Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október 16-17. Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Diplomát adó alapszakjaink:
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
MSc felvételi eljárás informatika képzési területen
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Bölcsészettudományi Kar
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Agria Media Eger, október
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
LEGYÉL TANÍTÓ!.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A tanárképzés szerkezete
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes

Matematikai és Informatikai Intézet -

Kérdések •Felvételi tapasztalatok •Ha volt végzős hallgató, akkor a záróvizsgával kapcsolatos tapasztalatok, adatok. •Vannak-e problémák esetleg jól működő receptek, amelyek a képzés jó részét kitevő nem szakmai tanegységek (Pepszi) meghirdetésével kapcsolatos. •Milyen az együttműködés a képzésben résztvevő társ karral. •Okoz-e gondot, ha a másik karon hirdetik meg a képzést •Megjegyzések, további tervek.

Statisztikák Általános eljárás 2009Jelentkezők Ebből áll.fin.Felvettek Ebből áll.fin. Összes MSC/MA Összes tanár MSC/MA Összes info tanár MSC/MA Pótfelvételi 2009Jelentkezők Ebből áll.fin.Felvettek Ebből áll.fin. Összes MSC/MA Összes tanár MSC/MA Összes info tanár MSC/MA410280

• Zsakó László 2008: 38 fő csak levelező,mind 2 féléves, 32 fő végzett a szakdolgozat nagyon hiányzott problémás együttműködés, lassú információáramlás a másik karral, igen, körülményes adminisztráció, félretájékoztatás felvételi beszélgetés, mindenkit felvettünk. 2009: 5 nappali, 49 levelező, nappali mind 5 féléves, levelező egy 3 féléves, a többi 2 féléves

Felvételi tapasztalatok: Lipovits Ágnes, Hartung Ferenc Az akkreditáció elhúzódása miatt csak pótfelvételit tudtunk meghirdetni. Kb. 16-an jelentkeztek, de közülük csak 7-en voltak felvehetőek a belépési feltételek miatt. Részképzés keretében többen elkezdték a hiányzó kreditek gyűjtését, közülük kb. 4-et 2009-ben fel tudtunk venni a szakra. Néhány régióbeli, aki a rendes felvételi eljárás során más intézménybe bekerült, szeretett volna átjelentkezni, de erre csak legalább egy félév befejezése után lett volna lehetőség.

Záróvizsga: Mind a 7 hallgatónk sikeresen befejezte a képzést. A szakmai zárószigorlat 3 komponensének teljesítése mérte, hogy rendelkeznek-e a hallgatók megfelelő szakmai ismeretekkel és kompetenciákkal az informatikatanári pályához. Szakmailag a korábbi levelezős képzéseinkhez képest jelentős visszaesés tapasztalható, amit a képzési idő drasztikus csökkentése okoz. A záróvizsgát a Tanárképző Központ szervezte, és a tanári pályára való alkalmasságra helyezte a hangsúlyt. Tapasztalat: „A vidék előnye”

•„idén volt először felvételi; még nincs tapasztalatom a társkarral való együttműködéssel kapcsolatban, végzős hallgató sincs. Ami változott, az az, hogy a fenti képzés megnyitotta a Programtervező Informatikus BSc tanári szakiránya előtt az utat. A hallgatók, ha ezt választják, akkor a fenti képzésbe tovább tudnak menni. „ Levelezőn a létszám: 8 fő Jenei Sándor

•2008: mind 2 féléves 2009: van 5 féléves Horváth Gyula Szakmai zárószigorlatot sikeresen teljesített hallgatok száma: 25 Szóbeli záróvizsga nem volt! A szakgazda Neveléstudományi Intézet csak az összefüggő közoktatási szakmai gyakorlathoz készített portfóliót követelte meg a hallgatóktól (ami egy hetes volt).Szakdolgozatnak elfogadta a hallgató korábbi tanár szakos szakdolgozatát.

