Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények 2004. október.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Vállalati egészségügy politika
I. előadás.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
A tanári munka értékelése
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
„A sződi Hunyadi János Általános Iskola épületenergetikai korszerűsítése” KEOP-5.3.0/A/ Sajtóközlemények gyűjtése és elemzése.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Készítette: Magyar Orsolya
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Hajléktalanok és társadalom Hajléktalanok és média Szántó Tamás.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban. 2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap:  Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Egészségügyi szakdolgozók tűszúrásos baleseteinek hazai alakulása
Munkaerő mobilitás Magyarországon
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
Az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ a közélet tisztaságáért, a közpénzekkel történő átlátható gazdálkodásért küzdő civil watchdog szervezet. Az atlatszo.hu.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
HOGYAN KÉSZÜLNEK A MAGYAROK NYUGDÍJAS ÉVEIKRE?. A magyarok fele nem, vagy alig törődik a nyugdíjjal.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
HÁZI DOLGOZAT SZOLGÁLTATÁSMARKETING IMÁZS PROFIL ELMŰ ÉS AZ E-ON
I. előadás.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
A MEDICSPHERE PROJEKT KÖVETKEZTETÉSEI DR. SOLT KATALIN TÁMOP A-11/1/KONV
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Sándor Balázs A regionális mediatizáció kihívásai és perspektívái a Dél-Dunántúli Régióban.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Beke Gabriella, ZM Kórház, Szakkönyvtár, Tudástérkép egy kérdőíves felmérés alapján A Zala Megyei Kórház, Zalaegerszeg szellemi tőkéje.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
HOGYAN LÁTJÁK A VÁLLALATI
Határon túli magyar társadalmi adatok elemzése
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október

 PeppeR A prezentáció stuktúrája Bevezetés Vállalati kérdőívek eredményei Újságírói kérdőívek ereményei Összehasonlító diagramok Médiakutatás eredményei Következtetések

 PeppeR A kutatás módszertana Sajtó képviselői (195 kiküldött kérdőív) Nagyvállalatok (167 kiküldött kérdőív) 1. Kérdőíves kutatás: 2. Médiakutatás: 7 hónap alatti sajtómegjelenések összegzése (450 cikk)

 PeppeR Fontosabb témakörök Miért foglalkoznak a vállalatok társadalmi szerepvállalással? Mekkora a hírértéke a témának az újságírók szerint? Az újságolvasókat mennyire érdekli a téma? Mitől függ a téma feldolgozása? Melyik médiatípus/média ír gyakran a témáról? Van-e periodicitása a témának? Megjelenik-e a támogató neve a cikkekben?

Vállalati kérdőívek eredményei* *A legtöbb kérdésnél több választ is meg lehetett jelölni, így az egyes számadatok azt jelzik, hogy a válaszadók hány százaléka jelölte be az adott válasz-lehetőséget.

 PeppeR Az Ön vállalata megfogalmazza-e a társadalmi szerepvállalás formáját stratégiai szinten?

 PeppeR Az Ön vállalatánál ösztönzik-e a munkavállalóikat a felelősségteljes gondolkodásra/cselekvésre?

 PeppeR Az Ön vállalata mely területekre koncentrál adományozási tevékenységben?

 PeppeR Az Ön vállalata milyen szinten fejti ki ilyen irányú tevékenységét?

 PeppeR Hogyan döntenek az adományozásról?

 PeppeR Hogyan dönt a támogatott szervezetről?

 PeppeR Hogyan ellenőrzik az adomány felhasználását?

 PeppeR Hogyan kommunikálja ilyen témájú tevékenységét?

 PeppeR Az Ön tapasztalata alapján a sajtó hogyan viszonyul az ilyen témájú hírekhez?

 PeppeR Az Ön tapasztalata szerint mely médiumok írnak gyakran ilyen témában? 1. hely: Világgazdaság 2. hely: regionális napilapok, Népszabadság 3. hely: Magyar Hírlap, Duna TV 4. hely: HVG, Nők Lapja, Napi Gazdaság, Hír TV, Magyar Rádió, szaklapok

Újságírói kérdőívek* *A legtöbb kérdésnél több választ is meg lehetett jelölni, így az egyes számadatok azt jelzik, hogy a válaszadók hány százaléka jelölte be az adott válasz-lehetőséget.

 PeppeR Feldolgozza-e az adományozással kapcsolatos információt?

 PeppeR Milyen témát dolgoznak fel leggyakrabban?

 PeppeR Ön szerint tiltja-e bármilyen törvényi szabályozás az adományozó megnevezését?

 PeppeR A téma periodicitása

 PeppeR Mi segítené elő a téma feldolgozását?

 PeppeR Minek van nagyobb hírértéke?* *1: legkisebb, 4: legnagyobb

Összehasonlító diagramok

 PeppeR Miért foglalkoznak a vállalatok társadalmi szerepvállalással? (rangsor) 1: legfontosabb, 6: legkevésbé fontos

 PeppeR Véleménye szerint az újságolvasókat érdekli a társadalmi szerepvállalás témája?

 PeppeR Miért tartja fontosnak a vállalatok megítélésében a társadalmi szerepvállalást?

A médiakutatás eredményei

 PeppeR A megjelenések médiatípusok szerint

 PeppeR A megjelenések témák szerint

 PeppeR A megjelenések száma havi bontásban

 PeppeR Az adomány típusa

 PeppeR Az újságírók szerint leggyakrabban adományozó vállalatok 1.hely: Matáv 2.hely: T-Mobile, MOL 3.hely: Hewlett Packard 4.hely: Danone, Pannon GSM

 PeppeR Következtetések Vállalati szinten stratégiai elem a társadalmi szerepvállalás Egészségügyi témák kiemelkedő aránya Tárgyi adományok túlsúlya Megjelenések periodicitása: főleg nyáron írnak a témáról Támogató neve megjelenik a cikkekben Legismertebb hazai adományozó: Matáv

 PeppeR Megjegyzések 1. Célunk nem az volt, hogy statisztikailag megalapozott tényekkel marasztaljuk el az újságírókat, vagy számadatokkal vessük össze a vállalati döntéshozók társadalmi szerepvállalási témában kialakított elképzeléseit. Elsősorban arra törekedtünk, hogy olyan átfogó trendeket hozzunk a felszínre és mutassunk meg, amelyek rávilágítanak egy adott kérdés árnyaltabb átgondolására is. 2. Kutatásunkat az Internet Securities, az Observer Magyarország, valamint a PeppeR saját keresőrendszereivel végeztük. A felmérésben szereplő többirányú, és különböző technikai elveken alapuló médiafigyelő-rendszerek sem garantálják ugyanakkor a teljes magyarországi média 100%-os lefedését. Ez az oka annak, hogy kutatásunk is hibaszázalékkal dolgozik, statisztikai hibahatáron belüli eredmények felmutatására nem alkalmas. 3. A felmérés az „adomány”, „társadalmi szerepvállalás”, „mecenatúra”, „támogat” kulcsszavakra épült. Ezen belül értelemszerűen újabb szűrésen estek át a fenti kulcsszavakat ugyan tartalmazó, de kutatásunk szempontjából irreleváns anyagok. 4. A médiakutatás a nyomtatott és online médiát fedte le, 2004 márciusa és szeptembere között.