A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés Az MKIK megnövekedett szerepvállalása a szakképzésben.
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott szakképesítések bevezetése, az OKJ rendszerének továbbfejlesztése.
Aktualitások a szakképzésben
Versenyképes gazdaság versenyképes szakképzés A szakképzés mint a jövőbe történő befektetés A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megnövekedett szerepvállalása.
Szakképzés jelene és jövője
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.
A gazdasági kamarák feladata, célja a szakképzésben 2013.
Pális Ferenc szakképzési vezető. Tanácsadói hálózat Pális Ferenc szakképzési vezető 2000-ben indult a hálózat Jelenleg több.
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Cím adományozása A cím alapításának célja: Közvetetten: o Decentralzált pályázat – eszközfejlesztés o TÁMOP pályázat mesterképzés – személyi.
Bihall Tamás Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnök Budapest, június 8.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Gödöllő,
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott kamarai szakképesítések bevezetése 1.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Gazdasági kamarák szerepe a duális szakképzésben Szabó Bálint.
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A kamara szerepe a duális szakképzésben január 27.
A szakmai vizsgák jogszabályi háttere, változások a vizsgabizottsági feladatokban Tájékoztató a szakmai vizsgákon a vizsgabizottság munkájában részt vevő.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Gazdasági kamarák új szerepe a duális szakképzésben Szakképzés jelene és jövője.
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott szakképesítések bevezetése.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
A képzett szakemberekért E-tanácsadás Szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet augusztus 28. Nádráné Tóth Borbála osztályvezető.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
11 A Nemzetgazdasági Minisztérium koncepciója a magyar szakoktatás megújítására Dr. A Nemzetgazdasági Minisztérium koncepciója a magyar szakoktatás megújítására.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
moduláris szakképzési szerkezet
Miskolc, október 21. dr.Szilágyiné Baán Anna titkár
Gazdasági kamarák új szerepe a duális szakképzésben
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben Gubicza Zsanett képzési referens Budapest, 2010. december 09.

1214/2010. (X.12.) kormányhatározat alapján a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a jelenleg 26 szakképesítés mellé további 99 szakképesítés tartalomszabályozását veszi át.

Szakképzési paktum tartalma Szakmai és vizsgakövetelmények gondozása, karbantartása Központi programok felülvizsgálata Szakmai vizsgák vizsgatételeinek, értékelési útmutatójának kidolgozása Szakmai záróvizsgára vizsgaelnöki delegálás, tagi delegálás átadása az érdekképviseleteknek Szintvizsgák szervezése, koordinálása SZKTV, Wordskill, Euroskill szakmai versenyek szervezése, a felkészülést elősegítő bizottság működtetése Az átadott szakmákban a kamara közreműködik a pályaválasztási és tanácsadási rendszer feladataiban

Fő aktivitási területek Gyakorlati óraszámok növelése, gazdálkodóknál folyó gyakorlati képzés szerepének jelentős növelése Szakmai záróvizsgák idejének csökkentése, bürokráciájának visszaszorítása, szakmai kompetenciák előtérbehelyezése OKJ rendszer felülvizsgálata, ésszerűsítése Szakmai tartalmak modernizálása, új technikák, eljárások beépítése a követelményrendszerbe A gazdálkodó szervezetek érdekeltségének és képzési hajlandóságának növelése

Koncepció 2.

Célok megvalósítása: 1. Szakképesítések felülvizsgálata, kiválasztása: Szakmai tartalomban legnagyobb deficitek, kritikus szakmák A gyakorlati óraszámok túlzottan alacsony száma A szakmák munkaerő-piaci súlya A tanulók és vizsgázók száma Modulok kezelhetetlen száma és összetétele

Koncepció 1.

2. Szakmai dokumentációk felülvizsgálata Célok megvalósítása: 2. Szakmai dokumentációk felülvizsgálata a; OKJ b; SZVK c; Központi program

OKJ felülvizsgálat Szakképesítés OKJ-ban elfoglalt helye Rész-szakképesítések Elágazások Ráépülések Lehetséges törlések, összevonások min. óraszámok felülvizsgálata Közös modulok vizsgálata

Szakmai és vizsgakövetelmény: - modulok száma (max. 6 modul /szakképesítés) szakmai tartalom (új technikák, eljárások) kompetenciák

Központi program: Felépítés (szabadsáv, elméletigényes gyakorlat) Helyi tanterv helyettesítése Tananyagelem elhagyása Nyári gyakorlat (9. évfolyam: 140 óra; 10. évfolyam: 160 óra

4. Szakértői csoportok felállítása Összetétel: Szvk: 3 fő (2 fő gazdálkodó; 1 fő pedagógus) Központi program: 4 fő (2 fő gazd.; 2 fő pedagógus) Szakértői ajánlások: Területi kamarák (gazdaság,pedagógusok) Érdekképviseletek, munkaadói szervezetek Szakmai szervezetek Felnőttképzők szövetsége

3. Együttműködések, nyilvánosság TISZK-ek; fenntartók; érdekképviseletek, szakmai szervezetek; aktív gazdálkodó szervezetek Nyilvánosság biztosítása (vitafórum, e-mail) Szakértői névjegyzék Szakmai fórumok (pedagógusoknak, gazdálkodóknak)

5. Egyéb fejlesztéspolitikai koncepció Pedagógusok mentális felkészítése, változás menedzsment Fejlesztéshez szükséges segédanyagok, módszertani útmutatók,sztenderdek, sablonok kidolgozása Gyakorlati képzés helyi programjához: best practice Ellenőrzés szakmai-padagógiai erősítése, gyakorlati oktatók felkészültségének növelése, gazdálkodók képzési hajlandóságának javítása

Köszönöm a figyelmet! gubicza.zsanett@mkik.hu