MF RFK Kecskemét, június 3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A pedagógusminősítési rendszer
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Az iskolai könyvtár állománya
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A szaktanácsadó szerepe a pedagógus minősítő eljárásában Wölfling Zsuzsanna közoktatási szakértő
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
SZTT tevékenységének bemutatása
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében október 19. Kojanitz László u.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A középiskolai oktatás szabályzatai
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Tartalom előzmények DTMB: a bizottság jogszabályi-rendeleti háttér
A szaktanácsadó segítő szerepe
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakiskolai fejlesztési program
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Előadás másolata:

MF RFK Kecskemét, 2009. június 3. Az elektronikus jegyzetkiadás feltételrendszere (Digitális tananyag minősítés) Dr. Hadházy Tibor főiskolai tanár MF RFK Kecskemét, 2009. június 3.

A minősítési eljárás kidolgozásának indokai 2001. évi XXXVII. tv. (2007.évi XCVIII. tv.) a tankönyvpiac rendjéről A digitális tananyagok jelenlétének rohamos növekedése a közép- és felsőfokú oktatásban A pályázati „kényszer” (pl. TÁMOP) Digitális Tananyag Minősítő Bizottság (DTMB)

A Digitális Tananyag Minősítő Bizottság előzmények, összetétele, feladatai a digitális tananyagokkal (különösen azok minősítésével, jóváhagyásával) kapcsolatos tanácsadás, javaslatétel, döntés előkészítés a fentiekre vonatkozó jogszabályok előkészítése, véleményezése

A DTMB tevékenysége, produktumai A 23/2004. (OM) rendelet módosítása, bővítése A digitális taneszközök típusok (tudáskörnyezet – támogató környezet) Az adatlap és mellékletei Szakértői értékelő lapok tudományos – szakmai pedagógiai technológiai

Digitális taneszköz típusok TUDÁSKÖRNYEZET 1. Információ átadó (digitális tudás, ill. ismeretforrás, E-könyv, digitális szótár, digitális lexikon, stb.) 2. Információ feldolgozó, alkalmazó (digitális tananyag, digitális feladatbank, digitális oktató játék, stb.) TÁMOGATÓ KÖRNYEZET (digitális feladatkészítő és adaptív környezet, vizsgakörnyezet, digitális portfolió készítő környezet stb.)

Tudományos – szakmai Általános etikai követelmények Szempontok 1 A tartalom szakmai hitelessége, pontossága, szemlélete 2 A tartalom strukturáltsága 3 A szakmai tartalom naprakészsége

Pedagógiai értékelő lap 1 Az ismeretek megértése, tanulása 2 Az ismeretek alkalmazását biztosító művelete, tanulása 3 Problémák, problémahelyzetek elemzése és megoldások alkalmazása 4 A tanulás módszereinek tanulása 5 Gondolkodási eljárások tanulása 6 Szociális viszonyulások, magatartásformák tanulása 7 Nemzeti, etnikai, vallási közösség szerepe 8 Nyelvhelyesség, helyesírás 9 A digitális tananyag pedagógiai rendszerbe ágyazódása

Technológiai értékelő lap 1 A működési környezet 2 A funkcionalitás 3 A megjelenés (digitális tipográfia) 4 Az információbiztonság 5 A technológiai kidolgozottság 6 A szabványoknak való megfelelés

Köszönöm a figyelmüket!