A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kompetencia -eredményesség
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK

Hogyan csináljam? Mit csináljak vele?

V á ltoz á s … • 1 • 1. A gyermekkép változása – – heterogén gyerekcsoportok – szociokulturális különbségek – egyenlőség, esélyegyenlőség, esélyteremtés, – – egyéni sajátosságok szelektív iskolarendszer

V á ltoz á s … • 2. Információ robbanása – csúcstechnológia – hatalmas mennyiségű információ – praktikus ismeretek, új kompetenciák – modern kommunikációs eszközök

V á ltoz á s … • 3. A tanulásról alkotott tudás 3. A tanulásról alkotott tudás – ismeretátadás – szemléltetés pedagógiája – cselekvés pedagógiája – konstruktivizmus a tanár saját „tanulásfelfogása”

V á ltoz á s …. • tömegesedés • információrobbanás • technika • tanulásfelfogások • nyitottság, empátia, • alkalmazható ismeretek • modern eszközök • reflektív szemlélet Az egyén optimális fejlődésének segítése, az egyénhez igazodó tanulásszervezéssel.

Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Iskola Pedagógus

• A dokumentumokban • jól megfogalmazott célok • operacionalizálás • diák szükségletek • tevékenységkínálat Intézményi lehetőségek I.

• Az oktatási folyamatban • az oktatás tartalma (új kompetenciák),új kompetenciák • rugalmas szervezeti keretek (osztálybontás, nívócsoport, feladatra szerveződő team), • szervezési módok (egyéni, pár, csoport, frontális)egyéni, pár, csoport, frontális • szervezeti formák (45’, főtantárgy, blokk,epocha)(45’, főtantárgy, blokk,epocha) • módszerek (kooperatív, projekt, esettanulmány).kooperatív, projekt, esettanulmány Intézményi lehetőségek II.

Kulcskompetenciák  Anyanyelvi kommunikáció  Kommunikáció idegen nyelven  Matematikai, természettudományos és technológiai kompetenciák  Digitális írástudás  Tanulásmódszertan  Társas, kultúraközi kompetenciák  Állampolgári kompetenciák  Vállalkozói kompetenciák Személyiségfejlesztés Kulturális tőke Társadalmi tőke

Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Hogyan??? A tanulásszervezést az egyén alapvető szükségleteihez kell igazítani!

A szükségletek szerepe ÖnmegvalósításÖnbecsülésTársasBiztonságiFiziológiai MASLOW Kapcsolat Kompetencia Autonómia

Megváltozó pedagógus szerep Modern gyerekek dolgoznak, gyerekek dolgoznak, megfigyel kérdez, előkészíti az új egyéni feladatot visszajelez, reflektál T A N U L Á S ? ! ?

Módszerek Tanulás támogatása Játék Projekt

A hatékony tanítás alapelvei tanítás- tanulása Támogató tanítási légkör Összefüg- gések feltárása Módszer- tanítás A feladatok megoldásának elősegítése Teljesítmény- elvárás Célorientált értékelés A tanulás irányának meghatározása Gyakorlás és alkalmazás Együttműködő tanulás Átgondolt eszmecsere Tanulási lehetőség Össze- hangolt tananyag