Közösségi értékképzés. Vizsgált téma I: Vizsgált téma I: a sorozat miért képes lekötni, fenntartani a nézői figyelmet Módszer: Módszer: műfaji követelmények.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Események formális leírása, műveletek
Advertisements

 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.
A testbeszéd többet árul el minden szónál
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Médiapedagógia.
Pszichoanalízis és film
IDÉZEZEK „Nem kívánok ragyogást,
A Barátság.
Etikett és protokoll 3 – Tóth Attiláné dr.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Képességszintek.
Kommunikációs stratégiák
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A görög színház működése
Novellaelemzési szempontok
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
interperszonális személyiség-koncepciója
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
Versek
Az emberi tanulás.
Élet a facebookon: otthonteremtés vagy elidegenedés?
TERVEZET.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
Kommunikáció a szervezetben
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Antigoné.
A metafizika és a természettudomány. Különböző érzékszervi ingereket érzünk, melyeket alkalmi mondatokkal fejezhetünk ki. Pl.: a tej látványára a „Tej.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Az alapvető kommunikáció
ELBESZÉLÉS ÉS TÖRTÉNET
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
4. A FILM formanyelvi eszközei
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
A művészi nyelvhasználat Kölcsönös aktiválás - megsemmisül a jel (versösszetépés) - érthetetlen a jel (számunkra az arab betűkkel írt szöveg) -
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
AKTUÁLIS KÉRDÉSEK A komplex feltételrendszer megváltozása hagyományos problémáról - problémára szemléletmód felváltása a műszaki, gazdasági és egyéb feltételek.
Vigyázat: minden üzenet!
..
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Önértékelési projektterv
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
I. Konfliktus értelmezése
Kognitív és emotív jelentés
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
Kommunikáció típusai.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Előadás másolata:

Közösségi értékképzés

Vizsgált téma I: Vizsgált téma I: a sorozat miért képes lekötni, fenntartani a nézői figyelmet Módszer: Módszer: műfaji követelmények (Antalóczy Tímea 2001), médiahasználati kategóriák (Gayer Zoltán 2000), narratív vizsgálat Eredmény: Eredmény: A sorozat a szereplővel való érzelmi azonosulás lehetőségét kínálja fel. A sorozat a komplex narratívába tartozik, mely ötvözi az epizodikus (series) és folytatásos (serial) narratíva jegyeit. Nélkülözhetetlen egy ügyesen kitalált történet, az események megfelelő adagolása. Összetett módon történik a különböző szálakhoz tartozó események kibontása. Ez az összetettség adja az élvezetét annak, hogy a néző újabb tapasztalatokat szerez a szereplők közötti viszonyok megértésében.

Vizsgált téma II: Vizsgált téma II: szereplők jelleme Módszer: Módszer: a narrátor és a szereplők megnyilvánulásainak szöveges és filmnyelvi elemzése (beállítás, plánok, vágás), a szereplők hozzárendelése archetípusokhoz Eredmény: Eredmény: a karakterek részéről ütközésben van az önkép és annak kommunikálása; szembetűnő a szimuláció és disszimuláció. Ezért a szereplők viszonyai folyton átrendeződnek, mindez pedig a jelentések ismételt felépítésére és lebontására készteti a nézőt. - Carlos: Hé, többen bámulnak. Volnál szíves lejjebb venni a hangerőt? - Gabrielle: Természetesen! Nehogy már azt higgyék, hogy nem vagyunk boldogok.

Vizsgált téma III: Vizsgált téma III: a szereplők közti közösségképződés, a közösségi kapcsolatok átalakulása Módszer: Módszer: jelenetelemzés Eredmény: Eredmény: a titok és a pletyka számottevően és folyamatosan (át)alakítja a sorozatbeli zárt közösség kapcsolati hálózatát. A pletykálás és nyomozás során a szereplők különböző tényeket önkényesen csoportosítanak, és az így létrehozott összefüggésrend hatására elképzeléseik folyamatosan változnak.

