ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOKBÓL
Advertisements

26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
A köznevelés/közoktatás jogi szabályozásának rendszere
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
Köznevelési intézmények alapdokumentumai
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Pest Megyei Kormányhivatal
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Munkahelyi egészség és biztonság
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Szakképzési dokumentumok
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A pedagógiai program készítése
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
BEVEZETŐ.
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Vezetői feladatok az aktuális jogszabályi környezetben ( tanügyi, tanügy-igazgatási kérdések ) Tótáné Tóth Éva Szolnok Városi Óvodák tanügy-igazgatási.
Iskolai közösségi szolgálat
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
VEZETŐI FELELŐSSÉG A VÁLTOZÓ TÖRVÉNYEK ALAPJÁN, STARTÉGIAI DOKUMENTUMOK ELKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény Az egyes szakképzési és felnőttképzési tárgyú törvények módosításáról szóló 2012. évi CCXV. törvény [MK 2012/180. (XII. 27.)] Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet

A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet A Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról szóló 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelet A pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet

Az intézményi működés jogi környezetének új elemei Egyes törvényeknek a központi költségvetésről szóló törvény megalapozásával összefüggő, valamint egyéb célú módosításáról szóló 2012. évi CCVIII. törvény [MK 2012/178. (XII. 22.)] Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. Törvény [MK 2012/172. (XII. 18.)]

Magyarország 2013. évi központi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2012. évi CXCVI. törvény [MK 2012/170. (XII. 15.)] A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló 2012. évi CLXXXVIII. törvény [MK 2012/164. (2012. XII.7.)] A Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet

INTÉZMÉNYI ALAPDOKUMENTUMOK FELÜLVIZSGÁLATA, MÓDOSÍTÁSA Pedagógiai program 2012. augusztus 31-ig: iskolák (mindennapos testnevelés) [Nkt. 97§ (6)] 2012. december 31-ig [20/2012. (VIII. 31.) EMMI r. 193.§ (4)]: iskolák további felvételi, átvételi kérelmek 2013. március 31-ig [Nkt. 97.§ (14)]: iskolák kerettantervről szóló jogszabály [51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet] rendelkezései alapján 2013. augusztus 31-ig: óvodák, iskolák a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet tartalmi előírásai alapján Szervezeti es működési szabályzat [Nkt. 97. § (15)] 2013. március 31-ig: óvodák, iskolák, köznevelési törvény rendelkezései alapján végrehajtási rendeletben foglaltak alapján

HÁZIREND 2012. szeptember 1-ig: óvodák, iskolák, kollégiumok a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet tartalmi eljárásai alapján

MUNKATERV . Előzetes véleményeztetési kötelezettség: • fenntartó, • óvodaszék, iskolaszék, • óvodai, iskolai, szülői szervezet, közösség, • intézményi tanács, • iskolai, kollégiumi diákönkormányzat . a tanulókat érintő programokat illetően, . Elfogadás: nevelőtestület Jóváhagyás: .

SZERVEZETI ES MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT, HÁZIREND . Előzetes véleményeztetési kötelezettség : • óvodaszék, iskolaszék, ennek hiányában óvodai, iskolai, kollégiumi szülői szervezet, közösség • az iskolai, kollégiumi diákönkormányzat, . Elfogadás: nevelőtestület . Egyetértési jog: fenntartó, működtető - azon rendelkezések érvénybelépéséhez, amelyekből a fenntartóra, működtetőre többletkötelezettség hárul Jóváhagyás: fenntartó - ha a nevelési-oktatási intézményt az egyház tartja fenn

PEDAGÓGIAI PROGRAM Előzetes véleményeztetési kötelezettség : – Elfogadás: nevelőtestület Egyetértési jog: fenntartó, működtető – azon rendelkezések érvénybelépéséhez, amelyekből a fenntartóra, működtetőre többletkötelezettség hárul Jóváhagyás: intézményvezető fenntartó – ha a nevelési-oktatási intézményt az egyház tartja fenn

AZ ÓVODA PEDAGÓGIAI PROGRAMOK FELÜLVIZSGÁLATA ÉS MÓDOSÍTÁSA .Az óvoda értékei Egészségnevelési és környezeti nevelési elvek A gyermekek esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések A kiemelt figyelmet igénylő gyermekek egyéni fejlesztése, fejlődésének segítése.

A különleges bánásmódot igénylő gyermek • sajátos nevelési igenyű gyermek, • beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, • kiemelten tehetséges gyermek A gyermekek védelméről es a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint hátrányos es halmozottan hátrányos helyzetű gyermek

A nevelőtestület által szükségesnek tartott további elvek (katolikus értékrend átadása) Nemzetiségi óvodai nevelésben részt vevő óvoda eseten . „nemzeti, etnikai kisebbség” helyett „nemzetiség” fogalom használata.

HÁZIREND FELÜLVIZSGÁLATÁNAK ÉS MÓDOSÍTÁSÁNAK ÚJ ELEMEI • a gyermekekről készült értékelés megismerése a szülő részéről történő hozzáférés módja • az óvodába lépés követelményei • az egészségnevelési és környezeti nevelési elvek • a felvételi, átvételi kérelmek elbírálása, szabályai • a mulasztás igazolása és nyilvántartása •az óvodában elvárható magatartás • a pedagógiai program végrehajtásához kapcsolódó óvodai és óvodán kívüli rendezvényeken elvárt megjelenés, magatartás

A szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálata és módosítása • A működés rendjén belül az alkalmazottak intézményben való benntartózkodásának rendje • A kiadmányozás és a képviselet szabályai • A vezetők és az iskolaszék, az óvodaszék, a kollégiumi szék, az intézményi tanács, valamint az óvodai, iskolai, kollégiumi szülői szervezet, közösség közötti kapcsolattartás rendje • A pedagógiai szakszolgálatokkal, a pedagógiai szakmai szolgálatokkal való kapcsolattartás formája, módja

Annak meghatározása, hogy hol, milyen időpontban lehet tájékoztatást kérni a pedagógiai programról • Az elektronikus úton előállított papíralapú nyomtatványok hitelesítésének rendje • Az elektronikus úton előállított, hitelesített és tárolt dokumentumok kezelési rendje • Az intézményvezető feladat- és hatásköréből leadott feladat- és hatáskörök • Munkaköri-leírás minták • Az egyéb foglalkozások célja, szervezeti formái, időkeretei

A gyermekek, tanulók egészségét veszélyeztető helyzetek kezelésére irányuló eljárásrend • A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók többi gyermekkel, tanulóval együtt történő nevelésének, oktatásának segítését szolgáló tevékenységek tartalma, szervezeti formája, időkerete (EGYMI esetén) • Szakmai munkaközösségek létrehozása és működése az intézményben [Nkt. 97. § (15)] • A költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatának az Ávr. 13. §-ában meghatározott tartalmi elemei