Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
Évszakváltás a közlekedésben
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
A síelés alapszabálya Sí KRESZ a síelés alapszabálya.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Copyright 2008 © National Police HQ General Directorate for Public Security AZ ELMÚLT IDŐSZAK LEGJELENTŐSEBB JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSAI A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Vezetéstechnikai Oktatás a PMBB támogatásával
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1. Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy… a) a személy és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat a közlekedésükben.
„Erős Pillérek – Javuló Közlekedésbiztonság”
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
GÉPJÁRMŰVEK AKTÍV ÉS PASSZÍV BIZTONSÁGI RENDSZEREI
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
Anyagmozgató- berendezések I.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
Bartháné Kunráth Ágnes 2017.
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
Különböző csomópont-típusok
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal Dr. Melegh Gábor Igazságügyi gépjárműszakértő, Igazságügyi szakmérnök BME Gépjárművek Tanszék vezetője a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara elnöke 2000- 2017.04.03.

A KSH adataira lehet támaszkodni (1928/2004 EU), Bevezető Adatgyűjtés módszere, azok értékelése A KSH adataira lehet támaszkodni (1928/2004 EU), Az adat-előállítás módszertana, (szem. sér.) Adatlap (KSH 1009) Rögzített adatok, (baleset, személyek, sérülések) Az adatok felhasználói (Minisztérium, KTI, Közút Kht) Előforduló problémák. (30 nap, aluljelentés, stb.) 2017.04.03.

Magyarországi adatok Halálesetek száma 2017.04.03.

Aktuális adatok Az előadás időtartama alatt Magyarországon minden fél órára jut egy személysérüléssel járó közúti közlekedési baleset. 2017.04.03.

2010 Balesetek okozói - okai Okozói Okai 2017.04.03.

Aktuális adatok Személyi sérüléses közlekedési balesetek okai 2011. 2017.04.03.

Áttekintés, személyi sérülés balesetek Szezonális balesetek 2017.04.03.

Szezonális balesetek 2017.04.03.

Sebesség nem megfelelő megválasztása az útviszonyokhoz, Legfőbb baleseti okok Sebesség nem megfelelő megválasztása az útviszonyokhoz, a forgalmi viszonyokhoz, az időjárási és látási viszonyokhoz, az előírt sebesség meg nem tartása. Az előzés szabályainak megsértése szembejövő forgalom zavarása, megfelelő oldaltávolság hiánya, megelőzött jármű zavarása, balra kanyarodó jármű balról előzése. 2017.04.03.

Legfőbb baleseti okok Elsőbbség meg nem adása a közúti jelzőtábla utasítása ellenére, a jobbról érkező járműnek, a szilárd burkolatú úton haladó járműnek, a forgalomba való bekapcsolódáskor, gyalogosnak kijelölt gyalogátkelőhelyen. Irányváltoztatás, haladás és bekanyarodás szabályainak meg nem tartása egyenes irányban haladó jármű forgalmának akadályozása, jobbra kis ívű, balra nagy ívű kanyarodási szabály megszegése, a balra kanyarodó jármű vezetője a szemben haladó és jobbra kanyarodó járműnek nem adott elsőbbséget, a balra kanyarodó jármű nem győződött meg a balra kanyarodás előtt, hogy az előzést más jármű megkezdte-e, az úttest bal oldalának szabálytalan igénybevétele, követési távolság be nem tartása. 2017.04.03.

Legfőbb baleseti okok Megállási kötelezettség elmulasztása rendőr vagy lámpa jelzésére, kijelölt gyalogos átkelőhely előtt, sorompó, illetve fénysorompó jelzésére. Világítási szabályok megszegése. Járművezető egyéb hibája figyelmetlen, gondatlan vezetés. A jármű hibája fékhiba, gumidefekt. A pálya hibája. 2017.04.03.

Legfőbb baleseti okok Gyalogosok hibája vigyázatlan, hirtelen lelépés az úttestre, tilos jelzésen való áthaladás, tiltott helyen való áthaladás, álló jármű vagy oszlop előtt való áthaladás, zavaró magatartás áthaladás közben. Utasok hibája. Egyéb okok. 2017.04.03.

Műszaki hiba: Műszaki hiba Előre nem észlelhető műszaki hiba: A műszaki hiba fogalma Műszaki hiba: Közlekedésbiztonsági szempontból a jármű szerkezeti részeinél keletkező olyan elváltozás, amely a közlekedés biztonságát (közvetve vagy közvetlenül) veszélyezteti. /KRESZ 56.§/ Előre nem észlelhető műszaki hiba: hirtelen fellépő, mozzanatos, előzmény nélküli, a jármű vezetője által előre nem észlelhető olyan műszaki elváltozás, amely a jármű stabilitásában, irányíthatóságában (kormányzás, fékezés, stb.) legtöbbször azonnali kedvezőtlen változást eredményez. 2017.04.03.

Műszaki-karbantartási hiányosság: Műszaki hiba A műszaki hiba fogalma Műszaki-karbantartási hiányosság: A járműre előírt műszaki paraméterektől eltérő olyan műszaki állapot, amely a jármű irányíthatóságát és stabilitását csak szélsőséges helyzetekben (vészfékezés, kanyarodási határtartomány stb.) befolyásolja. A műszaki hiányosság a karbantartás, vagy a javítás elmulasztására, illetőleg ezen tevékenység szakszerűtlen végrehajtására vezethető vissza és számos esetben huzamosabb időtartamú, felismerhető folyamatként eredményezi a kedvezőtlen műszaki változást. Egy járműnek számos olyan /műszaki tényezőkre visszavezethető/ hibája lehet, amely semmiképp nem minősül előre nem látható műszaki hibának, hanem műszaki hiányosság. A tapasztalt járműmozgás emellett olyan érzést kelthet a jármű vezetőjében, hogy a jármű az adott helyzetben nem úgy engedelmeskedik a fék, a kormány működtetésére, ahogyan az elvárható volna. 2017.04.03.

Műszaki hiba A vizsgált járművek hiba nélkül (TÜV-Report 2012) 2017.04.03.

Műszaki hiba A vizsgált járművek hibái, a járműkor előre haladásával 2017.04.03.

Műszaki hiba, NEM !!! Hiányos karbantartás! 2017.04.03.

Légzsák visszaszerelés nélküli állapot! 2017.04.03.

Rossz kivitelezés, bukás, halálos baleset! 2017.04.03.

Műszaki hiba? Ezekből autót építenek össze! 2017.04.03.

Egyéb baleseti okok, érdekességek Elszabadult busz. 2017.04.03.

A balesetek feltárásához A baleseti helyszínelés szolgáltatta adatok (pl.) 2017.04.03.

A balesetek feltárásához Ne csak a látványt nézzük önmagában 2017.04.03.

Balesetmentes , műszaki hiba nélküli közlekedést 2017.04.03.