Koragyermekkori (0-7 éves) kiemelt projekt -TÁMOP 6.1.4

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
A szaktárca korai intervenciót érintő fejlesztései
Legyen jobb a gyermekeknek!
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Koragyermekkori (0-7 éves) kiemelt projekt -TÁMOP 6.1.4 Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin

Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin Átfogó társadalmi cél Minden 0-7 éves korú gyermek egészséges életkezdetének támogatása, a gyermekek fejlődésének nyomon követése bennük rejlő készségek kibontakoztatásának elősegítése a fejlődési rizikó tényezők feltárása az eltérő fejlődést mutató gyermekek kiszűrése az egészségügyi alapellátás keretében a sikeres iskolakezdés megalapozása érdekében (különös figyelemmel a hátrányos helyzetű gyermekekre) Kapcsolódik más ágazati programokhoz ( Legyen jobb a gyermekeknek, Biztos kezdet, O. Fogyatékos ügyi program) illetve a Közös Kincsünk a Gyermek stratégiai programhoz. Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin

Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin Közvetlen cél Egységes, korszerű ismertek és módszerek kidolgozása és átadása a gyermek-egészségügyi alapellátás szakemberei számára (védőnő, házi-, gyermekorvos) munkájuk hatékonyságának növelése érdekében, valamint a szülők számára a gyermek fejlődésével, gondozásával, nevelésével kapcsolatos szülői tudatosság és kompetencia növelése érdekében. Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin

Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin Projekt fő fejezetei 1. 1. komponens – Szakmai koordináció, ágazatközi kooperáció A komponens célja a komplex korai fejlesztésben érintett ágazatokkal való szorosabb együttműködés kialakítása. A szakmai párbeszéd intézményesítése azt a távlati célt szolgálná, hogy a gyermek minél korábban ellátásba kerüljön és minél jobb minőségű ellátást kapjon. Minősítés, diagnosztizálás és ellátás szempontjából négy ágazat (közoktatás, szociális, egészségügy, igazgatás) érintett. 2. komponens – Adatbázis építés A 0-7 éves gyermekek fejlődésének komplex (szomatikus, pszichomotoros, érzékszervi, kognitív, stb.) felméréséhez az állapotfelmérő adatlap standardjainak kialakítása. Szülői megfigyelési adatlapok (adaptációja) kidolgozása, feldolgozása. A védőnői gondozás és a háziorvosi ellátás során keletkező adatok megoszthatóságának, rugalmas hasznosíthatóságának biztosítása. Egységes adatfelvétel- és feldolgozás informatikai hátterének kialakítása, tesztelése és bevezetése. 3. komponens – Kutatás Hazai gyakorlatok elemzése, projekt tapasztalatainak értékelése, javaslatok megfogalmazása. Nemzetközi projektek, gyakorlatok megismerése, majd szükség szerint adaptálása a hazai környezetbe. - Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin

Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin Projekt fő fejezetei 2. 4. komponens – Módszertan Korai szűrések szakmai – módszertani anyagok, protokollok kidolgozása. Szülői tájékoztató és gyermekfejlődés megfigyelését támogató anyagok kidolgozása (adaptálása) - 5. komponens – Képzés A módszertani és adatbázis építési témakörhöz kapcsolódó akkreditált továbbképzések szervezése, alapképzésbe megajánlható modulok kidolgozása. oktatók felkészítése az új informatikai rendszerre történő felkészítés, szülői tréningek fejlesztése. 6. komponens – Kommunikáció Információs és adminisztratív csomagok kialakítása elsősorban a szülők számára pl.: kiadványok terápiákról. A nyelvi, megértési nehézségekkel küzdő, a szociálisan hátrányos helyzetű szülők számára is könnyen érthető (ábrákkal ellátott) kiadványok, szórólapok, plakátok készítése, terjesztése. Az egészségtudatos magatartásról, a korai fejlesztés fogalmairól, módszertanáról tematikus honlap indítása, a meglevő honlapok fejlesztése, összekötése, interaktívvá tétele. Térségi egészségügyi együttműködés jelenlegi fórumainak értékelése, jó gyakorlatok összegyűjtése és újabb együttműködési formák kialakítása. 7. komponens – Eszközbeszerzés Informatikai háttér biztosítása. Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin

Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin Projekt folyamat Az OTH , mint a konzorcium vezetőjének  koordinációjával és az OGYEI közreműködésével elkezdődött a projektjavaslat  kidolgozása. A Pályázat 7 komponensének megfelelően munkacsoportok alakultak, melyek feladata többek között a  projekt tevékenységek meghatározása, erőforrás tervezés és ütemezés. Első körben a Módszertani, Képzési és Informatikai munkacsoport kezdte meg a munkát belső  szakértők bevonásával, külső szakértők meghallgatásával. Jelenleg folyik a részletes megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása, projekt-pályázat előkészítése. Tájékozódó megbeszéléseket folytattunk két másik ágazatban futó programok, a TÁMOP 5.2.1. , illetve a 3.1.1.  4. pillér  programok vezetőivel, Tárcaközi Bizottság ülésén ismertettük a program helyzetét és együttműködtünk a programok kapcsolódási pontjainak azonosításában. Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin

Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin Projekt illeszkedése 2009. novemberétől a Szociális és Munkaügyi Misztérium tárcaközi egyeztető bizottságot hívott össze, melynek feladata a korai fejlesztés témaköréhez kapcsolódó, más tárcák hatókörébe tartozó TÁMOP programok (a TÁMOP 5.2.1. , a 6.1.4 illetve a 3.1.1/4. pillér  programok ) közös pontjainak kialakítása volt. Közös pontként elfogadásra került, hogy az egyes programok szűrővizsgálati, képzési és adatbázist érintő részeinek kidolgozásakor a másik két program tapasztalatait és javaslatait kölcsönösen figyelembe veszik.     Ugyancsak megegyeztek a 3 tárca képviselői abban, hogy a hatékonyabb működés érdekében szükséges a  módszertani anyagok, ellátási utak összehangolása, mely további ágazatközi koordinációt , illetve szabályozási lépéseket igényel. Komplex ágazatirányítási törekvések, összevont minisztérium.   Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin

Köszönöm a szíves figyelmüket! Korai fejlesztés továbbképzés OGYEI 2010.05.19. Asbóth Katalin