Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Közbeszerzéssel, közbeszerzési eljárás megsértésével kapcsolatos jogorvoslatok (közigazgatási jogorvoslatok) I. Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottság.
Az új Ptk. szerkezete, alapelvei
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Wittich Tamás főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság október 21. „Fogyasztóvédelem – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat” A fogyasztóvédelmi.
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Reklám etika.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Versenyjog és fogyasztóvédelem
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés Szabályozás 85/577/EGK tanácsi irányelv 370/2004. (XII.26.) Kormány.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Reklám etika.
Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) támogatott kérelmekhez kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettség oktatása február 2.-5.
Az online reklám esete a joggal
A versenytörvény alkalmazásának gyakorlata
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Változások a szabálysértési jogban
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
1 Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Dr. Tóth Róbert Jogi és Igazgatási Főosztály Szeptember 11.
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Dr. Gajdics Ágnes - A környezetvédelmi jog szabályozási módszerei, szabályozási típusok, jogágak, alapfogalmak dr. Gajdics Ágnes -
Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.
Elektronikus eljárás a polgári perben
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
A médiatörvény változásainak hatása a gyógyszerpromócióra dr. Péntek Zoltán.
Üzleti Jog I. Versenyjog I. Dr. Pázmándi Kinga Tanszékvezető e.doc. Üzleti Jog Tanszék.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
Reklámszabályozás A fogyasztói döntések tisztességes és tisztességtelen befolyásolása Előadó: Dr. Kathi Attila Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
#15-25 Youth Marketing Forum
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
A közigazgatási eljárás II.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?
Reklám etika.
Közbeszerzési szabályok változása és
II. rész A kereskedelmi szakképesítésekről
Előadás másolata:

dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1

Változások szerkezetben és érdemben  több mint 10 éves jogszabály  többszöri módosítás -> kusza szerkezet  kódex jelleg teljes hiánya – több tíz jogszabály említi a reklámokat vagy a hirdetéseket  -> időszerű felülvizsgálat évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről A régi reklámtörvény 2

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  2005/29/EK - UCP irányelv -> implementálási kötelezettség  2036/2007. (III. 13.) Korm. Határozat -> szabályozási koncepció -> screening UCP, screening és „társai” Változ(tat)ás 3

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  Megtévesztő és összehasonlító reklám B2C relációja átkerül az Fttv-be  szövegtest „kipótlása”: szakági törvények rendelkezéseinek bevonása A reklámtörvény átalakulása Folyamat 4

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  cím: általános feltételekről és egyes korlátokról  bizonyos tényállások relációinak szétválasztása: megtévesztő és összehasonlító reklám -> B2B: reklámtörvény, B2C: Fttv. -> összeolvasandó (bonyolultabb lett)‏  sok szerkezeti ellentmondás megszűnik (persze marad)‏  szakági szabályok bekerülnek  néhány kisebb érdemi változás  eljárási szabályok változása (hatáskörök és Fgytv.)‏ Hatály, tisztulás és bonyodalom évi XLVIII. tv.: új reklámtörvény 5

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  DM: korábbi tervezetekhez képest minimális változás  Dohányreklám: évtizedes értelmezési vita “tanulságai” -> további szigorítás  Iskolai reklámozás “lehetőségének” pontosítása -> enyhítés vagy szigorítás? DM, dohány, iskola? Érdemi változások 6

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  temetkezési reklámok szabályai  abortusz reklámjának tilalma  veszélyes eb reklámjának tilalma  emberi szerv, szövet reklámjának tilalma  alkoholreklámok szabályai szaporodtak... (forrás: Magyar Reklámetikai Kódex)‏  szerencsejáték reklámja: külföldié már nem tilos, gyermekeknek nem szólhat  fegyver, lőszer, robbanóanyag és szexuális szolgáltatás és áru maradt  dohány szigorodott  ami kimaradt: elektronikus média, gyógyszer, elektronikus hirdetés, hitelintézetek... Elmozdulás a kódexjelleg irányába Egyes áruk reklámszabályai 7

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  eddig: megtévesztő reklám -> GVH -> ha nincs versenyérintettség -> nincs eljárás  most: NFH-hatáskör a versenyt érdemben nem érintő megtévesztések esetére (kártérítés továbbra is csak polgári peres eljárásban!)‏ “Kis megtévesztések” Fogyasztóvédelmi szempontból 8

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  eddig: reklámfelügyeleti eljárás  mostantól: fogyasztóvédelmi eljárás -> Fgytv. szabályai -> bírságok, stb. Eljárás átminősítése Fogyasztóvédelmi szempontból 9

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  SPAM-eljárás: csak magánszemélyek esetében  Előzetes, önkéntes és kifejezett hozzájárulás: lakcímmel! (moratórium)‏ Elektronikus hirdetés szabályainak változása (2001. évi CVIII. tv.)‏ Egyéb változások e tárgyban 10

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  új reklámtörvény nem kifejezetten jelentős tartalmi változással  Fttv. “képbe kerülése” -> várható hatások? Jelentős szerkezeti, kevés érdemi változás Összefoglalás 11

Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben Köszönöm a figyelmet! 12 Elérhetőség: