Hatásláncok és integrációs szintek a pedagógiai esetkezelésben©

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A tanári munka értékelése
Az iskolai dokumentumok
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A koragyermekkori nevelésről
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Brüsszel milyen messze van
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Globalizáció és oktatás
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Industrial Organization - alapvető modellek
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Stratégiai tervezés.
Településmarketing Értékaudit.
A környezetjog elvei.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Környezeti elemek védelme III. Vízvédelem
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Pikó Tibor Országos Tudományos Diákköri Konferencia
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
alkotmány – állam- és kormányformák
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Diagnosztika és fejlesztés – integrációs folyamat - avagy a jövő tennivalói.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
A közoktatás alapkérdései Radó Péter Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2008.)
Az EEM helye a menedzsmentben
UIP igazgatói bizottsági ülés Hamburg Beszámoló Franz Kaminski Waggonbau Hungária Kft MVME taggyűlés Budapest, május 19. Előadó: Szabó.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés helyzete Magyarországon
Autonómia és felelősségvállalás
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Új skála – új lehetőségek
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Hatásláncok és integrációs szintek a pedagógiai esetkezelésben© Dr.Czakó Kálmán Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet VII. Nevelésügyi Kongresszus Budapest, 2008.augusztus 25-28.

1. Új diszciplináris alap (1.) Tranzakcionális Analízis, 1949-52 Coping elemzés, 1954-2006 Általánosított Tapasztalati Módszer, 1958 Általános Rendszerelmélet, 1968 Megtartó magatartásminták, 1971 Humánökológiai-krono-modell, 1971

1. Új diszciplináris alap (2.) 7. Témacentrikus Interakciók, 1975 8. Integrációs szintek, 1958 9. Személyiségfaktorok, 1990-96 10. Cirkumplex modell, 1994 11. Fejlődési Eredmény, 1994 12. Teljes rendszerbe való beavatkozás, 1995

2. A hatásgyakorlás rendszere (1.) 1.A fejlesztő hatásgyakorlás kritikus haladási faktorai (Critical Succes Factors = CSFs) CSF1: releváns modellre épül, CSF2 :közérthető, CSF3: fogékony a befogadó közeg, CSF4: megmagyarázott elvekre épül, CSF5: a teljes tudásanyagot figyelembe veszi, CSF6: nem felszínes, CSF7: nemzetközi is CSF8: élvezetes, CSF9: kritikus, önkritikus

2. A hatásgyakorlás rendszere (2.) 2. A faktorokhoz illeszkedően tartalmazza az események jellemzőit tartalmazza a rendszer: 1. Szintek – integrációs szintekhez igazodva. 2. Pozíciók – (kultúra, felelősség, generációs, ügyben való érintettség) szerint. 3. Normákhoz való viszony alapján. 4. A személy érintettsége, az ügybe való bevonódása, 5. és a magatartásformák szerint. 6. Tranzaktív, hatásláncolatba illeszkedés alapján.

2. A hatásgyakorlás rendszere (3.) Mikroszituáció 1.pozíció e 3.pozíció 2.pozíció 4.pozíció

2. A hatásgyakorlás rendszere (4.) III.szint 1. hozzá tartozik az e II. szint közvetlen érintett I. szint e 2. hozzárendelt más 3. felelős professziók 4. generációs kapcsolat

2. A hatásgyakorlás rendszere (5.) Események, a struktúra hasznosítása SZINT 1. 2. 3. 4. XIX. Globális UNESCO WHO XVII. Kulturális EUROPA ISZLÁM XIII. Regionális EU XI. Országos HÖK OKNT OKB SZOSZ V. Intézményi diákok nevelők mások szülők II. Személyes diák nevelő más szülő Hallgatói Önkormányzat, Országos Köznevelési Tanács, Országos Kisebbségi Bizottság, Szülők Országos Szerv.

2. A hatásgyakorlás rendszere (6.) Menedzsment méréssel kapcsolva (TSI): Kreativitás Menedzselés Választás Mérés Implementáció TSI = Total System Intervention

3. Új értelmezési keret (1.) Az Integrációs szintek és a Hatásrendszerek egységes alapon tárgyalhatók. A menedzsment és a projektszemlélet egymásnak megfeleltetett rendszerben hasznosítja az adatokat. Az esetkezelés a címkézés helyén mindig nevesített ügyintézési és nevelési tevékenységet jelent.

3. Új értelmezési keret (2.) 4.. Az esetkezelés elemzése a normaterületi szabályozás kiindulópontja. 5. A hivatkozások, érvelések, indoklások, motivációk új tárgyalásmódja jön létre. 6. Az igények és a lehetőségek, valamint a választható és a kötelező egymáshoz való viszonya oksági viszonyok mentén tárgyalható. 7. Az interdependenciák elemzése és a multimodális intervenciók konkrét alapot kapnak.

3. Új értelmezési keret (3.) Összegezés: Elméleti területen: a tranzaktív struktúra a teljes rendszer elemzésének általános módszertani modellje = TSTS (Transactional Structure of the Total System). Gyakorlati területen: a TSTS az ésszerű hatásgyakorláshoz hasznosítható eszköz.