„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az előadás kérdései Mi történt a közelmúltban? Mi történik a közeljövőben? Melyek a komplex (kontinuin) pedagógusképzési modell koncepciójának alapelemei? Kik a modell sikeres megvalósításának kulcsszereplői? Mik a feladataik? Melyek lehetnek a modell megvalósításának általános alapelvei? További kérdések és kételyek
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Ami történt, történik? Az elmúlt egy év fontosabb fejlesztései: Nat, kerettantervek Kormányrendelet a pedagógus képzésről, tanári képesítési kimeneti követelmények Rendelet a szaktanácsadásról Jelenleg folyó új fejlesztések: TÁMOP program elindulása (pl. 2. alprojekt) TÁMOP (pl. szaktanácsadás és a pedagógus továbbképzés) tanfelügyelet kiépítése pedagógus minősítései rendszer kiépítése TÁMOP 4.1.2b pl. tanárképzés szakmai fejlesztése
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A koncepció alapelemei I.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A koncepció alapelemei II.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A koncepció alapelemei III.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A tanárképző központok feladatai A pedagógikumra való felkészítés szakmai irányainak meghatározása, felsőoktatási szintű koordinálása A diszciplináris területek felkészítése a köznevelési igényekre a helyi képzési program folyamatos fejlesztése A szakmódszertan egyenjogúsítása Adatbázisok létrehozása Felmérések és értékelések végzése disszeminálása E-learning fejlesztések támogatása Blended típusú képzések kialakítása Programfejlesztés, programértékelés
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A pedagógiai szolgáltatás rendszerének feladatai A hídszerep kialakítása az intézmények és az egyetem között Szaktanácsadó/tantárgygondozói rendszer kiépítése, működtetése Pedagógusok szakmai fejlődésének folyamatos támogatása Szaktanácsadói igények felmérése, orientálása Versenyszervezés Közreműködés a kutatási-fejlesztési feladatokban
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI feladatai A fejlesztési folyamatok implementációjának támogatása A komplex pedagógusképzési rendszer koordinációja A nemzetközi tudás megismertetése, adaptálása Pilot-programok generálása és menedzselése Tudásmegosztás, disszemináció PhD képzésekben való közreműködés Országos pedagógiai folyóiratok kiadása
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ OH TK Pedagógiai Intézetek OFI
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A partnerség rendszere/ alapelvei Elkötelezettség a partneri együttműködés mellett Világos feladatmegosztás, önkorlátozás, önkorrekció Innováció, integráció, igényesség (minőség) Kooperativitás, kreativitás és kommunikáció Monitoring obszerváció A folytonosság és a változtatás egyensúlya A hazai tapasztalatok és a nemzetközi gyakorlat összeegyeztetése
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ További kérdések és kételyek Kompromisszum vs. konfrontáció Életpályamodell, előmeneteli rendszer Pedagógus kamara/kar Felsőoktatás (finanszírozás, kapacitás, stb.) Tanárképző központok helye, szerepe Pedagógiai szolgáltatási rendszer kiépítése A fordulat minősége A nemzetközi trendek