Helyi és térségi TDM szerepe a desztináció turizmusa fejlesztésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Munkaesély Munkaerő-piaci Szolgáltatók Szövetsége november.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
TDM Szakmai Nap november 21.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
TDM Tanfolyam A TDM lényege
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
Az ÚMVP intézményrendszere
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
GKRTE Közgyűlés, április 20.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
OFA Hálózat évi tevékenységei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
ÉSZAK-ALFÖLDI TURISZTIKAI RÉGIÓ TDM RENDSZER
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Sóvidék-Hegyalja Turisztikai Egyesülete
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Helyi és térségi TDM szerepe a desztináció turizmusa fejlesztésében Dr.Dankó László ME-MI tanszékvezető egyetemi docens Sárospatak és Környéke Turizmusáért Egyesület elnöke Telkibánya, 2011

„Az intézmények fontosabbak az embernél „Az intézmények fontosabbak az embernél. De egyedül az ember képes ereje tudatában megváltoztatni és gazdagítani azokat az eszméket, amelyeket azután az intézmények adnak tovább az egymást követő nemzedékeknek.” Jean Monnet

Mi is az a TDM? A Turisztikai Desztinációs Menedzsmen (TDM) azon tevékenységek összessége, melye egy turisztikai fogadótérség (desztináció) számára ahhoz szükséges, hogy látogatókat vonzzon és számukra az ottani tartózkodás során tökéletes utazási élményt nyújtson úgy, hogy a látogatóforgalom gazdasági és környezeti hatásai a desztináció közösség számára előnyösek legyenek, ma és hosszú távon egyaránt. A TDM célja a fenntartható és versenyképes turizmus rendszerének kialakítása és működtetése egy turistákat fogadó térségben.

A TDM tehát: mind a turisták, mind a fogadó közösség érdekeit szem előtt tartó és azokat szolgáló tevékenység, mert küldetése: - a turisták számára utazási élmény, - a fogadó közösségnek pedig gazdasági, társadalmi és környezeti előnyök nyújtása; a turizmus rendszerének egészét átfogja, mert a turisztikai kereslet és kínálat meg-megújuló összhangját igyekszik és képes megteremteni; a turizmus irányításának valamennyi alapvető feladatát ellátja, mert a tervezés, fejlesztés, marketing, szakmai képzés és adminisztráció egymást feltételező tevékenységek a sikeres turizmus megteremtése érdekében.

Tulajdonviszonyok és szervezeti rendszer a turizmusban Nyugat-Európában Organikus fejlődés; Tulajdonviszonyok változatlanok maradtak; Civil szervezetek munkájának folytonossága; A közhatalom és a civil szervezetek összefogása (egy szervezetbe); Szolgáltatói hálózatok és ezeket kiszolgáló menedzsmentek kialakulása; Alulról felépülő TDM szervezetek kialakulása, kompetenciák letisztulása, modern eszközrendszerek használata; Eltérő nemzeti törvénykezések.

A fenntartható turizmus VICE modellje

A sikeres TDM Elősegíti a fenntartható és versenyképes turizmus megteremtését a desztinációban. Minden szereplő érdekeit szem előtt tartó tevékenység, mely a - látogatóknak tökéletes utazási élményt, - fogadó közösségnek előnyöket nyújt. A turizmus egészét átfogja, ezáltal a kereslet és kínálat megújuló összhangját képes megteremteni a térségben. Ellátja a turizmus helyi/térségi irányításának (tervezés, fejlesztés, marketing, képzés, monitoring, adminisztráció) feladatait

A TDM szervezeti rendszere Alapelvek: Alulról felfelé való kiépítés + 3P: - Partnerség (minden szereplő bevonása), - Professzionalizmus (szakszerűség minden területen), - Pénz (az önállósághoz szükséges saját források jelképeként). Főszereplő: desztináció menedzser

TDM a közigazgatásban

Termék és területi elvű turisz-tikai klaszte-rek Az észak-magyarországi régió turizmus-stratégiájának menedzsment keretei regionális desztináció-menedzsment szervezet (regionális TDM) Miskolc- Bükk desztináció-menedzsment szervezete Eger - desztináció-menedzsment szervezete Tokaj-Zemplén-Abaúj desztináció-menedzsment szervezete Aggtelek-desztináció-menedzsment szervezete Hollókő-Széchény-Ipolytarnóc desztináció-menedzsment szervezete Bor-gasztrono-mia tur. klaszter Kulturális örök-ségturizmus klaszter Termék és területi elvű turisz-tikai klaszte-rek együttműködő turisztikai hálózatok Gyöngyös-Mátra menedzsment szervezete

