Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, 2004. október 2. Székely György Hivatalvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Aktuális pályázati lehetőségek
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
Bozzay Andrásné főosztályvezető
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Idegenforgalmi statisztika
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Ezerarcú Balaton Tények és tervek „A Balaton nemzeti természeti kincsünk. A tó és környéke tartós ökológiai egyensúlyára törekedve, az emberek javára,
A Hódmezővásárhelyi kistérség turisztikai potenciáljainak feltérképezése Paksi Pauletta.
TDM Szakmai Nap november 21.
Az észak-magyarországi régió idegenforgalma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A turizmus gazdasági hatásai
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Hódmezővásárhely az alföldi művészváros
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Nógrád megye falusi turizmusa
Balaton régió turizmusában
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A mi Velencénk: a turisztikai tér és miliő összefüggésrendszerének változásai a „Velencei tó kapujában” Wirth Gábor Doktorandusz SZIE Enyedi György RTDI,
A Nemzeti Fejlesztési Terv
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
„Vízben utazunk” Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóság
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
362 fő Terület 804 Ha 1 CKÖ 1 Mozgókönyvtár, e-Magyarország pont 1 Óvoda 1 Falugondnoki Szolgálat 4 legnagyobb foglalkoztató Csák Istvánné (kereskedelem)
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Gerje-Körút „A közös program”
A turizmus növekedésének és versenyképességének javítási lehetőségei
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
MAGYARORSZÁG ÉS A BALATONI MEGYÉK GAZDASÁGA ÉS MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Előadás másolata:

Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető

1....a GDP 10 %-át adja 2....a GDP-hez való hozzájárulásának növekedési üteme meghaladja a mezőgazdasági, az építőipari, a pénzügyi és az ingatlan szektor átlagát is meghaladja 3....közel 300 ezer embernek ad tartós munkalehetőséget 4....egyidejűleg alkalmas a gazdasági növekedés élénkítésére és a gazdasági egyensúly javítására 5....bizonyos térségekben egyedül a turizmus indukálhat pozitív gazdasági folyamatokat A turizmus Magyarország fontos szektora:

• a turisták fajlagos költésének növelése • a szezonalitás csökkentése • az átlagos tartózkodási idő növelése • a vendégéjszakák számának növelése • a belföldi-külföldi turizmus arányának javítása A turizmus fejlesztésének céljai

Turisztikai tendenciák  A turisták egyre inkább keresik az aktív részvétellel járó kikapcsolódás formáit.  Speciális érdeklődés kielégítése a turizmus keretein belül. Növekszik az új ismeretek szerzésére irányuló törekvés, ami a változatosság keresésében is megnyilvánul.  A turisták egyre környezettudatosabbak, keresik a szelíd, illetve alternatív turizmusformákat. A turisták egyre inkább érzékenyek a környezetvédelem problémái iránt.  A jövő turistái tapasztaltak és igényesek, megkövetelik a minőséget, ezért a professzionalizmus alapfeltétel lesz.

Belföldi vendégéjszakák számának alakulása I-VII. hó

Külföldi vendégéjszakák számának alakulása I-VII. hó

A balatoni turizmus •a szálláshely-szolgáltató, ill. vendéglátó vállalatok kevesebb, mint 10%-a tevékenykedik a régióban •az ország üdülési csekket elfogadó szállodáinak több mint negyede a régióban található •kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevételének 14,65 %-a a régióban jelentkezik •átlagos tartózkodási idő 4,3 nap •15,26 %-os részesedés a kül- és belföldi vendég- forgalomból •vendégéjszakák száma

Kül- és belföldi vendégéjszakák alakulása a balatoni turisztikai régió kereskedelmi szálláshelyein

Kereskedelmi szálláshelyek I.-VII. index

Kereskedelmi szálláshelyek és férőhelyek növekedésének mértéke ( ) A tendencia a magasabb kategóriájú, 3-4 csillagos szállodák esetében a legmagasabb kereskedelmi szállás- helyek összesen 3 csillagos szálloda 4 csillagos szálloda db% % % szálláshelyek6515,53053, férőhelyek824110, ,

Balaton, mint turisztikai fogadóterület •összetett vonzerő, víz és gyógyvíz, •természeti adottságok, éghajlat •műemlékek, kastélyok, magyar kultúra •vízparti üdülés •vitorlás-, horgászturizmus •egészségturizmus •lovas, kerékpáros turizmus, természetjárás •borturizmus •kulturális turizmus •konferencia turizmus

Balaton, mint turisztikai fogadóterület •elérhetőség – M7-es autópálya •a rövid szezonban túlterhelt közlekedési hálózat •partmenti sáv és háttértelepülések •szezonális munkaerőpiac •tömeges, szezonális jellegű, elsősorban vízparti turizmus •minőségi színvonal •gyenge jövedelemtermelő képesség •hiányoznak a komplex, szezonhosszabbító turisztikai termékek

A csökkenő tendencia okai •termékcsoportok kiöregedése (pl. vízparti üdülés) •új versenytársak: Horvátország, Bulgária •fő küldőpiacokon (pl. Németország) gazdasági dekonjunktúra •több mint 72 ezer üdülőtulajdonos, amely 27%-a az ország területén lévő összes üdülőingatlannak

A fejlesztés irányvonalai •Balaton újrapozícionálása – vízparti, családos üdülések mellett új célcsoportok •szezonhosszabbító fejlesztések, amelyre jó példák:  jacht-kikötőkkel egybeépített, illetve wellness- szolgáltatásokat kínáló 4*-os szállodák (6-8 hónapra tudják kihúzni a szezont, pl. Siófok – Hotel Azúr)  kongresszusi turizmus (pl. Keszthely, Balatonalmádi, Siófok – Hotel Azúr)  egészségturizmus (Hévíz, Zalakaros) •rendezvény-koordináció •Balatoni kormányhatározat:  Balaton Turizmus Kártya  Balaton-térség nemzetgazdasági szintű jövedelemtermelő képességének vizsgálata - tanulmány

Balatoni kormányhatározatból adódó turisztikai feladatok 1033/2004. (IV.19.) Korm. határozat •4. pont: strandok, kikötők kotrásának támogatása •8. pont: szúnyoggyérítés (Magyar Turizmus Rt. – 56 millió Ft a Balaton térségében) •16. pont: Balaton Turizmus Kártya •17. pont: egészségturisztikai pályázatok 2004-ben (SZTP-2004-TU-2; SZTP-2004-TU-21) •18. pont: balatoni borturizmus fejlesztési program (GKM-FVM készíti a BFT, BRIB, BRTPI, Balatoni Borutak Szövetsége, Magyarországi Borutak Országos Szövetsége bevonásával) •20. pont: Balaton-térség nemzetgazdasági szintű jövedelemtermelő képességének vizsgálata

•mederkotrás pályázat ( )  a Turisztikai Hivatal összesen 130 millió Ft támogatással hozzájárult a BFT pályázatához  a jelenlegi pályázat augusztus végén jelent meg, amely kikötők kotrását is támogatja, keretösszege 280 millió Ft •alapvető szolgáltatások megléte szükséges:  tiszta, rendezett partszakasz  színvonalas mellékhelyiség  öltöző  egyéb szolgáltatások (pl. vendéglátás) Balatoni strandok

Köszönöm a figyelmüket!