértékeink: gyerekközpontúság, felelősség, bizalom, együttműködés
Alapítás éve: 1993 Kiemelten közhasznú alapítvány
Alap szolgáltatásaink
Szolgáltatásunk - ingyenes - 24 órában működik - anonim - minden hálózatból elérhető
Online konzultáció 2010-től Kék Vonal Chat elérhető a honlapról:
Gyerek ne vesszen el! Segítség szökéssel, csellengéssel, eltűnéssel kapcsolatban.
Tanácsadás az internet biztonságos használata érdekében, segítségnyújtás káros, veszélyes tartalmakkal vagy interneten történő zaklatással kapcsolatban.
Kérdezd a gyerekjogászt! Jogsegély szolgálat gyereki jogokat érintő kérdésekben Jogtudatosság növelése a gyerekek, fiatalok körében Joghallgatók képzése konzultáció: Web: kek-vonal.hu/gyerekjogasz
Szakember – Szakember Vonal - Konzultációs lehetőség gyerekekkel hivatásszerűen foglalkozó szakembereknek - Információ, tanácsadás szülőknek, hozzátartozóknak -Intervenciók, utánkövetés -Elérhető ben: Telefonon: Keddenként óráig
Ki hívhat minket? Ki írhat nekünk? -Gyerekek, fiatalok, akik kíváncsiak ránk, kopogtatnak -Gyerekek, fiatalok, akik beszélgetni szeretnének - Gyerekek, fiatalok, akik bajban vannak - Felnőttek, akik aggódnak egy gyerekért
Mivel fordulnak hozzánk? • Szerelem, szexualitás • Család • Iskola, pályaválasztás • Barátok • Függőségek • Magány, lelki bajok • Bármi, ami a hívónak fontos
Kik fogadják a megkereséseket? - Önkéntesek - Éjszakás ügyelők
Miért önkéntesek? Hiszünk abban, hogy a gyerekek, fiatalok segítésében meg kell jelennie az önzetlen segítő szándéknak, a sokszínűségnek, a személyességnek, a tapasztalatok sokféleségének.
Az önkéntes útja • Kiválasztás • Elméleti képzés • Hospitálás • Gyakornok év • Emil,chat ügyelet • Hospitálás-vezetés • Információs találkozó
Hogyan segítünk? Segítő beszélgetés Intervenció
Segítő beszélgetés - Gyerekközpontúság - Empátia - Érzelmi támogatás - Ítélkezés nélkül - Nondirektivitás - Visszatükrözés - Alternatívák, következmények végiggondolása
Veszélyhelyzetek - Jellemző problémák: bántalmazás, szökés- eltűnés, tinédzser terhesség, öngyilkossági késztetés, bűncselekmény, kortárs zaklatás - Az intervenció protokollja: konkrét segítség szervezése, „kilépés a telefonból” - Esetek utánkövetése
Statisztika HÍVÁSOK (2010): KONZULTÁCIÓS HÍVÁSOK (2010): EMIL (2010): 709 CHAT (2010): 59 Intervenció: 171
Projektjeink Iskolai programok: Kék Vonal bemutatkozó órák Kampány a gyerekek biztonsága érdekében februárjától A kampány fókuszába két veszélyforrás került: a szökés és az interneten megvalósuló visszaélések. Computer Clubhouse nyitása Miskolcon 2011-ben.