TÁMOP a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A kulcskompetenciák.
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Reformkori színjátszások
Összefoglalás Alföldy Jenő Irodalom 8. tankönyvéhez © Tomasovszky Edit
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Kazinczy Ferenc Magyar Nyelv Éve
Matematika kompetenciaterület
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A magyar lírai költészet története a romantika korában és a századutón
A romantika irodalmából
Anyanyelvi nevelés tematika
A pedagógiai program Érd,
Tematika 9. évfolyam irodalom.
A táj, a természet szerepe Petőfi lírájában és Az apostolban
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Összefoglalás Alföldy Jenő Irodalom 8. tankönyvéhez © Tomasovszky Edit
RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom…
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Nyugat.
A Nyugat
Ki beszél a versben? A lírai én fogalma
A Nyugat 30/C.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A romantika.
EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Kompetensek lettünk? június 27..
Gyermekvilág régen és ma
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Finnországi emlékeim.
Madách Imre Érettségi tételminta.
Hagyományápoló munkafüzet felhasználási lehetősége
Új tanulási formák adaptálása jó gyakorlat jelleggel Felkészülés a kompetencia alapú érettségi vizsgára.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Szakmódszertan: eszköztár vagy teória? A kísérleti irodalomkönyvek tanuláselméleti és irodalomtudományi kontextusáról.
SPORTISMERETEK EDZÉSELMÉLET CSIK FERENC ÁLTANÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM KÉSZÍTETTE: LEITNER JÓZSEF.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében augusztus 24. Móricz Zsigmond Gimnázium.
Általános iskolai német sorozatok
A magyar felvilágosodás irodalma
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A Nyugat (Folyóirat) A Nyugat a 20. századi magyar irodalom meghatározó folyóirata volt január 1. és augusztus 1. között jelent meg Budapesten.
Babits Mihály / /.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Bevezetés a művelődés- és zenetörténetbe
BBN-ORO-231 Orosz irodalom 1. (A 19
Pataki Luca & Kovács Inez
A klasszicizmus
Mit kell megtanítani, mit lehet kihagyni?
A romantika.
Katona József Érettségi tételminta.
Előadás másolata:

TÁMOP a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban

„Minden embernek van egy útja, amelyiken járnia kell „Minden embernek van egy útja, amelyiken járnia kell. Nem lehet letérni róla. Az ember azt hiszi, hogy akik egy födél alatt élnek, azoknak útjok is egy. De ez nem így van. Nem a födelen múlik, hanem az utakon. A födél nem tartja össze az utakat, ha azok nem úgy indultak, hogy egymás mellett haladhassanak hosszú ideig.” Wass Albert

Hogyan valósítjuk meg a programot iskolánkban?

Tananyagok

9. évfolyam: 1. BEAVATÁS 2. EPOSZOK RÉGEN ÉS MA 3. A BIBLIA ÉS AZ IRODALOM 4. KONFLIKTUSOS DRÁMÁK 5. ARS POETICÁK 6. ANEKDOTIKUS EPIKAI HAGYOMÁNYUNK 7. A NYELVTAN ALAPFOGALMAI – A SZERKEZETI ELEMZÉS MÓDSZEREI 8. A CSAVARGÓ ALAKJA A MŰVÉSZETBEN

10.évfolyam: 1. HORATIUS NOSTER − A MI HORATIUSUNK 2. ILLÚZIÓK ELVESZTÉSE – REGÉNYEKBEN ÉS DRÁMÁKBAN 3. IRODALMI ÉLET MAGYARORSZÁGON A FELVILÁGOSODÁS KORÁBAN ÉS A REFORMKORBAN 4. A NYELVI VÁLTOZÁS ÉS A NYELVVÁLTOZATOK 5. MÉLYFÚRÁS: KOSZTOLÁNYI, A LÍRIKUS ÉS A PRÓZAÍRÓ 6. BŰNÜGYI TÖRTÉNETEK 7. KORSZAK, KORSTÍLUS, STÍLUSIRÁNY

11.évfolyam-irodalom: 1. Az antikvitás irodalma 2. A Középkor irodalma 3. A reneszánsz és a reformáció irodalma 4. A barokk irodalom Magyarországon 5. Klasszicizmus és felvilágosodás 6. Eszmék és látomások a romantikus lírában és drámában 7. Arany és a romantika korának szépprózája

