A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZAKKÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS IGÉNYEK
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Ágazati szakképzés változásai
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szociális gondozó és ápoló képzés gyakorlati oktatásának tapasztalatai „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Szakmára előkészítő évfolyam. avagy: „Macskafogó”
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
Bethlen Gábor Szakképző Iskola és Kollégium Gyomaendrőd Hősök útja 40.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI: A BEMENETI KOMPETENCIÁK MÉRÉSE ÉS AZ ELŐZETES TUDÁS BESZÁMÍTÁSA BORSI ÁRPÁD főtitkár, FVSZ PhD hallgató, ELTE Budapest, 2010. október 12.

A FELNŐTTEK TANULÁSA MIÉRT? HOGYAN? HOL? KI SEGÍT?

AZ EGYÉNI TANULÁSI UTAK MIÉRT? HOGYAN? HOL? KI SEGÍT?

KITEKINTÉS, AVAGY MI TÖRTÉNT A VILÁGBAN? AZ EU AZ OECD KÜLFÖLDI JÓ PÉLDÁK

ÁTTEKINTÉS, AVAGY MI TÖRTÉNT HAZÁNKBAN? ELHATÁROZÁSOK JOGSZABÁLYOK PROJEKTEK

NÉHÁNY HATÁLYOS JOGSZABÁLY 2003. évi LXXVI. tv (Szakképzési tv.) 2001. évi CI. tv. Felnőttképzési tv. 2009. évi XCVIII. Tv (Fktv. módosítása) 133/2010. (IV.22) korm.r. (Az OKJ) 20/2007 (V.21) SZMM r. (VIZSGA) 21/ 2007.(V.21.) SZMM r. (SZVK) 22/2004. (II.16.) korm. Akkreditáció 24/2004 (VI.22.) SZMM r. Akkreditáció 13/2010 (IV.22) SZMM r. Digitális írástudás

NÉHÁNY PROJEKT NFI Pályázat (2003) OECD RNFIL magyar részvétel HEFOP 3.2.1. Szakképzés HEFOP 3.5.1. Felnőttképzés TÁMOP 2.2.1. Szakképzés + Felnőttképzés

TÜKÖRBE TEKINTÉS: AZAZ A MINDENNAPOK GYAKORLATA ALAPPROBLÉMÁK Szereplők (.) Érdekeltek (?) Pénzügyek (!) Segítség (!!)

A SZEREPLŐK AZ EGYÉN AZ ÁLLAM KÖLTSÉG? MUNKÁLTATÓ A KÉPZŐINTÉZMÉNY

? ? = = KÉPZÉSI FOLYAMAT HOL MÉRÜNK? Modulzáró vizsga Szakmai vizsga Munka Iskola Bemenet ? ? = = KÉPZÉSI FOLYAMAT

BEMENETI KOMPETENCIÁK MÉRÉSE… Szintkód Szint Bemenet 21 alap - 31 közép Bemeneti kompetencia vagy 8. évfolyam 33 Bemeneti kompetencia vagy 10. évfolyam 51 Bemeneti kompetencia, szakmai előképzettség vagy 12. évfolyam 52 Bemeneti kompetencia, szakmai előképzettség vagy érettségi 54 emelt 55 felső Érettségi 61 Felsőfokú végzettség

AZ ELSŐ FEJLESZTÉS: HEFOP 3.2.1

EGY PÉLDA: A BOLTI ELADÓ

ELÁGAZÁS: ÉLELMISZER ÉS VEGYIÁRU ELADÓ

A BOLTI ELADÓ BEMENETI KOMPETENCIÁI ALAPKOMPETENCIÁK INFO-KOMMUNIKÁCIÓS KOMPETENCIÁK SZAKMAI KOMPETENCIÁK

ALAPKOMPETENCIÁK – BOLTI ELADÓ Olvashatóan ír Mondatokat alkot Rövid szöveget alkot Érthetően olvas Tagoltan olvas Szöveghűen olvas Megérti az olvasottakat Használja a négy számtani alapműveletet Tömeget mér Hosszúságot mér Százalékot számít Felismeri az alapvető összefüggéseket

INFO-KOMMUNIKÁCIÓS KOMPETENCIÁK Tisztán, érthetően beszél Megérti a kapott információkat Kérdéseket tesz fel Válaszokat ad Megfogalmazza a véleményét Megérti mások kommunikációját

SZAKMAI KOMPETENCIÁK Tömeget becsül Hosszúságot becsül Űrtartalmat mér Nyír, vág, darabol, aprít előírt méretre Tömeget becsül Hosszúságot becsül Űrtartalmat mér Űrtartalmat becsül Fejben számol Betartja az alapvető viselkedési normákat

A FELADATKÉSZÍTÉS ÁLTALÁNOS MENETE FELADATMEGHATÁROZÁS A FELADAT PARAMÉTEREZÉSE ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK KIALAKÍTÁSA AZ ÉRTÉKELÉS MEGHATÁROZÁSÁNAK MÓDJA A FELADAT KIPRÓBÁLÁSA

EREDMÉNYEK A GYAKORLATBAN A FELNŐTTKÉPZŐK DILEMMÁI MÓDSZERTAN SZEMÉLYI FELTÉTELEK GAZDASÁGI KERETEK FELELŐSSÉG

A MUNKA FOLYTATÁSA A TÁMOP 2.2.1 -08 A KÉPZÉS INNOVÁCIÓJA A PROGRAMRÓL ESZKÖZFEJLESZTÉS

AZ ESZKÖZÖK LOGIKÁJA A KÉPESÍTÉSEK SZINTJEI EGYSÉG ÉS CSOMAG ÁLTALÁNOS SZAKMAI KONTAKTÓRA ELMÉLET ÉS MUNKAHELYI GYAKORLAT TÁVOKTATÁS MEGFIGYELHETŐ KOMPETENCIÁK ÉRTÉKELÉS

TOVÁBBI FELADATOK AUDITÁLÁS KIPRÓBÁLÁS KOMMUNIKÁCIÓ MÓDSZERTANI SEGÍTÉS A DILEMMÁK CSÖKKENTÉSE ALKALMAZÁS

BORSI ÁRPÁD borsi@fvsz.hu KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! BORSI ÁRPÁD borsi@fvsz.hu