Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök
Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára küldjük ki a hirdető egyedi üzenetét Optimail DM levél formájában Lehetőségünk van a SuperShop adatbázisán direkt SMS kampány bonyolítására Direkt marketing
VMR, Median/Webaudit Legnagyobb hazai online e-DM adatbázis Több, mint cím Kampányindítási lehetőség teljes és szűrt adatbázisra Több, mint 50 szűrési lehetőség holtszórás mentes & költséghatékony Alapdemográfia Iskolai végzettség Foglalkozás Érdeklődési körök Van-e mobiltelefonja Honnan internetezik és havi hány órát Optimail – e-DM rendszer
4 Nem elég „szofisztikált” az adatbázis? Van megoldás! •Henkel – Somat3in1 kampány •Célcsoport: Nők, 18-49, háztartásban van mosogatógép •Cél:Márkaismertség növelése, vásárlói klub bővítése •Üzenet:1) Aki regisztrál, ingyenes termékmintát kap •2) Somat klubtagok ingyenesen Somat Women’s Net életmód magazint kapnak •Probléma:Ilyen célcsoportra nem tudunk szűrni •Megoldás:Adatbázis mélyítése a Henkel-el együttműködésben
5 Adatbázis mélyítése kérdőívvel Ha már mélyítünk, gondoljunk a jövőre! Kérdőív a háztartási gépek elterjedtségéről
Tesco – e-DM • Cél: hírlevél adatbázis építés nyeremények segítségével, a teljes adatbázisból minél több regisztráció elérése • Szegmensek meghatározása: 7 különböző célcsoport szegmens, státusz, kor és nem alapján • Tesztelési szakasz: 7 célcsoportnak 3 féle levél kiküldése 3 féle tárggyal • Teszt kiértékelése • A kiválasztott levelek és tárgyak kiküldése
I. Tárgy teszt 7 szegmens kiválasztása Szegmensenként 3 tárgy felajánlása Cél: a lehető legjobb tárgy megtalálása II. Kreatív teszt Szegmensenként 3 kreatív bemutatása Cél: a lehető legjobb kreatív megtalálása III. Konverziós teszt Konverzió szerinti párosítás alapján Tesztelés 3 ütemben
Tárgy teszt Győztes tárgy a tesztelés során: Megnyitás: 97,33% A pénzt mi adjuk Önnek: költsön el 1 millió forintot a Tescoban! Közepes tárgy eredménye: Megnyitás: 60,25% Igen, ajándékba adunk 3 Sony autóhifi-t! Mire vár? Leggyengébb tárgy: Megnyitás: 43,95% Így még soha nem szólt az autórádiód! 3 Sony autóhifi ajándékba!
A kreatív teszt eredménye SzövegesGrafikus HTML 1 Grafikus HTML 2
A legjobb tárgy és kreatív összehasonlítása konverziós méréssel Legjobb tárgy: Szeretne 1 millió forintért vásárolni? Legjobb kreatív
Végeredmény szektoronként
•Legjobb eredmény: 55,86 % klikk arány •Összesített eredmény: 30, 85% klikk arány •Legrosszabb eredménye lehetett volna: 19,39% •Fontos! időt adni a tesztre (tárgy, kreatív, konverzió) energiát és büdzsét fordítani a nagy kampányra előkészületeire Éles kampány kiértékelése
Supershop – SMS kampány A SuperShop az első hazai többvállalatos törzsvásárlói hűségprogram. Az [origo] Adhouse jogosult arra, hogy a Supershop program adatbázisán direkt SMS kampányt bonyolítson le. SMS adatbázis: fő Targetálási lehetőségek Alapdemográfia Iskolai végzettség Foglalkozás Jövedelem Háztartás Autóval rendelkezik-e , mobil, vonalas telefon A fenti minták szigorúan csak illusztrációk, a megjelenés ettől elhelyezésében és méreteiben is eltérhet!
DM kampány előnyei Több szempontból szűrt, affinis célcsoportot ér el Lehetőség van perszonalizált üzenet közvetítésére Alkalmas információgyűjtésre, kutatások lebonyolítására Saját tulajdonú adatbázis építhető a használatával Magas a visszajelzési, válaszadási arány
Köszönjük a figyelmet!