Hogyan csökkentheti költségeit versenytársainál nagyobb mértékben?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Versenyelemzés 8.fejezet.
Szakdolgozat, mint a legjobb referencia a pályakezdéshez
V. A készletezés logisztikája
Vevőkiszolgálási szintek, mutatók, normák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Industrial Organization - alapvető modellek
2006. január 27. Kovács József vezérigazgató A 30 éve alapított Paksi Atomerőmű Rt évi működése Sajtótájékoztató január 27.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Vándor Magyar Internetes műveltségi játék.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
Mekkora készletet tartsunk?
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A logisztika-menedzsment alapjai Lipák Mária BGF KVIFK február
A külső környezet elemzése
Benchmarking.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
III. A logisztika jövője
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Termelésmenedzsment Production Management
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai

Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Logisztikai alapfogalmak
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati modellek 2007.
Készletgazdálkodás és logisztika
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
A külső környezet elemzése
11. tétel.
8. tétel.
Vállalati terv bemutató
Ellátási lánc menedzsment
A piac és a piacgazdaság
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
MRP számítás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Gazdasági rendszerek.
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

Hogyan csökkentheti költségeit versenytársainál nagyobb mértékben? Dr. Szegedi Zoltán c. egyetemi tanár, Az MKT Logisztikai Szakosztályának elnöke Az időtényező szerepe a cég logisztikai költségeiben zoltan.szegedi@ameropa.hu

Az időközpontú verseny Amit a gyorsaság nyújt nekem: A vevők tőlem való „függősége”: lojálisak, többet költenek A „jó” vevők - árprémiumok a gyorsaságomért Költségek áthárítása a versenytársakra Csökkenti kockázatokat Felfedi a feleslegeket „Ha 3-4szer gyorsabban szállítod az árut,mint versenytársaid, akkor háromszor gyorsabban fogsz növekedni, kétszer nagyobb haszonra teszel szert és a költségeid is csökkenni fognak!” (Stalk-Hout: Versenyben az idővel) zoltan.szegedi@ameropa.hu

Mit vár a vevőm (és a cégvezetés) ? széles termékválaszték, kis tételekben, nagy gyakorisággal, „azonnal”, (gyorsaság, pontosság) a polcomra („desk to desk”) könnyű megrendelhetőséggel, „gombnyomásra” zoltan.szegedi@ameropa.hu

A logisztika felértékelődik, a szerepek változnak Felmérés (SZIE-ÁVF): A logisztika stratégiai jelentőségűvé vált Időközpontú verseny Központban a költség (vevő) Az információs rendszerek integrált kezelése Az elosztási csatorna integrációja még nem „életkérdés” zoltan.szegedi@ameropa.hu

A logisztikai verseny három dimenziója I. „Hagyományos” verseny II. Ellátási láncok versenye III. Nemzetgazdaságok közötti verseny zoltan.szegedi@ameropa.hu

VÁLLALATI ÉRTÉKLÁNC (M.Porter) „I. „Hagyományos” verseny” VÁLLALATI ÉRTÉKLÁNC (M.Porter) Irányítás és adminisztráció Emberi erőforrások Technológia fejlesztése Beszerzés Befelé irányuló logisztika Termelés Kifelé irányuló logisztika Marketing és érté- kesítés Szerviz, utógondo- zás zoltan.szegedi@ameropa.hu

Ellátási lánc menedzsment (a hálózati struktúra) zoltan.szegedi@ameropa.hu

„II. Ellátási láncok versenye” Turbulens piacok - SCM gyakorlat az EU-ban Termék és technológia éllettartam rövidül A variációk száma és a termék osztódás növeli az üzleti kockázatot Önként vállalt akciók általi ellátási láncbeli káosz Tervezésre (előrejelzésre) alapozott menedzsment ezentúl nem működik: tervezz a kapacitásodra – cselekedj igény szerint (Prof. Martin Christopher, 2002.) Nem várhatók „big-bang” SCM projectek 2004-ig (0,7 valószín.) SCM területére történő beruházások (2005-ig) 40 % hatékonyság csökkenést eredményeznek (0,8 valószín.) Hogyan fejlődik az SCM 2007ig? Stratégiai partnerkapcsolatok A technológia határozza meg a stratégiát (optimizálás, készletek láthatóvá tétele, elemzések) Teljesítményi mérőszámok a teljes csatornában 2005-ig a mostani SCM tevékenységek 60 %-át kiszervezik (0,7 valószínűség) (Survey 2002, Gartner Group) zoltan.szegedi@ameropa.hu

Szolgáltatási szint megállapítása A szolgáltatást a tervezés korlátjaként kell kezelni Előre nem látott szolgáltatási többletkiadások tervezése A szolgáltatási teljesítmény mérése Teljesítetlen rendelések száma Készlethiányok száma Időbeni kézbesítések száma Pontatlan rendelések száma Rendelési ciklus ideje Legátfogóbb zoltan.szegedi@ameropa.hu

Szolgáltatási észrevételek A domináns vevőkiszolgálási elemek logisztikai természetűek A késedelmes szállítás a leggyakoribb szolgáltatási panasz, és a kézbesítési gyorsaság a legfontosabb szolgáltatási elem. A szolgáltatás nem teljesítésének elsődleges büntetése a jelentősen csökkenő rendszeres vevőkör Nehéz meghatározni a logisztikai vevőkiszolgálás forgalomra gyakorolt hatását zoltan.szegedi@ameropa.hu

Új stratégiai irányok Hagyományos stratégia (Idő-, költség-, szolgáltatási színvonal) de új módszerek (Módszerek kavalkádja” az EU-ban: JIT, MRP I. –II., Cross-Docking, Késleltetés, Vendor Managed Inventory, Cont. Replenishment, ECR, EOQ, Outsourcing, stb.) Logisztika vagy SCM? Logisztika: ”automatizálható” (MM modul) SCM: (még) nem automatizálható (ostorcsapás) Verseny: ellátási láncok és nem termékek között Állami szerepvállalás? zoltan.szegedi@ameropa.hu

„ II. Ellátási láncok versenye” Az ostorcsapás-effektus zoltan.szegedi@ameropa.hu

„ II. Ellátási láncok versenye” Az ostorcsapás-effektus a láncban

„ II. Ellátási láncok versenye” Az ostorcsapás-effektus kiküszöbölése

A defenzív vezetés elve „ II. Ellátási láncok versenye” A defenzív vezetés elve Saját vállalatom Beszállítók Vevők Vevők vevői/ Beszállítók Végfelhasználó Beszállítói Beszerzés Átalakítás Disztribúció Termék- és információáramlás zoltan.szegedi@ameropa.hu

EU: fejlődési, színvonalbeli, gazdaságfilozófiai különbözőségek A célok elérésének lehetőségei az egyes korszakokban zoltan.szegedi@ameropa.hu

A logisztikai célok elérésének eszközei az egyes időszakokban IV.Koordinált disztribúció, ellátási lánc III.Időtényező II.Csatornák/marketigmix-elméletek I.Integrált költségszemlélet Forrás: Szegedi Z. – Prezenszki J.: Logisztika – menedzsment, 2003 zoltan.szegedi@ameropa.hu

A rendelési ciklus ideje zoltan.szegedi@ameropa.hu