11. évfolyam-nyelvtan: 1. A MAGYARBAN ISMERETLEN HANGOK ÉSHANGTANI JELENSÉGEK 2. MIBEN KÜLÖNBÖZNEK ÉS MIBEN HASONLÍTANAK A NYELVEK? 3. SZERKEZETI ELEMZÉS

12. évfolyam-irodalom: 1. ARANY JÁNOS-PÁLYAKÉP – KIEGÉSZÍTÉS, RENDSZEREZÉS, ELMÉLYÍTÉS 2. MADÁCH IMRE: AZ EMBER TRAGÉDIÁJA 3. A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉNEK MAGYAR SZÉPPRÓZÁJÁBÓL – ISMÉTLÉS 4. A 19. SZ. MÁSODIK FELÉNEK VILÁGLÍRÁJÁBÓL 5. A 19. SZ. MÁSODIK FELÉNEK EURÓPAI SZÉPPRÓZÁJÁBÓL 6. A 19. SZ. MÁSODIK FELÉNEK EURÓPAI DRÁMAIRODALMÁBÓL 7. AZ AVANTGÁRD 8. ADY ENDRE-PÁLYAKÉP 9. MÓRICZ ZSIGMOND

12. évfolyam-irodalom: 10. BABITS MIHÁLY-PÁLYAKÉP 11. KOSZTOLÁNYI DEZSŐ – ISMÉTLÉS 12. SZERZŐK ÉS MŰVEK A 20. SZÁZAD ELSŐ FELÉNEK MAGYAR IRODALMÁBÓL (FÜST, MÁRAI, RADNÓTI – KIEGÉSZÍTŐ FELIDÉZÉS) 13. JÓZSEF ATTILA-PÁLYAKÉP (KIEGÉSZÍTÉS ÉS RENDSZEREZÉS) 14. SZABÓ LŐRINC 15. SZERZŐK ÉS MŰVEK A 20. SZÁZAD VILÁGIRODALMÁBÓL – RÉSZBEN

12. évfolyam-nyelvtan: 1. HOGYAN TANULUNK NYELVEKET? 2. A NYELV ÉS AZ AGY 3. A GONDOLKODÁS ÉS A NYELV

A tanítás-tanulás szervezeti formáinak alkalmazása Frontális osztálymunka Csoportmunka Tanulópár – páros munka Egyéni munka A tanulók tevékenységének, önállóságának, kezdeményezésének, problémamegoldásainak, alkotóképességének előtérbe helyezése Információs és kommunikációs technika, számítógép felhasználása

Tanórák felépítése 1. Ráhangolódás 2. Jelentésteremtés 3. Reflektálás pókhálóábra belső hangok technikája asztalterítő-technika képleírás 2. Jelentésteremtés szakértői mozaik történetpiramis tollak középen technika érvelési feladatok 3. Reflektálás mérleg nyelve technika asszociáció Állj párba! 2 perces írás

A 3 fázis, valamint a folyamat RJR MÚÖ (ráhangolódás+jelentésteremtés+reflektálás) (motiváció+új anyag+ összefoglalás) Előismeret előhívása, élmény előhívása, fokozott aktivitás a diák részéről, interaktív kapcsolat (diák-diák, diák-szöveg) Tanáré a főszerep, a diák befogadó, interaktív kapcsolat tanár és diák között A 3 fázis, valamint a folyamat

Mit gondolunk szaktanárként most a programról? ELŐNYE HÁTRÁNYA Differenciálásra alkalmasabb. Eszközigényes. Élményközpontú tanulás. Többször kell ismételni az elmondottakat. Már 9. évfolyamtól kezdődően az írásbeli érettségi típusfeladatainak gyakorlására van lehetőség a tankönyv segítségével. A tematikus felosztás. Előtérbe kerül a diák különböző területeken való bemutatkozása (írás, beszéd, illusztráció, csoportvezetés stb.). A tömbösítésnek köszönhetően a nehezebb, több időt igénylő feladatok egy alkalommal megoldhatóak. Nagyobb önállóság és interaktivitás a diákok részéről.

Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Eczetiné Schäfer Anett Kovács Hajnalka