E – Logisztika 1. szeminárium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Logisztika alapvetések.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Elektronikus kereskedelem
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
A direkt marketing fogalma
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
 Minden olyan valós logisztikai tevékenységhez kapcsolódó információáramlás, › amely a logisztikai vállalkozások, azok szerveződései, a logisztikai.
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián  Az e-business fogalmát először 1997-ben az IBM definiálta. Eszerint ez nem más, mint  „ sokszínű üzleti.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szolgáltató központok fajtái :
1. A vállalat működésében Ön anyaggazdálkodással foglalkozik
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Logisztika 6.előadás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A logisztika-menedzsment alapjai Lipák Mária BGF KVIFK február
E-üzlet, e-logisztika Előadó: Badinszky Péter
Az elektronikus üzletmenet
Az e-kereskedelem (e-business)
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
Készítette: Delta csapat: Nagy Júlia Gabriella,Rácz Tamás A logisztika logisztikája.
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. e-BUSINESS FAIR BUSINESS Megbízható elektronikus kereskedő.
Az elektronikus kereskedelem formái. B2B (business to business) A B2B piacoknak három típusát különböztethetjük meg: a vevők által létrehozott, az eladók.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Vállalati modellek 2007.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
11. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékesítés, kereskedelem
Minden az azonnali fizetési rendszerről
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

E – Logisztika 1. szeminárium Az E-kereskedelem logisztikája és az E-logisztika Nagy Júlia Gabriella Rácz Tamás Delta csapat

Mi az E-kereskedelem? E-commerce (e-kereskedelem) az üzleti tranzakcióknak minden olyan formája, melyek során a felek inkább elektronikus, mint fizikai úton, vagy közvetlenül érintkeznek. Ennek lebonyolítása különböző eszközök fel-használásával történhet. A forgalom jelentős része Interneten keresztül bonyolódik le, illetve, mobiltelefonnal kombinálva lehetséges a tranz-akciók jóváhagyása (SMS). A jövőben a mobiltelefonok e-kereskedelem betöltött szerepe is egyre jelentősebb szerepet fog játszani.

Altípusok - B2B: „Business-to-business”, vállalatok közötti kereskedelem - B2C: „Business-to-costumer”, kereskedő és vásárló közötti kereskedelem - C2C: „Costumer-to-costumer”, magánszemélyek egymás közötti kereskedelme. (Pl.: vatera oldal) A klasszikus vásárlást a B2C típus jelképezi. Az e-kereskedelem logisztikájának legnagyobb kihívása a B2C kereskedelem által keltett igények kielégítése, hiszen a kis mennyiségekben rendszertelen időközönként leadott rendelések teljesítéséhez gazdaságtalan szállítási megoldások állnak rendelkezésre.

Mi az E-kereskedelem logisztikája? Az elektronikus kereskedelem során fellépő logisztikai, főként szállítási és raktározási funkciók biztosítása, a speciális anyagáramlás megteremtése a vevő és az elosztó- központok között. Ez az esetek többségében kis mennyiségű, gyakori és rendszertelen szállítást jelent.

Mi az E-Logisztika? E-logisztika minden olyan valós logisztikai tevékenységhez kapcsolódó információ-áramlás, amely a logisztikai vállalkozások, azok szerveződései (logisztikai központok, ipari parkok), a logisztikai szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások között zajlik.

Anyagi folyamatok iránya Információáramlás fő iránya Az e-technológia kihatásai a logisztikai folyamat szerkezetére Anyagi folyamatok iránya Információáramlás fő iránya B. (Beszállítók) T. (Termelő) N. (Nagyker, nagyfogyasztók) K. (Kiskereskedők, kisfo- gyasztók) V. („Vevők” végfogyasztók) H. (Hulladék újra hasznosítók) Sz. Szállítás R. Raktározá s Kihatás után Fizikai áru, anyag Tulajdonjog Promóció Terméket kísérő információk VIRTUÁLIS TERMÉK (információ) B. (Beszállítók) T. (Termelő) N. (Nagyker, nagyfogyasztók) V. („Vevők” végfogyasztók) H. (Hulladék újra hasznosítók) Sz. Szállítás R. Raktározás @. Kiberközvetí tők Logisztikai funkciókat aktivizáló információk - Elektronikus megrendelés - Elektronikus igényfelmérés - Elektronikusan aggregált kereslet - Azonnali visszacsatolási információ

E-logisztika – Gyémánt modell A logisztika központi szerepe lehetővé teszi a fizikai és az informatikai összhang megteremtését. Az alábbi modellben a szállító (értékesítő) és vevő a különböző kapcsolatokban felcserélhető, illetve behelyettesíthető az értéklánc egyes szereplőivel (kiskereskedő, nagykereskedő, nagyfogyasztó, végfogyasztó). A pénzintézet informatikai szolgáltatása mellett, igen fontos szerepe van a hitelesítőnek, akik lehetővé teszik az elektronikus üzletkötés résztvevőinek jogvédett szerződéses kapcsolatának kialakítását.

Irodalom http://www.peetsoft.hu/publikaciok/B2C_cikk.pdf   http://www.emenedzser.hu/eker.htm http://odin.agr.unideb.hu/magisz/Palyazat/Diploma2006/Berecz%20Patricia.pdf http://www.exactsoftware.com/docs/DocBinBlob.aspx?Download=0&Id={7ae1256a-7a39-497f-b31a-f6d0210a243e} http://www.szek.org/attachments/110_duma.pdf http://hu.wikipedia.org/wiki/E-kereskedelem