Észak-magyarországi turizmusmarketing modell

Helyi desztináció-menedzsment Helyzetelemzés, marketingkutatás, Turizmust érintő fejlesztési javaslatok, tervek kialakítása, Beutazó turizmus lakossági elfogadtatásának ösztönzése, Újabb turisztikai szolgáltatók és szolgáltatások felkutatása, kialakítása – partnerség gondozása, fejlesztése, Szolgáltatások számbavétele, kategorizálása, Kínálat teremtés és karbantartás segítése, Turisztikai termékfejlesztés, helyi márkaépítés, Értékesítési, PR és reklámtevékenységben való közreműködés a térségi TDM szervezettel együttműködve, Közös programok megvalósításának szervezése, Pályázati lehetőségek kutatása, pályázatírás, Szakmai képzések szervezése, Az egyesület képviselete és fenntartható menedzselése, Együttműködés a település, körzet önkormányzata(i)val, Együttműködés a Tokaj-Zemplén-Abaúj TDM-el.

2. Szervezeti forma: Szervezet típusa, működési formája? Szervezet működési szabályzata elkészült-e? Egyéb dokumentumok elérhetőek-e számunkra, mint például a szervezeti és kooperációs koncepció, szolgáltatás fejlesztési terv, megvalósíthatósági tanulmány(ok), versenystratégia, marketing terv, operatív szervezetek tevékenysége, éves munkatervek. A szervezeten belüli belső felépítés (például van-e külön elnökség, valamilyen testület vagy létrehozott-e non-profit vállalkozást?). Operatív tevékenységeket hogyan osztják fel? (megfelelő szakember felvétele, pályáztatással kiadás, egyéb?) Meglévő munkaerő területi/ feladatköri felosztása? (például minden feladattal külön szakember foglalkozik, vagy mik az összevont területek) Tervezett munkaerő felvétel esetén képzett szakemberek keresése, vagy saját betanítás? Döntéshozatal menete az egész szervezetet vagy kisebb kérdéseket illetően. Körülhatárolt felelősség és feladat határok vannak-e?

3. Tevékenységek, termékek, attrakciófejlesztés Milyen tevékenységeik vannak/voltak attrakciófejlesztés területén amióta megalakult a TDM? Esetleg valamilyen kezdeményezés? Mik a pozícionálás alapjai? Milyen munkaterv vagy séma alapján kezdik el az attrakciófejlesztést, majd hogyan építik fel ennek folyamatát? Milyen szervezetekkel (vállalkozásokkal) vannak együttműködésben attrakciófejlesztési területen? Mire épül a turisztikai termékfejlesztés? Vannak-e együttműködések, azokkal, akik nem tagjai a TDM-nek, pl.: térségi vagy megyei tekintetben? Van-e valamiféle márkája Abaúji Hegyaljának turisztikai értelemben? Tipikus jellemzője, amire érdemes lenne építeni, de pénzügyi nehézségek miatt eddig még nem sikerült kivitelezni? Létezik-e programcsomag? Statisztika van-e? Miből tudják felmérni a látogatottságot? Ezt abból a szempontból látom fontos kérdésnek, hogy a TDM létezése óta, vagy ehhez kapcsolódóan elérnek-e pozitív változásokat? A tagokkal való kommunikáció „éles” ajánlat esetén (például 30 fős csoport jön és nekik program és szállás szükséges) az együttes fellépés mennyire valósul meg?

4. Fő tevékenységi kör: Milyen céljai vannak, milyen feladatokat akarnak jelenleg megvalósítani? Jövőbeli fejlődési irányzatok. Az oktatásban, nevelésben illetve egyéb fontos helyi szerveknél mennyire fontos vagy aktuális a TDM rendszer megismertetése, ezen szervezet lényegének bemutatása? Szervezeten és tagokon kívüli együttműködések kiépítésén gondolkoztak-e? Például a turizmushoz közvetve kapcsolódó hatóságok, vagy olyan más szervezetek, amelyek befolyásolják a turizmus kiépítését. Milyen egyéb együttműködéseket szeretnének létrehozni? Mire pályáztak, illetve mit vállaltak a pályázatban?