Vizsgált téma IV: Vizsgált téma IV: megjelenő értékszerkezetek Módszer: Módszer: jelenetelemzés Eredmény: Eredmény: a sorozatban megjelent értékszerkezetek a szereplők egymás közti viszonyainak függvényében értelmezhetőek. Változó kapcsolataik folyton változást generálnak a közösség kapcsolatában is. Emiatt a sorozat aktív figyelmet követel a nézőtől: folyton újra kell értelmeznie a kapcsolatokat, a cselekedeteket, és az elhangzott mondatokat.

Vizsgált téma V: Vizsgált téma V: nézői értelmezés, nézői közösségképződés Módszer: Módszer: befogadóra tett hatás vizsgálata (az eddigi módszerek együttes használatával) Eredmény: Eredmény: az utalásrendszerek és önidézések bonyolultsága miatt szükséges az első évadtól nézni a sorozatot. Az értelmezés megköveteli az éppen aktuális viszonyok előtörténetének figyelembevételét. A titokzatosságnak, a titok működésének, a pletykának a performatív szerkezete a lényeges. A néző a szereplővel együtt nyomoz, ennek közösségképző hatása van; a pletyka, a közösséghez tartozás érzését adja. Komplexitás OK: értékszerkezet kimutathatósága

 Jelenetelemzés az értékszerkezet bemutatására  Narratív, verbális, auditív, vizuális kontextus  Újítás: a hagyományos női szerepek változásában  Technikai megoldások, filmes eszközök

„Anya” archetípusa ellentmondása az önbecsapás, a látszat fenntartása mindenáron ütközés: az önkép és annak kifejezése között feltétlen szeretet TITOK: információ, ami a hatalom eszközévé válik

~ nézői figyelem irányítása, nézőpont kijelölése ~ szereplők összekapcsolása, történet kibontása ~ feszültség, ellenséges viszony kifejeződése, távoli kapcsolatra való utalás ~ középpontos kompozíció: központi elem a két nő ~ horizontálisan nyitott képkeret ~ beállítás-ellenbeállítás

félközeli plánok használata arcjáték a fontos: a mimika, gesztusok - nem a beszéd fontos a jelek értelmezése és a nézői jelentéslétrehozás látszat fenntartása: mosoly az arcokon fenyegetettséggel teli szavak, feszült szituációt jelöl ellentét van a verbális és nonverbális jelek között

bensőséges szobakép, vidám hangulat közeli barátok bizalmas viszonyra utal az őszinte érzelmek megjelenése vallomása EGYÜTTÉRZÉSt vált ki a többiekből az ok számít a néző a „bűnös” nézőpontjába helyezkedik, látható lesz a reakció összhang van a szavak és gesztusok között KÖZÖSSÉGI MEGERŐSÖDÉS EMPÁTIA

• a lábak mutatásával kezd, ami a határozott fellépésükre utal • együtt lépnek, nem hagyják cserben egymást • a kamera alulról közelít felfelé helyzeti előnyre utal • határozottság és elszántság tükröződik az arcokon megtorlás, végkifejlet előrevetítése • vágással a néző a szereplők nézőpontjába helyezkedik látja, hogy mi felé haladnak

• találkozáskor a konfliktusban álló felek szembe kerülnek, a néző oldalról figyel • a „védett” személyt oldalról határolják • egyenlőtlen felállás büntetés, megtorlás kifejezése • kéztartás elutasító, összhang van a valós érzelmek és azok kifejezése között • hátat fordítanak és elsétálnak – közösségben bekövetkező változás • magányosságra való utalás – a háttérben Edie még a többiek között látszik, de már egyre kisebb alak válik belőle

• vágással a következő képkockában már Edie szemszögéből látjuk a többiek elvonulását • négyen együtt tartanak, míg őt egyedül hagyják • újabb vágás – nézőpont váltás, ez ismét a néző szemszöge, aki Edie-t látja, aki az utca közepén, egymagában álldogál, és bánatosan néz a többiek után védik a saját közösségüket – a titkolózás oka lesz a mérvadó Közösségképződés: titok hatása