•az együttműködés nem zökkenőmentes. az SZTE-n a Neveléstudományi Intézet (BTK) a tanárképzés gazdája, nem készült fel időben a jelentkező feladatokra. Ezért az első évben a képzés nem volt teljesen szabályos. (Pl. az összefüggő szakmai gyakorlatot nem előzte meg a szakmai záró szigorlat). A hallgatók panaszkodnak, hogy létszámkorlátok miatt nem tudnak felvenni pepszi kurzusokat. Nem szerencsés, hogy nem kapunk hivatalos értesítést arról, hogy más karok (BTK, JGYPK) kiket vettek fel, akiknek a minor szakja informatika hálóterv módosítás!

2009: 9+2 fő nappali, 7 fő 2 féléves 74 fő levelező, 71 fő 2 féléves 14 fő részismeretes

Tanárképzés mester szinten •A felsőoktatásról szóló törvény szerint tanári szakképzettség csak mesterképzésben szerezhető. A felsőoktatási alap- és mesterképzésről, valamint a szakindítás eljárási rendjéről szóló 289/2005. (XII.22.) Korm. rendelet szerint a tanári mesterszakra való belépés feltétele olyan alapképzési szak eredményes elvégzése, amelyen •az alapképzési szakon szerezhető szakképzettséghez az általánosan kötelező és a szakspecifikus ismeretkörökből legalább 110 kreditet kellett összegyűjteni, •a jelölt a tanári felkészítést megalapozó, pályaorientációt segítő pedagógiai, pszichológiai jellegű tantárgyak követelményeinek teljesítésével legalább 10 kreditet szerzett. •A mesterszintű tanár szakon az iskolai nevelés-oktatás 5-12., illetve 13. évfolyamain a tantárgyak, tantárgyi modulok oktatására és speciális pedagógiai jellegű feladatok ellátására felkészítő két szakképzettség szerezhető. Az első tanári szakképzettség minden esetben az alapszakra épül. Amennyiben a hallgató két közismereti tanári szakképzettség megszerzését tervezi, szükséges, hogy az alapképzés során a második szak 50 kredites modulját elvégezze, előkészülve a második tanári szakképzettség megszerzésére. Ennek kiválasztására az első tanév végén van lehetőség. Második tanári szakképzettség megszerzésére : •Az első tanári szakképzettség idegen nyelven történő oktatására való felkészítés, •Az első tanári szakképzettség vagy az alapképzési szakon szerzett szakképzettség szakterületi ismereteihez illeszkedő, a Nemzeti Alaptanterv szerinti műveltségterület oktatására felkészítő szakterületi ismeret, •A közoktatás - szakrendszerű oktatásán túli - speciális, pedagógiai jellegű feladatira felkészítő szakterületi ismeret. •A fentiek alapján pl. a történelem BA képzést követően, tanári MA képzésre felvételt nyert hallgató az alábbiak szerint szerezhet tanári szakképzettséget: •Történelem-magyar (vagy matematika, vagy angol, vagy testnevelés stb.) tanár, •Történelemtanár és történelmet angolul (németül, franciául stb.) tanító tanár, •Történelemtanár és hon- és népismeret-tanár, •Történelemtanár és család- és gyermekvédő tanár (vagy kollégiumi nevelőtanár, stb )

-Felvételi tájékoztató -„Fordító tábla” A tanári mesterszakra vonatkozó 15/2006. OM rendelet alapján szerezhető mester oklevél kredit követelményei

Matematikai és Informatikai Intézet - Egri tapasztalatok •ELTE, DE Támogatása •Összefogás NYF •„Képzők képzése” program •Jó volt szóban felvételiztetni (MA) •2. tanári szakok •Kredit „háború” ( ) •Részismeret, tanári modul •Kormány rendelet, „fordítás” •gyakorlótanítás problémája •Régi egyetemi szak és az MA viszonya a közoktatásban •Érettségi •Finanszírozás •minőség támogatása ( vendégelőadók)

Matematikai és Informatikai Intézet - Köszönöm a figyelmet Dr. Kovács Emőd ICAI th International Conference on Applied Informatics Eger, Hungary January 27-30, 2010