Ellátandó feladatok Termékfejlesztés/projektmenedzsment attrakciófejlesztés, szolgáltatásfejlesztés önkormányzati turisztikai attrakciófejlesztési projektek menedzsmentje, a regionális vonzerőleltárt megalapozó adatgyűjtés, a térségi kínálati profil egyediségének meghatározására tervezéshez felmérések/kutatások készítése, a desztináció kínálati profilja kialakításának érdekében fejlesztési koncepció elkészítése, helyi fejlesztési források felkutatása, pályázati tanácsadás helyben, programtervezés, koordinálás a térségi szinttel, az értékesíthető szolgáltatásokból ajánlati elemek készítése, ezek továbbítása a térségi TDM szervezet felé, környezettudatos szemlélet és környezettudatos magatartás.

Ellátandó feladatok Turisztikai információs rendszer működtetése Tourinform (információs) iroda fenntartása, látogatómenedzsment (táblarendszerek, mobil eszközök stb.), turisztikai, foglalást is lehetővé tévő országos információs honlap fenntartásában való részvétel, az információs rendszer adattartalmának napra készen tartása a szervezet feladatai szempontjából releváns információk feltöltésével.

Ellátandó feladatok Folyamatos kapcsolattartás, együttműködés turizmusban érdekelt szervezetekkel (Leader, Térségi TDM, nemzeti park stb.) potenciális tagsági körrel való kapcsolattartás – pártoló tagság, térségi (ill. a következő lépcsős) TDM-ben való részvétel.

Ellátandó feladatok Marketing tevékenység A térségi TDM marketing stratégiájában megjelenő célok megvalósításához való hozzájárulás, A térségi turisztikai promócióhoz való hozzájárulás, A térségi marketing kommunikációs kampányok tervezéséhez való hozzájárulás, A több desztinációs szintet átfogó turisztikai kártyarendszer működtetésében való részvétel.

Ellátandó feladatok Egyéb tevékenység Marketing szolgáltatások közvetítése vállalkozások körének, társadalmi fenntarthatóság, szemléletformálás, tagok számára szakmai képzés szervezése, a turizmus hatásainak elemzéséhez adatgyűjtés, a szervezet működésének értékelése érdekében kutatás-elemzés, kapacitás menedzsment, a regionális stratégia megvalósulásának monitoringjához adatközlés, a visszajelzések beépítése a desztináció kínálatfejlesztésébe, az egyedi térségi arculatoz kapcsolódó minőségbiztosítási rendszerhez való hozzájárulás.

5. Finanszírozás Milyen bevételi forrásai vannak a TDM szervezetnek, illetve még milyen forrásokat tudnak hosszú távon elképzelni? Tagdíjak kiosztása, aránya, összege? A befolyó összeg mit fedez a szervezet költségeiből? Mik azok a fő területek, amelyek a szervezet szerint a legnagyobb összegeket igénylik? Ehhez kapcsolódó kutatás elkezdődött-e már, jövőbeni tervek között szerepel-e?

6. Marketing Felmérték-e már, elemzések voltak-e már a hely eddigi turisztikai pozícionálásáról? Ezek alapján sikerült-e a fő turizmusfajtákat esetleg értékeket kiemelni, amire építkezni lehet? Konkrétan van egy irányzat, vagy a pozícionálás milyen irányokba történik? Kommunikáció fő formái? Milyen információs csatornákon keresztül lehet többet megtudni a szervezetről, adott desztinációról? (például a honlap és elektronikus felületek használata kialakítása) A desztináció identitásának kiépítése. A meglévő adottságokra alapoz vagy fontos új elemekre? Milyen „ígéreteket” kommunikál a potenciális vendégek felé? Miért legyen jó Abaúji Hegyaljára menni? Jelmondat, szlogen volt-e / van-e Telkibányának? Mi a fő kifejezendő érték? A desztináció mint márka kiépítésének melyik szakaszában jár a szervezet?

A desztináció problématérképe

Turizmusfejlesztés és marketing

Desztináció-marketing

Szegmentálás

Pozicionálás: „a magyar szabadság ősi földje”

A desztináció versenyelőny forrásai

Célcsoportok és elérendő célok

Az Aba helyi TDM márkaépítése

Márkaépítés elemei

Tokaj-Zemplén-Abaúj desztináció

TDM szervezetek egymásra épülése

Desztináció menedzsment területei A desztináció menedzsment feladatai: Az érdekkülönbségek harmonizálása és érdekképviselet – nonprofit kft létrehozása, Jövőkép és tervezés, Kínálatfejlesztés, Marketing.

