Az ötlettől a kampányig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Az üzleti terv.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
DPR kommunikáció alapelvei
REKLÁMESZKÖZ TERVEZÉS
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Keresőmarketing stratégiák
Az integrált áramkörök (IC-k) tervezése
A NEW WAVES csapat bemutatja: Airwaves – Válaszd a kihívást! Országos Média Verseny 2010 Döntő Készítették: Orova Zita, Totth Ádám, Vadász Kinga (Budapesti.
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
ATL - mit hirdessünk és hol?
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Az eseményszervezés formái, eszközei
Titokzatos vásárlók.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Kérdések a második zh-hoz
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Vizsga feladatok (Minta)
FOE Szakmai Napok 2012 FOE Szakmai Napok 2012 GrECo Group Risk and Insurance Management Andó György.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Személyes akcióterv.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Klausz Melinda közösségi média specialista Optimális bejegyzéskomponálás.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
INSIGHTS IDEAS RESULTS Nyári toborzás McDonalds munkaerő toborzás rádiós együttműködéssel.
ÁLRUHÁS REKLÁMOK NYOMÁBAN Kreatív ̶ Márkázott Tartalom Konferencia szeptember 20. Mihálszki Zsuzsa.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
2/18/2018 Marketingterv Név.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Üzleti terv bemutatása
Beépített függvények használata programozáskor
Zöld szervezetek és az Est Media Group közös kiadványa
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

Az ötlettől a kampányig Stratégiai tervezési esettanulmány a Nivea Bath Care Cashmere termékbevezető kampányával

Tartalom A brief fogalma A Cashmere stratégiájának ismertetése A feladat definiálása A kategória bemutatása Üzleti célok és elvárások A célcsoport megismerése Termékpozícionálás Média stratégia, javasolt eszközök és csatornák A taktikai tervezés lépései

A brief fogalma A brief bizalmas írásos információ halmaz, ami tartalmazza az ügyfél kampánnyal kapcsolatos minden elképzelését, a szükséges információkat, a paramétereket, a feladatokat és az utasításokat. A brief egy hivatalos „forgatókönyv”, amely alapján a szakmunka elindul. Legfontosabb paraméterei: Terméktörténet Rövid piaci áttekintés - Versenytársak - Termékjellemzők - Ajánlás a felület használatra - Timing - Kreatív lehetőségek (spothossz, kreatív méret…) - Budget allokáció

Ha a brief „összetett” - a Shower Cashmere stratégiájának ismertetése

Fókusz az új Nivea Bath Care Cashmere termék bevezetésén! 1. A feladat definiálása “Készítsünk olyan média stratégiát, aminek segítségével eredményesen oldható meg a NIVEA Bath Care Range 2006-os újra bevezetése.” Fókusz az új Nivea Bath Care Cashmere termék bevezetésén!

2. A kategória bemutatása A tusfürdő piac rövid jellemzői Résztvevők száma Jelenlegi termékek a piacon Lehetséges termékek megjelenése Konkurens termékek pozíciója Saját termékünk pozíciója Vásárlói viselkedés a piacon Kik, hol, mikor, hogyan, mennyiért és persze miért vásárolják a terméket Kommunikációs helyzet a piacon A piaci szereplők hogyan, mikor, milyen súlyokkal és eszközökkel kommunikálják a termékeiket

3. Üzleti célok és elvárások ismertetése Milyen célból kerül sor a kampányra? Márkaismertség növelése Újrapozícionálás Új vásárlók szerzése Régi vásárlók visszacsábítása Piaci rész növelése Kik azok, akiken keresztül ez a cél megvalósítható? A célcsoport

4. A célcsoport megismerése A célcsoport azonosítása az egyik legfontosabb feladat! TGI A célcsoport definiálása: demográfiai (kor, iskola, státusz, család) életstílus (aktívak, szeretnek vásárolni, divat) média használati (magazin, outdoor, indoor, mozi, net…) jellemzők

A célcsoport jellemzői 1.

A célcsoport jellemzői 2.

Mindennapos használat Kényeztetés és élvezet 5. Termékpozicionálás A termékpozícionálás lényege definiálni azt, hogyan helyezzük el a terméket a fogyasztók fejében Meg kell vizsgálni a fogyasztási szokásokat: a célcsoport mikor használja a terméket? Mindennapos használat Kényeztetés és élvezet Speciális alkalmak A három használati helyzet közti kapcsolat grafikusan ábrázolható

“Közös pillanatok” 6. Média stratégia, javasolt eszközök és csatornák Akkor szóljunk, hozzá amikor hangulata a legenergikusabb, a legérdeklődőbb és a legfogékonyabb. A Cashmere Moments különlegessé, széppé teszi a bőröd és a legtöbbet hozza ki belőled Vásárló Márka “Közös pillanatok”

“Közös pillanatok” Fókuszáljunk azokra helyekre és lehetőségekre, amikor a célcsoport a közös pillanatokra készül: Kedvesével töltött ‘hétköznapi’ esték Összejövetel a barátokkal Valóban speciális alkalmak (színház) A közös pillanat megszervezése determinálhatja a használható médiumot is!

A ”Közös pillanatok” eszközei…

…és a számtalan kreatív lehetőség

A taktikai javaslatok - TV szponzoráció Csajos műsorok támogatása, amiről „úgysem fog lemaradni, mert a másnapi beszélgetés ezt is érinteni fogja” - Született Feleségek, Szex és New York Szépségműsorok - America’S Next Top Modell

Nyomtatott média Étterem ajánlók Műsoradás támogatás Kreatív felületek Szalagozás Pausz Szponzoráció PR Rovattámogatás Nyereményjáték… és persze termékminta szórás

Nyomtatott média kreatívjai (2/1)

Nyomtatott média kreatívjai (1/1 + sachet)

Nyomtatott média kreatívjai (teaser + follow)

Nyomtatott média kreatívjai (special stripes)

Kiegészítő média - indoor HORECA Discos & Party Places Esemény szponzoráció Dressing Style Fitness, wellness

Átnéztük a briefet… indulhat a valódi munka - a taktikai tervezés lépései

A tervezés lépései Amennyiben ez szükséges, pontosítsuk a célcsoportot (lokális lehetőségek, finomítási opciók, regionális ”Hungarikum” különbségek) Válasszunk eszközt – a Palette szoftver lehetőségei 3. Ajánlott eszközök kreatív használata – kavarjunk vihart: a brainstorming és a benne rejlő lehetőségek 4. Taktikai tervek kialakítása – miért fontos a sorrend és az időzítés? - Optimalizálás sorrendje: nagy kereskedelmi televíziók speciális megjelenési lehetőségek (háló, outdoor, szponzoráció) sajtó megjelenések (havilapok vs. heti/napilapok) indoor megjelenések más, rugalmas médiumok (rádió)

Mit és mivel - a tervezés eszközei Televíziós kampányok tervezésének lépései a definiált célcsoport alapján a legoptimálisabb csatornák kiválasztása – az AGB szoftverei: Monitor és Arianna csatornamix kialakítása (a médiamutatók értékelése) büdzsé optimalizálás Curve és Phaser heti súlyok meghatározása: Optimod A sajtótervezés eszközei MATESZ, MédiaÁsz, Smartmedia és a Média Navigátor Rádiókampány tervezése - Rádió Navigátor

És a végeredmény

Várom a kérdéseket!

This entire presentation and any parts thereof is protected by copy right and other intellectual property rights and further qualifies as business secret of OMD. Any use of the presentation and any parts thereof or its transfer to third party or any reference to the same may only take place following the conclusion of an appropriate agreement with OMD and in accordance with that agreement.