ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN 2013. 09. 17. II. Kántor András vezető tanácsadó szakképzési szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Hulladékgazdálkodás állami irányítása Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A STRATOSZ, ÉVI SZAKKÉPZÉSI FELADATAINAK ÁTTEKINTÉSE, SZERVEZÉSI-, ÉS FELADAT-STRUKTÚRA Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Foglalkoztatás-politika
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
„Út a munkához” program tapasztalatai
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
Lorem ipsum.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN II. Kántor András vezető tanácsadó szakképzési szakértő

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN FELNŐTTKÉPZÉSRE HATÓ SZEREPLŐK: -állam, államot képviselő szervezetek -önkormányzatok -civil szféra -versenyszféra -lakosság -határon átnyúló szervezetek -EU és intézményei

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Az állam, államot képviselő szervezetek: - az állam három szerepe emelhető ki: - jogalkotó és szabályzó - tulajdonos, fenntartó, finanszírozó, támogató - kapcsolattartó EU és intézményei, nemzetközi szervezetek - késnek a törvények végrehajtási szabályai, folyamatos a határidő csúszás a szabályok módosítása pl. az OKJ esetében. törekvés az egyszerűbb bürokráciával és adminisztrációval járó képzési rendszerek átalakítására, újabb szereplők bevonása az az eljárásokba - szűkülő költségvetési források mellett magasabb színvonalú és költség igényesebb képzési rendszer kialakítása, lényegesen hosszabb idő tartamú képzési időkkel. -

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Az önkormányzatok szerepe: (települési önkormányzatok) -a jelenlegi centralizációs folyamatok szerint csökkenő szerepvállalás –vegyes hatáskörök -csökkenő finanszírozási lehetőségek -differenciált különbségek a gazdasági területeken -esetleg egy-egy akció támogatása

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN A civil szféra és szereplői: -alapítványok, egyesületek, társadalmi szervezetek, egyházak, köztestületi és szakmai kamarák, munkáltatói- és munkavállalói érdekvédelmi szervezetek, MTA, egyéb civil szervezetek -nonprofit gazdasági szervezetek, társaságok közhasznú intézmények -törekvés – lobbyzás – nagyobb befolyás gyakorlása a politika, az állam felé – „együttműködés” -saját oktatási és képzési bázisok megtartása és stabilizálása – állami források – támogatások szerzése – fundraising. -„testre szabott” programok, szakmák elismertetése

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Verseny szféra szereplői: - profit orientált gazdasági szervezetek -társas, szövetkezeti és egyéni vállalkozók -nemzetközi vállalkozások – joint venture -iskolarendszerű üzleti képző intézmények -a felnőttképzések generálója és finanszírozója, -saját és kifelé irányuló képzési tevékenységek szervezői - profit szerzés és növelés-érdekérvényesítés -példaszerű együttműködés iskolarendszerű intézményekkel – gyakorlati képzőhelyek -szakképzési hozzájárulás befizetői, kivételes esetekben igénybevevői ÁFA – fizetők !

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Lakosság, fogyasztók, háztartások: -felnőttképzés lehetséges természetes alanyai -demográfiailag és területileg differenciált célcsoportok – eltérő szerkezetek ! -nagyszámú munkanélküli, alulképzett, alacsony kompetencia szint, korosztályi problémák -mobilitás hiány, szociológiai aránytalanságok -a megszerzett jövedelem ésszerűtlen elköltése -nem megfelelő szakmák iránti érdeklődés

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Intézmények és jellemzőik: -korábbi minisztériumi háttér intézmények – privatizációk után alapított nonprofit és profit cégek -külföldi tulajdonú, finanszírozású intézmények -iskolai működés melletti felnőttképzés -főiskolák, egyetemek keretein belül működő képzések -magánúton történő privát képzés – fekete piac -szervezetek által szervezett belső, vegyes és külső képzések

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Munkaerő piaci hatások: -csökkenő felsőoktatási keretszámok hatásai -növekvő külföldi munkavállalás hatásai -munkahelyteremtő beruházások állapota -gyakorlati képzőhelyek kialakítása-finanszírozás -torzulások a szakmai összetételben-fizikai szakmák -vállalkozások anyagi helyzete – támogatási feltételek -érdektelenség a közösségi optimumok irányába -kooperációs hajlandóság hiánya, koordináció hiány -fekete-szürke foglalkoztatás

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Összefoglalás: -a felvetődő kérdések egyik oka, hogy az érintett partnerek a kívánt változásokat csak rövid távon tudták, tudják megfogalmazni különböző szempontjaik szerint, de ezek sem kiérlelt megoldások több esetben. -A második ok, az egyeztetési és döntési mechanizmus, illetve a rászánt idő, amelynek következménye a csúszás és módosítás. -a harmadik ok, ha egyidejűleg számos területen történik változás, változtatás az érinttetek jelentős része nem tudja nyomon követni azokat. kérdések – vita – válaszok !

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Felhasznált és ajánlott szakirodalom: Tanár-továbbképzési füzetek: Sorozat szerkesztő Dr. Zachár László Ph.D. IV. A felnőttképzés módszertani kérdései NSZFI Bp.2008 Szak- és felnőttképzés sz sz Nemzeti Munkaügyi Hivatal Bp. folyóiratai. A szak- és felnőttképzés szervezésének gyakorlata Szakmai szerkesztő Dr. Henczi Lajos – gyűrűskönyv Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft Bp

ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN Köszönöm a türelmüket ! 06 –