Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
Elvándorlás a gazdasági műszaki területen
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
KKK-k elemzése, különös tekintettel a műszaki területre Borsa Judit Halász Gábor Jobbágy Ákos.
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
Könyvtárhasználati verseny
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Készítette: Tóth Enikő 11.A
50 éves a szegedi informatika
Fizika alapszak az ELTE-n
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
Molekuláris Bionika.
SzegediTudományegyetem F IZIKUS TA NSZÉKCSOPORT
A munka világával kapcsolatos tudás
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A környezetállapot-értékelés módszertana Dr. Bulla Miklós Baja, április 26. Széchenyi István Egyetem, Környezetmérnöki Tanszék.
Informatika.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Környezetvédelmi képzés vegyipari alapozással
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Biológus Tanszékcsoport
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Autonómia és felelősségvállalás
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
ELTE informatikus vegyész szak
Környezetmérnöki szak
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
Tanulási eredmények a KKK-kban A szeptember 30-i budapesti csoportos konzultációra készült prezentáció
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Szegedi Tudományegyetem
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
BME VBK tájékoztató 1.
Varga Péter, közszolgálati CMC
Előadás másolata:

Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)

KKK-k szerkezete 1 B – tudásalap megszerzése, általánosabb módszerek és azok alkalmazása M – szakmai alap megszerzése, átfogó elméleti és módszertani alkalmazása, kutatás előkészítése, pilot jelleg PhD – speciális tudás és módszer elsajátítása, önálló tudásfejlesztés, kutatás, benne kisebb önálló eredmények

KKK-k szerkezete 2 Általános kompetenciák – közös megalkotás - egy részének biztos, közösnek kell lennie (szinttől függ), másik része esetleg bőségesebb lista, amiből lehet alkalmasat még hozzáválasztani Szakterületi kompetenciák – milyen szakmai készségekkel rendelkezik Szakmai kompetenciák – szakmára és szakirányokra bontva

KKK-k szerkezete 3 Választ kell adni a szakmai megítéléshez: - adatgyűjtés, adatkezelés, feldolgozás, elemzés, értékelés, - módszerek (beleértve a terepet és labort is) ismerete - szakmai készségek, ismeretek, tudás, ezek használati szintje (alkalmazás – kutatás) - egyéni készségek (munka, kommunikáció, innováció-képesség)

Szakirányok a fizikus MSc-n A szakhoz képest többlet kompetenciák Alkalmazott fizikus •Korszerű technológiák, folyamatok tulajdonságainak értelmezése, alkalmazása általános fizikai ismeretek és speciális technikai ismeretek révén Biofizikus •Magas szintű fizikai, biológiai és rokon szakterületi ismeretek. Biológiai, biotechnológiai, egészségügyi, élelmiszeripari, környezetvédelmi kutatások, eljárások és szolgáltatások vizsgálati berendezéseit képesek üzemeltetni és fejleszteni Informatikus fizikus •Professzionális informatikai ismeretek megértése és elsajátítása. Képesek fizikai problémák informatikai megfogalmazására és megoldására, informatikai problémák fizikai törvényszerűségeinek kutatására Nukleáris technika •Magas szintű ismeretek a nukleáris reaktorfizika, reaktortechnika, atomerőművek, nukleáris méréstechnika, sugár- és környezetvédelem területén

Szakirányok a fizikus MSc-n A szakhoz képest többlet kompetenciák Környezetfizikai •Környezettudomány és környezetvédelem fizikát érintő területeinek ismerete (energiatermelés, víz, és légkör fizikája). Környezetvédelmi eljárások és technológiák ismerete és fejlesztése Orvosi fizikai •Orvosi diagnosztika és terápia módszereinek, a környezeti hatások fizikai alapjainak ismerete. Orvosi gyakorlatban alkalmazott berendezések üzemeltetése, fejlesztése. Orvosi kutatásokban részvétel

KKK-k szerkezete 4 Javaslat a szerkezetre Javaslat a tartalomra Frissítési és ellenőrzési rendszer kidolgozása

Még maradt munka…