A tevékenység neve „Fiatalból felnőtt” Ifjúsági Multiplikátor Képzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
„ Hogyan tovább?.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Büntetés-végrehajtási
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Falukutatás A lokalitás ereje a globalitásban, a falu-város újszövetsége - a falukutatás "jó gyakorlata" ‑ módszertani.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Konzorciumi együttműködés
Biztos Kezdet Gyerekházak
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Hallássérültek a könyvtárban
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A tevékenység neve „Fiatalból felnőtt” Ifjúsági Multiplikátor Képzés

kapcsolatfelvétel Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Ifjúsági Tagozata

tevékenység célja, eredménye  a fiatalok értékrendjének fejlesztése  segítségnyújtás, tanácsadás és készségerősítés az ifjúság problémáival kapcsolatban  ifjúsági animátorok képzése  olyan gondolkodásmód elsajátítása, amely segítséget nyújt életük értékalapú, célirányos szervezésében  a fiatalok megerősödnek egyéniségükben, közösségi hovatartozásukban és aktivitásukban  önszerveződő csoportok, civil szervezetek, egyéni kezdeményezések kibontakozása

 Új nem-formális módszerek kialakítása; ill. adaptálása a közösségfejlesztésben;  A fiatalok európai öntudatának megerősítése, kreativitásuk fejlesztése;  Aktív helyi ifjúsági kulturális-közösségi élet;  Multiplikátor-hatás;  Ösztönzést adni a trénerek által a fiatalok környezetében fellelhető problémákra választ adó helyi kezdeményezések létrehozása, önszerveződő csoportok kialakulásának segítésére;  Hátrányos helyzetű fiatalok demokratikus érdekérvényesítésének elősegítése;  A projekt-szerű gondolkodás és a menedzsment technikák- alkalmazása.

tevékenység időtartama  60 óra  három hétvégés, vagy egy hetes intenzív együttlét

Célcsoport  közép- vagy felsőfokú intézetek diákjai ill. pályakezdés előtt álló fiatalok, valamint ifjúsági csoportokkal foglalkozó trénerek  akik fontosnak tarják a településük életében való aktív szerepvállalást

Résztvevő partnerek  Agóra Argold Bt  helyi szervező erő maximális bevonása

Megvalósítási módszerek  előadás - a téma elméleti felvázolása, a kapcsolódó szakirodalom megismertetése  csoportfoglalkozások •sajátélményű tanulás szituációs gyakorlatok •felmerülő kérdések megbeszélése •felismerések áthelyezése a résztvevők saját életére  irodalom önálló feldolgozása

Pénzügy KKKKIADÁSOK: •A•A•A•A tábor szállás- és étkezési költsége (20 fő X 3500 Ft X 6 nap) AAAA konferencia, foglalkozások termének díja TTTTiszteletdíjak bruttó összegben KKKKommunikációs költségek (posta, telefon, Internet) SSSSzakmai anyagok (könyvek, segédanyagok) BBBBEVÉTELEK: RRRRészvételi díj PPPPályázaton nyerhető összeg ÖSSZKÖLTSÉG:

A képzési program erősségei  A résztvevők kölcsönösen tanulnak egymástól  A felnőtt tanulók egyéni igényeit, érdeklődését állítja a tanulási folyamat középpontjába  Saját élményen alapuló tanulás  Közösségi élmény, találkozás, beszélgetés, gondolkodás  Rugalmasság  Csoportos munkamódszerek  Emberi kapcsolatok jó minősége, baráti a légkör  Közösséghez tartozás tudata fontos  Könnyen elérhető, közel van az emberekhez  Modellértékű a képzés

A képzési program gyenge oldala  szakmai dokumentálást a terepen, a helyszínen erősíteni szükséges  utánkövetés, a kapcsolattartás lazul egy új munkahely, vagy a családi élethelyzetben bekövetkezett változások esetén  az ifjúsági csoportok informális jellegénél fogva változóak, rövid életűek  hálózatépítés hiányosságai

Eredmények  A képzés képessé teszi a résztvevőket fiatalok önsegítő, helyi közösségei és intézményes szolgáltatás létrehozására  Tájékoztatás, útmutatás nyújtására, a tanulási szükségletek és lehetőségek felmérésére, az intézmény felnőttképzésbe való bekapcsolódásának segítésére, tanuló közösségek, tanulókörök, klubok szervezésére

Az eredmények alkalmazhatósága  Kortárs tanácsadók képzése  Tanulást segítő tanfolyam  Kommunikációs tréning  Konfliktuskezelés  Probléma megoldás  Időgazdálkodási tréning  Hatékony tervezés, vezetés  Projektmenedzsment  Munkanélküli fejlesztő programok  Kistelepülések ifjúsági demokrácia fejlesztő programja  Kistelepülések ifjúsági közösség fejlesztő programja  Szociális ifjúsági probléma-térkép készítése  Diákönkormányzatok fejlesztése

A képzési program összehasonlítható normái  Mérhető ellenőrzési pontokkal rendelkezik  A résztvevők aktív bevonására épít  Visszacsatolást ad a résztvevőknek a tudásukról  A dokumentálás folyamatos  A tematikát a résztvevők fejlődési üteme határozza meg

A képzési program számszerűsíthető adatai  Leginkább a 20 és 26 év közötti korosztályt érinti, de előfordul néhány 26 és 30 év közötti személy is  A csoportlétszám 8-20 fő között mozog

Máshová adaptálható jellege  Referencia csoportnak tartott tréning után a képzés más szervezeteknek, és csoportoknak is ajánlható.  Referencia csoportnak tartott tréning után módszertani kiadvány készíthető.  Több képzési csoport esetén, - az önállóan kiépített és meghatározott saját működési területen túl- a hálózati működés szempontjai különbözhetnek, de egy irányba mutató működéseknek az összefogása, érdekszövetséggé kovácsolása is lehet fontos elsődleges cél.

Minőségi és mennyiségi indikátorok  Az első képzést 20 résztvevővel 2000-ben rendeztük meg, majd folyamatosan kétévenként, amelyben a már kiképzett fiatalok csoportsegítőként, mentorként működtek közre  kistérségi színtű ifjúsági szakmai képzés, szervezés és együttműködés  A tanagyagot a tapasztalatok alapján javítjuk  Az első minta képzés eredményeképpen jött létre a Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Ifjúsági Tagozata, ma is létező szakmai közösség és műhely