A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A sportszocializáció.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Vélemények a tehetségről
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Magyar Tudományos Akadémia
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
ARCOK ÉS KUDARCOK A téma a lényeg vagy az arc, akivel az eladható? DR. SIMON ANDRÁS senior partner, Ispiro Consulting.
Budapest XIII. kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat felmérése család bevonásával készített kérdőív kiértékelése.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Közösségi portálok használata
ATL - mit hirdessünk és hol?
K&H trambulin tapasztalatok
Médiapolisz lakói III. Dr. Antalóczy Tímea Dr. Szabó Andrea VII. Nemzetközi Médiakonferencia, IX. 25. Közélet, közérzet.
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
„ A NAGY KÖNYV ” Programtervezet. Mi is ez? év legjelentősebb kulturális eseménye Játék, amelynek lényege, hogy mindenki szavazhat kedvenc magyar.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Internet a családban Székely Levente –
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
– Letölthető változat –
Erre használom az internetet
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Milyen hatással van ez az életpályályukra? Hogyan befolyásolják a gyerekek médiafogyasztási szokásaik a fejlődésüket? Milyen hatással van ez az életpályályukra? Mennyit számít az, hogy gyermekkorunkban milyen útravalóval indítanak el bennünket? 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Mivel állunk szemben - média? Kevesebb pénz Túlkínálat a médiában (109 magyar nyelvű tv csatorna; 211 rádió állomás/197 aktív; 17 outdoor vállalat; 588 kiadó!!!) Alacsonyabb kereslet Médiahasználat-, és költségkoncentráció Konszolidáció! → médiában lévő túlkínálat fokozatos megszűnése 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Top 10 Szektor – 2010. 1-5.hó és 2011.1-5. hó 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: KANTAR Media

A gyerekek világa felnőtt szemmel A középkorban a gyerekek a felnőttek világának a részesei voltak Személyes tapasztalataik révén ismerték meg a világot A XIX. század végétől kialakult a védett gyermekkor (iskoláztatás, mesék) XX. század második felére ennek vége lett, ebben jelentős szerepe van a televíziónak Napjainkra a személyes tapasztalatokon túl, a képernyőn keresztül szereznek benyomásokat az őket körülvevő világról A kívülről jövő hatások meghatározó szerepet játszanak abban, hogy felnőttként milyen egyén, személyiség, fogyasztó válik belőlük. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Példaképek keresése Sportoló - külföldi Sportoló - magyar Szülő(k) Híresség - külföldi Családtag Híresség - magyar Sportoló - magyar Barát, barátnő, osztálytárs Tanár, edző, nevelő 14-18 éves kor között a médiasztárok világa kiemelkedően fontossá válik 6 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

Az információszerzés módjai Médiafogyasztás: Tudatos, programszerű Háttérben, folyamatosan jelenlévő, egyéb cselekvéshez kötött Szülők Barátok Televízió – esetleges szülői kontroll Internet – esetleges szülői kontroll Újságok Mobiltelefon A legfontosabb a személyes kommunikáció révén történő informálódás Szembeötlő eltérések vannak a szakemberek, az újságírók, a szülők és a műsorkészítők lehetőségei között 7 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Kommunikációs csatornák megítélése 8 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

A 4-14 éves korosztály tv nézési szokásai A gyereke közel fele egyedül nézi otthon a tv-t 10-16%-uk mellett a hasonló korú családtag ül A gyerekek 55-65%-a nagykorú felügyelete nélkül tévézik A megkérdezett gyerekek közül 59% nem érti, hogy régebben hogyan tudtak meglenni tv nélkül* 9 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft. 2010., *Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

A 4-14 évesek napi tévénézési görbéi = 4+ 10 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft. 2010.

A 4-14 éves korosztály csatornaválasztása RTL TV2 Gyermekcsatornák Videó, dvd, videójáték Általános szórakoztató Filmes csatornák Zene csatornák Közszolgálati cstornák 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft. 2010.

Internet Gyorsan áttekinthető, személyre alakítható A szülői kontroll egyre kevesebb az életkor előrehaladtával Az internet eléréssel rendelkező gyerekek fél órával kevesebbet tévéznek Magas napi használati idő, növekvő internethasználat, kiadói átrendeződések „Az interneten mindent megtalálok, amire szükségem van* 12 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon *Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

Internet Már a 6 évnél fiatalabbak is neteznek Eltérő fogyasztási szokások, hiszen a jómódú, elsősorban budapesti, és megyeszékhelyen lakó gyerekek az átlagnál gyakrabban használják az internetet Korcsoportonként eltérő fogyasztás 7-10: játék, email, chat 11-14: játék, ismeretszerzés, közösségi média, email, chat Egyre több gyermek, egyre hamarabb kezd netezni Ez a szülőknek aggodalom, a marketing szakembereknek lehetőség 13 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

Sajtó – gyermek-, és ifjúsági lapok 270 gyermek-, és ifjúsági lapcím, 104 gyermek lapcím Mindent elolvasnak, amiket a példaképek erre érdemesnek tartanak Korcsoportonként eltérő fogyasztás Nincs árérzékenység, mert a családból valakivel megvetetik A beszédtémát adó tartalmakra fogékonyak Magas keresztolvasottság Marketing szempontból a márkaépítés kiváló eszközei Alacsony szülői kontroll 14 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Sajtó – a családban megtalálható lapok Tematikus tartalmak keresése, az otthon lévő újságokban Nemcsak gyermek tartalmak, hanem minden őket érintő téma Figyelemfelkeltés a család többi tagja számára (pl. milyen gyógyszer kell a Nagyinak) Hírek, információk beszerzése 80% szereti a színes magazinokat lapozgatni 65% egyes újságokat az elejétől a végéig végigolvas 60% műsorújság alapján választja ki, hogy mit néz a tévében 15 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Rádió Egyre inkább háttér médiafogyasztás 73% hallgat rádiót az autóban Elsősorban a zenei adók fogyasztása van jelen Háttérbe szorul az információszerzés 80% szerint jó zene van a rádiókban 16 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Mobiltelefon Divatcikké vált, ciki, ha valakinek nincsen 29% nem érti, hogyan lehetett régen élni nélküle Elismerést vált ki, ha valakinek menő telefonja van Közösségi oldalak látogatására is használják Egyre inkább hódít a 8-14 éves korosztályban Fontos információfogadó eszközzé lépett elő „Összességében a családon belüli odafigyelést,kapcsolattartást intenzívebbé, a gyermeki közösségszerveződést hatékonyabbá, a baráti és érzelmi kommunikációs viszonyokat harmonikusabbá teszi”* 17 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008, *Internet: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=695

A gyermekek vásárlóereje Saját pénzköltés Németországban: évi 6 milliárd euro Egyre fogékonyabbak a márkák, a státusszimbólumok iránt A családi vásárlásokra való hatásuk az USÁ-ban: Az élelmiszervásárlások 77%-ára A gépkocsi vásárlások 45%-ára Saját pénzköltés (zsebpénz és az a pénz, amit külön kérésre kapnak): Havonta fejenként átlagosan 2.500 Ft A 8-14 évesek évente mintegy 30 milliárd Ft felett rendelkeznek 18 2017.04.03. 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon *Forrás: AS gyűjtés

Köszönöm a figyelmet! Boda Judit, marketingmanager Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. Városmajor utca 11. 1122 Budapest Tel. (06 1) 488-5665 judit.boda@axelspringer.hu 19 2017.04.03. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 19