Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006. november 17. dr. Princzinger Péter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Brüsszel milyen messze van
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Controlling a gyakorlatban
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Sponsorare necesse est
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A képzés szeptemberében indul!
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Lejtmenetből lendület
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Nappali mesterszakjaink
Előadás másolata:

Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter

A mesterszakok létesítésének rendje az ELTE-n  az ELTE BB meghatározta a mesterszakok típusait:  diszciplináris (tradícionális)  interdiszciplináris  multidiszciplináris (innovatív)  a karok megneveztek mintegy 100 mesterszakot  a BB ebből és támogatott 36-ot  Szenátus támogatott 32-t  20 már a MAB-hoz véleményezésre be van adva  várhatóan az első kettő: informatika és szociológia

Az MA szak létesítését megalapozó körülmények  a felsőoktatási intézmények vezetése: szakma  oktatáspolitikai cél: az akadémiai vezetői és a menedzser szerepkör elválasztása  még szisztematikus felsőoktatási vezető-képzés sincs  pedig: pl SOTE Egészségügyi Menedzserképző Központ…  a felsőoktatási intézmények vezetését, ügyeik menedzselését a legkülönbözőbb végzettségű emberek végzik  specializáció <> komplexitás

A szóba jöhető célcsoportok Alapképzésben részt vevő hallgatók BA/BSc fokozattal rendelkezők Főiskolai végzettséggel rendelkezők Akármilyen felsőfokú végzettséggel rendelkezők A HÖK-ben dolgozik Egy modul vagy egy szakirány Oktató akar lenni MA szak (pedagógia szakirány) Intézményveze tésben akar elhelyezkedni / dolgozik MA szak (menedzsment szakirány) Szakirányú tk A felsőoktatási „iparban” akar dolgozni Ma szak (marketing szakirány) Szakirányú tk

Az MA szak és a tervezett szakirányok  Felsőoktatási menedzser  felsőoktatás-vezetés szakirányon  felsőoktatás-pedagógia szakirányon  hallgatói szolgáltatások szakirányon  felsőoktatás-marketing szakirányon  hol van rá szükség?  az ágazati irányítás szervezeteiben  a felsőoktatási intézmények vezetésében  a felsőoktatási intézmények adminisztrációjában  a felsőoktatás háttérintézményeiben  a felhasználói szférában

Képzési szerkezet Törzsanyag (kötelező ismeretkörök)70 kredit Elméleti alapozás20 kredit Szakmai törzsanyag50 kredit Differenciált szakmai anyag40 kredit Kötelezően választható szakirányú modul(ok)/szakirány(ok) 34 kredit Szabadon választható ismeretek6 kredit Szakdolgozat / diplomamunka10 kredit összesen120 kredit

Képzés tartalom  Elméleti alapozás: felsőoktatás-történet,felsőoktatás- poiltika, felsőoktatási pedagógia, felsőoktatási jog és igazgatás, a felsőoktatás szociológiája, a humán tőke elméletei, Európa felsőoktatási folyamatai (20 kredit)  Szakmai törzsanyag: intézményfejlesztés, felsőoktatás fejlesztési projektek lebonyolítása, a stratégiai tervezés alapjai, üzleti terv készítés, intézményfejlesztési tervek, beruházási tervek, teljesítmény indikátorok, minőségbiztosítás, vezető informatikai rendszerek, szervezetfejlesztés… (50 kredit)  differenciált szakmai ismeretek: szakirányonként eltérő (40 kredit)

A felsőoktatás marketing szakirány  marketing, üzleti marketing és non-profit marketing  célcsoport-elemzés  médiaszociológia  elégedettség-mérések  jelentkezési motivációk  info-kommunikációs eszközrendszer  fogyasztóvédelem  nemzetközi kapcsolatok  információs szolgáltatások  összesen 34 kötelező + 6 fakultatív kredit  + 10 kredit diplomamunka

Milyen lesz a tipikus lineáris képzési modell? vagy ilyen:

Miben lesz más a felsőoktatási pedagógia és menedzsment szak modellje?

Mi lenne a „termék”?  olyan szakember, aki  ismeri a terméket  tud valamit annak az értékéről (áráról)  van elképzelése az értékesítési folyamatról  biztosan bánik a promóció technikáival  ő érdekes lehet  a felsőoktatási intézmények  a potenciális fenntartók (alapítók, tulajdonosok)  az üzleti szereplők számára  „korszak váltás”?