Térségi desztináció-menedzsment szervezet feladatai a térségi turizmus információs hátterének megalapozása, marketingkutatás, a nemzetközi és hazai piaci információk közvetítése az érintett térségi szereplők felé, turisztikai marketing stratégia és program kialakítása, megvitatása, elfogadtatása és végrehajtása, a desztináció-imázs, márka kialakítása, a konkrét termékfejlesztés stratégiák és lépések összehangolása, összefogások szervezése, a értékesítési és kommunikációs tevékenység szervezése, koordinációja, turisztikai vállalkozások szakmai és pályázati támogatása, szakmai koordináció a térségen belül, szakmai lobbi tevékenység szervezése.

A desztináció átfogó jellemvonásai Egyedi vonzerő összetétel és intenzív vonzás: legalább országos, de inkább nemzetközi vonzás, komplex attrakció spektrum, vagy egy-két domináns vonzerő megléte, Kiforrott turizmus termékek, amelyeket jellemez: szolgáltatásaik száma és minősége, kapcsolatok a termékek és szolgáltatások között, jelentős kereslet, piaci elfogadottság, kialakult, meghatározható célcsoportok, piaci szegmensek, „genius loci” (a hely szelleme) és annak kisugárzása: érzékelhető földrajzi és történelmi identitás, széleskörű ismertség és elismertség, kialakult turisztikai imázs, vonzó arculat.

A desztináció problématérképe

A magterületektől a desztinációkig Magterület: olyan turisztikai gócpont, amely részben jelenleg is, összességében azonban a jövőben húzóerőként szolgálhat a térség turizmusának fellendítésében. Tematikus, termékalapú fejlesztés helyett komplex fejlesztés, Lehatárolás módszertanának kialakítása szükséges, Szakmai kritériumrendszer kialakítása.

A magterületek lehatárolásának szakmai kritériumai Vonzerők értékelése, Minősített szolgáltatók, Forgalmi mutatók, Kereskedelmi és magánszálláshelyek kapacitása és vendégforgalma, Fajlagos mutatók használata, Turisztikai hálózatok és fejlesztési aktivitás, Elnyert turisztikai pályázatok, Turisztikai infrastruktúra, Tematikus utak, Helyi idegenforgalmi adóbevételek.

Az összes kereskedelmi vendégéjszakák száma Magyarországon településenként, 2007 (Vendégéjszakák száma: 20 000 felett) Lakosság: 44,7 %-a Vendégéjszakák: 89,5 %-a Települések: 3,38 %-a Szerk.: Pirkhoffer E. 2008

Az összes kereskedelmi vendégéjszakák száma Magyarországon településenként, 2007 (Vendégéjszakák száma: 50 000 felett) Lakosság 37,7 %-a Vendégéjszakák 81,9 %-a Települések 1,83 %-a Szerk.: Pirkhoffer E. 2008

A desztináció imázsa Tokaj - Zemplén - Abaúj desztináció márkaként (brand) kezelése, A turizmus változásai, a folyamatos versenyhelyzet, a kereslet elvárásainak és szokásainak változása miatt, Turisztikai márkák: olyan területek, amelyek különleges, csak rájuk jellemző összetételű idegenforgalmi kínálattal, tevékenységekkel, vonzerőkkel és termékekkel rendelkeznek Keresett, elismert, jelentős piaci elfogadottság, A desztináció sikeres piaci szereplését is befolyásolja!

Térségi termékcsoport ajánlások

Termék-piaci mátrix

Térségi TDM feladatai Termékfejlesztés/projektmenedzsment 1. régióval egyeztetett kutatási módszertan, a módszertan helyi TDM-eknek való átadása a kutatás elkészítéséhez, a helyi TDM szervezeteken keresztül beérkezett információk elemzése 2. a desztináció önálló, más desztinációval össze nem hasonlítható egyedi kínálati profiljának kialakítása érdekében fejlesztési koncepció kialakítása, az egyes szintekkel együttműködésben (helyi szervezetektől beérkezett adatok szintetizálása, elemzése, koncepcióalkotás) 3. programtervezés, koordinálás – rendezvények időpontjának összehangolása, programok turisztikai hatásvizsgálata helyi TDM szervezeteken keresztül 4. ajánlatok összeállítása a helyi TDM-ek által átadott ajánlati elemekből (a kínálati elemek összeállítása értékesíthető termékké, az értékesítést nem a TDM szervezet végzi, hanem erre jogosítványokkal rendelkező (utazási)iroda (akár TDM tag is lehet))

