kereszténydemokrata párt?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Advertisements

A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
2. előadás.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
A kulturális intelligencia
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
A szervezeti felépítés definíciója
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A stratégiai tervezés folyamata
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
Érzelmi intelligencia
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Vállalkozásmenedzsment I.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Vállalati terv bemutató
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

kereszténydemokrata párt? Az elvek 2017.04.04. Változatlan keresztény – nemzeti értékrend Hogyan működjön, egy hatékony kereszténydemokrata párt? Modern eszköztár

Hogyan alakítjuk folyamatainkat? 2017.04.04. Hogyan ismerjük el a végzett munkát? Hogyan alakítjuk folyamatainkat? Hogyan vegyük az akadályokat? Milyen legyen a vezetési kultúránk? Kérdések Hogyan kezeljük a konfliktusokat? … mi a helyzet a kritikusokkal? Mennyire figyelünk a külvilágra? Hogyan tekintünk vetély- társainkra? Nagyok leszünk vagy kicsik? Mekkora a torta?

Mitől működik egy szervezet? Tudatosság Célcsoport megválasztása Szervezetépítési stratégia Operatív működési modell

Tudatosság A politikai marketing eszköztárának használata Bevált menedzsment módszerek alkalmazása politikai erőtérben Hatékony erőforrás felhasználás Kompetenciák

A McKinsey 7’S modell értelmezése a közszférában A szervezet küldetésének és a környezeti változásokhoz történő alkalmazkodásának megfelelő célok, változtatási és végrehajtási programok A szervezet egészére jellemző, szereplőinek többsége által efogadott és követett értékrend, amely meghatározza a szervezet viselkedését A szervezet feladatainak optimális elvégzését szolgáló vertikális és horizontális munkamegosztás, kooperáció és hatáskör delegálásrendszere A szervezet irányítóinak jellemző viselkedési módja, amely formális és informális úton befolyásolja a szervezet működését A szervezet formálisan szabályozott működési területei és módjai, a feladatok ellátását szolgáló, egymáshoz kapcsolódó folyamatok A szervezet egészének birtokában lévő közös ismeret, tudás, tapasztalat, valamint kooperációs és tanulási képesség A szervezet valamennyi szereplője, objektív és szubjektív jellemzőikkel, adottságaikkal egyetemben Környezet „Hardware” Szervezet Stratégia Rendszerek Output Input „Peopleware” Kultúra =cél Kompetenciák Stílus Személyzet „Software” Peters-Waterman nyomán

A politikai-társadalmi marketing A társadalmi marketing adott célcsoport tudatos befolyásolása annak érdekében, hogy önszántukból fogadjanak el, utasítsanak el, változtassanak meg, vagy hagyjanak abba egyes problematikus viselkedéseket, ezáltal szolgálva az egyének, csoportok vagy a társadalom egészének javát. A politikai marketingmix fő elemei: termék piac befolyásolás emberi tényező folyamat ideológia politikai teljesítmény erkölcsi értékrend ígéretek célcsoport megválasztása világos üzenet kommunikáció média hitelesség következetesség személyes példa változó politikai szituációk, súlypontok rendszer- szemléletű menedzselése

Működési sajátosságok Civil szervezetek működési jellemzői Üzleti szervezetek működési jellemzői Maximális szolgáltatás Maximális szolgáltatás Cél: Önkéntesek és alkalmazottak Tagok: Alkalmazottak Tulajdonosi kontroll Irányítás: Demokrácia / testület Környezet: „Igénygazdaság” Piaci verseny

A 10 legfontosabb vezetői készség az EU-ban 1. Változáskezelés 2. Stratégiai célkitűzések 3. Alkalmazkodó képesség a változó helyzethez 4. A cél elérése, eredményesség 5. Nyitottság 6. Kapcsolatteremtési készség 7. Stratégiában való gondolkodás 8. Vállalkozói szemlélet 9. Önbizalom 10. Érzékenység a kulturális különbségekhez

Melyek voltak az utolsó dinoszaurusz utolsó mondatai? Miért van szükség változáskezelésre? Melyek voltak az utolsó dinoszaurusz utolsó mondatai? „Azért sem változom!” …mert a megszokás túl nagy úr …mert az emberi természet alapvetően változásellenes

Hogyan kezdjünk a változáskezeléshez? Adj Uram erőt, hogy képes legyek megváltoztatni, amit lehetséges, belátást, hogy ne vesződjem azzal, ami megváltoztathatatlan, és bölcsességet, hogy meg tudjam különböztetni egyiket a másiktól. Ezékiel próféta

A választók megtartásának eszköze A választók meghódításának eszköze Stratégia vezérelt szervezet Küldetés Értékek, etikai elvek Jövőkép Kommunikáció Stratégia Szervezeti működés Vevőorientáció Választási siker A választók megtartásának eszköze A választók meghódításának eszköze

Stratégiai menedzsment változásokhoz hosszú távú a szervezet hosszú távon követett tevékenységi iránya, viselkedési módja, a szervezet rendelkezésére álló erőforrásoknak a környezet változásaihoz illeszkedő megfelelő felosztását írja elő, és a választói igényeket kielégítő termékek piacra vitele útján segít beteljesíteni a párt tagjainak és választóinak elvárásait. ideológia politikai teljesítmény erkölcsi értékrend ígéretek igényeket kielégítő választói elvárások

A stratégia, mint jövőalkotó tevékenység kérdése Jó dolgot csinálni = helyes stratégiai irányban cselekedni Jól csinálni a dolgot = hatékonyan végezni az operatív tevékenységet Működési kérdés Jót csinálni Nem jót csinálni …és a KDNP hol tart? Siker Lassú halál Jól csinálni Túlélés Gyors halál Nem jól csinálni

Kompetencia alapú feladatmegosztás Stratégia Erőforrások Működtetés

Controlling eltéréselemzés Menedzsment controlling TERV TÉNY mérés hatásvizsgálatok összehasonlítás intézkedési javaslatok eltérések elemzése Folyamatos fejlesztés

beszervezésükhöz és megtartásukhoz javasolt módszerek Egy elrettentő példa: kísérlet célcsoport meghatározásra egy területi KDNP szervezet tagjától A KDNP potenciális támogatóinak négy szintje, valamint beszervezésükhöz és megtartásukhoz javasolt módszerek a csoport neve ismertetőjegyeik beszervezésükhöz és megtartásukhoz javasolt módszerek szimpatizánsok Idősebb, konzervatív gondolkodású templomjáró emberek, passzívak, de otthon nézik a TV-t, és határozott politikai véleményük van Vegyünk részt egyházi megmozdulásokon (pl. körmeneteken vigyük a baldachint) szolid pártjelvényekkel azonosíthatóan Osszunk az egyházi ünnepeket feltüntető fali naptárakat, szolid pártjelvényekkel Köszöntsük őket név és születésnapjuk alkalmából (számítógépes rendszeren nyomtatott üdvözlőkártyával) aktivisták akik sok szabad idővel rendelkeznek, frissnyugdíjasok, diákok, pedagógusok, akiknek nincs munkaviszonyuk, igénylik a kapcsolatokat, a baráti hangot rendezzünk legalább két-háromhavonta számukra oldottabb összejövetelt, karácsonyt, locsolóbált, bográcsolást, ahol alkalom van közös kikapcsolódásra tartsunk politikai előadásokat minden félévben, olyan neves személyiségek meghívásával, akik vonzóak számukra…..

Célcsoport megválasztása N = NÉPPÁRT!!! Ki a K D N P célcsoportja? Magyar társadalom (a teljesség igénye nélkül) Családok Közalkalmazottak Fiatal házasok Vállalkozók Szocialisták Kommunisták Egyedülállók Hívők Liberálisok Munkások Értelmiségiek Vallásosak Ateisták Radikálisok Nemzeti érzelműek Mérsékeltek Nyugdíjasok Fiatalok Jobboldaliak Baloldaliak Elszegényedettek Középosztály

Célcsoport megválasztása A célcsoport aktuális megválasztása annak kérdése, hogy a párt (vezetés?) eldöntse, hová szeretne megérkezni a következő választásokra. A döntés függvényében lehet elkezdeni a szakmai munkát.

Az elnökség feladatai - Irányítás A KDNP alapszabálya szerinti működés biztosítása A Párt programjának megvalósítása A KDNP által megadott feladatok lebontása és végrehajtása a kerületi szinten A tagság és a pártoló tagok körének bővítése Stratégiák kidolgozása (rövid és közép távon) A szervezet operatív irányítása a csoportokon keresztül

Az elnökség feladatai - kapcsolattartás Parlamenti frakció KDNP Országos Elnökség Országos szervezetek KDNP Fővárosi Elnökség Önkormányzat Egyházak Alapszervezeti Elnökség Hatóságok Pártkapcsolatok Helyi társadalmi szervezetek Sajtó, Média Ismert személyiségek Intézmények Vállalatok, vállalkozók

Ez is egy szervezet Eredmény: Tagság Elnök Tagság

Szervezetépítési stratégia Elnökség Feladat Hatáskör Delegálás Munkamegosztás Szinkronizálás Rendezvény csoport Egyházügyi csoport Gazdasági csoport Önkormány- zati csoport Ifjusági csoport Média csoport Szociális csoport Nyugdíjas csoport Konfiguráció Szervezeti egységek (csoportok) Forrás: Dinya László Szervezetek sikere és válsága

Operatív működési modell Feladat Visszajelzés Konzultáció Csoport vezető Csoport vezető Csoport munka Visszajelzés Delegálás Csoport Végrehajtás

Köszönjük figyelmüket! És végül… A párttag a párt arca! Bármelyikünk, aki kapcsolatba kerül a választókkal, akár előre tervezett eseményen, akár egy spontán helyzetben, akkor és ott ő reprezentálja pártot, következésképpen a pártról ítélkeznek a megjelenése és viselkedése alapján. Köszönjük figyelmüket! Minden benyomás, amelyet másokban alakítunk ki magunkról, az utolsó, legalábbis egy időre. Intézzük úgy, hogy erős legyen!

… aki sokallja a tudás árát, az nem tudja, hogy milyen sokba kerül a Készítette a Nemzeti Marketing Ügynökség … aki sokallja a tudás árát, az nem tudja, hogy milyen sokba kerül a a tudatlanság…

Politikai marketing a hatékony politikai kommunikáció sajátosságai a politikai szervezetépítés a hatékony politikai kommunikáció sajátosságai célcsoport meghatározás a meggyőzés eszközei a vitakészség fejlesztése konfliktusok és konfrontációk kezelése nyilvánosság előtt felkészítés tárgyalásra/vitára - előzetes partneranalízis

Szupervízió coaching csapatépítés asszertivitás tréning személyiség fejlesztés/megerősítés coaching csapatépítés asszertivitás tréning érzelmi intelligencia tréning mediáció

Módszertan tréneri prezentáció oktatófilmek videóval támogatott helyzetgyakorlatok esettanulmányok egyéni és/vagy kiscsoportos feladatmegoldás checklisták tudásmegosztás konzultáció