A helyi TDM munkatársainak feladatai a térségi TDM-ben A helyi TDM szakembereinek feladatai A térségi TDM munkaszervezet napi kapcsolatban áll a helyi TDM szervezetek turisztikai szakembereivel, önkénteseivel, akikkel közösen, minden érdeket, szempontot figyelembe véve dolgoznak a következő területeken: Termékfejlesztés, kooperáció ösztönzése Térségszintű termékmenedzselés és koordináció, touroperátori munka – programcsomagok kidolgozása marketing kampányok tervezése rendezvények előkészítése a térségi marketingmunka szakmai tervezése és lebonyolítása turisztikai pályázatok előkészítése, turizmusfejlesztés Az információs (Tourinform) irodák munkatársainak feladatai személyes, telefonos, e-mailes ügyfélszolgálat, tájékoztatás Adatbázis bővítés, fejlesztés és frissítés (NETA), közvetlen szálláshely és program ajánlatok, segítségnyújtás a térségi TDM szervezet turisztikai adatbázisa frissítéséhez közös marketingakciókban a térség képviselete.

Térségi TDM regisztráció 15 ellátandó feladat választása listából,

Térségi TDM feladatai Turisztikai információs rendszer működtetése 1. térségi jelentőségű látogatóközpont üzemeltetésében való részvétel (amennyiben ez a TDM tagsági körhöz kapcsolható, ill. érdekeltség áll fenn) 2. turisztikai, foglalást is lehetővé tévő információs honlap fenntartásában való részvétel (országos rendszerhez csatlakozóan) 3. a helyi ajánlati elemekből összeállított ajánlatok feltöltése az információs rendszerbe (Termékfejlesztés 4. ponthoz kapcsolódóan) 4. turisztikai táblarendszer arculati elemeinek, módszertanának kidolgozása (térségi szinten fontos, hogy egységes arculatú, és tartalmában is egymásra épülő információs táblarendszer alakuljon ki egy desztinációban)

Térségi TDM feladatai Marketing tevékenység 1. Marketing koncepció készítése (nagy hangsúllyal a márkaképzésre, itt jelennek meg egységes kínálatként olyan tájegységek, amelyhez már érdemes önálló marketingtevékenységet társítani) 2. Egységes, csak az adott térségre jellemző arculat kialakítása 3. Kistérségi/tájegységi belföldre koncentráló turisztikai promóció (külföldi promóció a régiós és nemzeti TDM szinttel összhangban) 4. Marketing kommunikációs kampányok tervezése (összehangolása, együttműködés) és gyakorlati megvalósítása 5. A több szintet átfogó turisztikai kártyarendszer működtetésében való részvétel 6. Marketing szolgáltatások nyújtása helyi TDM szervezetek számára (bevételek növelése és tagsági kör szélesítése a cél)

Térségi TDM feladatai Folyamatos kapcsolattartás, együttműködés 1. turizmusban érdekelt szervezetekkel 2. potenciális tagsági körrel való kapcsolattartás (pl. megyei önkormányzat) 3. regionális TDM szervezetben való részvétel (amennyiben releváns) 4. hálózatépítés, együttműködés, klaszteresedés elősegítése Szemléletformálás/oktatás és képzés települési szinten 1. a térségi minőségbiztosítási, vagy védjegyrendszerhez kapcsolódó tanfolyam Monitoring 1. A helyi TDM szervezetek adatai alapján alapján a turizmus hatásainak elemzése 2. a szervezet működésének értékelése érdekében kutatás A fogyasztói elégedettség mérése, a visszajelzések gyűjtése 1. a desztináció egyedi arculatát támogató minőségbiztosítási rendszer kialakítása 2. a helyiekhez beérkező visszajelzések térségi szintű elemzése

A helyi TDM munkatársainak feladatai a térségi TDM-ben Termékalapú munkamegosztás és koordináció: Aba TDM: ökoturizmus, természetjárás, Sárospataki TDM: örökségturizmus, Sátoraljaújhely- Hegyköz TDM : aktív turizmus, Tokaj-Szerencsi TDM: borturizmus, Zempléni Hegyköz TDM: falusi turizmus

Sikeres térségi TDM kft alapítást és működtetést kívánok! Dr.Dankó László Zemplén Régióért Egyesület Email: prozemplen@gmail.com Tel: 0036 47 313-856