Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Házi dolgozat fejezetei
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
A Gazdasági Szervezetek működése a gyakorlatban
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
Szállodai érdekességek
Bachelor Master Dr. Juhász László PhD.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Idegenforgalmi statisztika
12. Vagyongazdálkodás „Vagyon”
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
Szálláshelyi vendéglátás
A rendezvényszervezés feladatai
A kereskedelmi és iparkamarák gazdaságszervező szerepének változása Pekó László.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Logisztika 6.előadás.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodai gazdálkodás és vezetés II.
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”
6.25. Szállodák eredménygazdálkodása „Jövedelmezőség”
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Fejlesztések a szállodaiparban”
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
Utókalkuláció integrált megvalósítása nagyvállalati környezetben.
Szántai János ügyvezető - FOK Nonprofit Kft.
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Turizmusstatisztika a KSH-ban Központi Statisztikai Hivatal
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
6.21. Szállodai vendéglátás „Hotel F&B gazdálkodás”
Controlling a gyakorlatban
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Előadás Szerda – A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Utazás Kiállítás 2013 Szállodahatékonyság CSORDÁS IMRE Ügyvezető igazgató Accent Hotel Management Kft.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
ITK, 9/ tavasz Softinvest (Szoftverkereskedelmi és Fejlesztési Részvénytársaság)
Vállalkozásmenedzsment I.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.
Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája :09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok.
Új egységes Zöld Hatóság Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség Levelezési cím: Pécs Papnövelde u.13. Telefonszám: /mell.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Előadás másolata:

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Alapismeretek 3. Szállodák tevékenységei „Tevékenység”   1. Tevékenységek, szolgáltatások „Tevékenységek” 2. Szervezeti felépítés „Szervezeti diagram” 3. Szállodavállalatok szervezeti felépítése „Központ és hálózat” 4.Tevékenységek, feladatok, munkakörök „Munkaköri trendek” 5. Szállodák tevékenységei és IT rendszerei „IT Systems” 6. Inspiráció „CBL” 7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „Alapító okirat” 8. Ellenőrző kérdések „Önértékelés”

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Alapismeretek Tevékenységek Részlegek Üzletek Szolgáltatások Szegmensek

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” 2. Szervezeti egységek a szállodákban „Szervezeti diagram” 2.1. Szervezeti felépítés Alaptevékenységek Specializáció Általános tevékenységek 2.2. Tevékenységek és szervezeti egységek Alapismeretek

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” 3. Szállodavállalatok szervezeti felépítése „Központ és hálózat” 3.0. Vezérigazgatóság 3.1. Üzemeltetési igazgatóság 3.2. Gazdasági igazgatóság 3.3. Fejlesztési igazgatóság Humánpolitika Igazgatóság

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” 4. Tevékenységek, feladatok, munkakörök „Tevékenységek” 4.1. Szálláshely szolgáltatás tevékenységei 1. Bevételt képző tevékenységek 2. Funkcionális (általános) tevékenységek 4.2. Bevételt képző tevékenységek  A szolgáltatások részaránya 55-25-20 százalék. A verseny a kiegészítő szolgáltatások területére helyeződött át.   4.3. Tevékenységek trendjei 4.4. Tevékenységek összhangja Alapismeretek

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Alapismeretek 5. Szállodák működési engedélyei és IT „IT rendszerek” 5.1. Működtetés jogi feltételei   „Szállodaüzemeltetéshez szükséges engedélyek” 239/2009 - Használatbavételi engedély, - Működési engedély, - Állami Népegészségügyi és Tiszti Szolgálat (ÁNTSZ), - Mezőgazdasági Szakhatóság, - Tűzvédelmi Szakhatóság engedélye „Kötelező bejelentések” - NAV, Országos Vám és Pénzügyi Hivatal területi igazgatósága, - Magyar Engedélyezési Kereskedelmi Hivatal), - Központi Statisztikai Hivatal, - Rendőrség, - Fogyasztóvédelmi Felügyelet, - Munkaügyi Felügyelet, - Környezetvédelmi Szakhatóság. Kereskedelmi szálláshelyek üzletköri megjelölései Vendéglátóhelyeinek üzletköri megjelölései

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” 5. Szállodák működési engedélyei és IT „IT rendszerek” 5.2. Szállodák tevékenységei és számítástechnikai programok Internet kapcsolat - Web elérése eltérő szinteken (vendég – szálloda –cég) Közvetlen, bérelt kapcsolatot biztosító rendszerek Disztribúció elsődleges eszköze a honlap, elhelyezés eszközei, lehetőségei Foglalási rendszerekhez csatlakozási lehetőség Elektronikus levelezési cím, honlapos internet és intranet Szállodavendég, vendégfogadási rendszer, modulok - Kulcskártya készítő, - Telefon (vendégszoba) is, - Televízió rendszer (pay tv) is, - Információs rendszer Kártyaleolvasó rendszer Vendéglátás rendszer , modulok Könyvelési rendszer, modulok (vevő, szállító, eszköz, pénz) E-banking, online utalás banki folyamatok elemzése Humánpolitikai rendszer, modulok (kompetencia, munkakör, értékelés,..) Beléptető rendszer - kulcsrendszerrel Karbantartási rendszer Épületfelügyeleti rendszer, energia Biztonsági, kamera, riasztórendszer Tűzvédelmi rendszer 5.3. Munkaállomások és szerverek száma Rendszerfelépítés és használat

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” 6. Inspiráció „CBL” 6.1. Szállodák általános tevékenységei Tulajdonosi forma hatása a szervezésre és felépítésre 6.2. Tevékenység és IT

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” 7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „Alapító okirat” 7.1. Alapító okirattól a főkönyvi számlaszámig 7.2. Piac elemei és piaci helyzetelemzés gyakorlati foglalkozáson „Szállodák piaci helyzete az elmúlt öt évben”

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” „Szállodák tevékenységei” „Önellenőrzés” 1. Ismertesse, a szállodák és szálloda vállalatok tevékenységeit és mutassa be az általános szervezeti felépítésükkel való összefüggést 2. Ismertesse, a nyereség orientált tevékenységek feladatait, munkaköreit, fejlődési trendjeiket, szervezeti és üzleti egységeiket 3. Ismertesse, a funkcionális tevékenységek, feladatait, szervezeti egységeit és fejlődési trendjeiket 4. Ismertesse a szállodák tevékenységeinek bevételi nagyságát, megoszlását, színvonalát, egy szobára jutó bevételének nagyságát a szállodák helyszíne, típusa és színvonal alapján 5. Ismertesse a szállodák földszinti, emeleti, vendéglátási, típus és egyéb tevékenységeinek ciklusait, feladatait, munkaköreit, trendeket, és a lehetséges szervezeti egységeit 6. Ismertesse a szállodák funkcionális tevékenységeinek ciklusait, feladatait, munkaköreit, trendeket, és a lehetséges szervezeti egységeit 7. Mutassa be a szállodák komplex számítógépes rendszerének elemeit és kapcsolódásukat 8. Ismertesse az alaptó okirat, a működési engedély, az osztályba sorolási engedély, a bevételt generáló tevékenységek, üzemegységek valamint a főkönyvi számlaszámok, a költséghelyek és a számítógépes rendszer kapcsolati rendszerét, összefüggését

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Kérdés ? Köszönöm ! Hazard Veszély Analysis Elemzés Critical Kritikus Control Ellenőrzési Point Pontjai

Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Tartós rendszeres munkavégzés, munkát végez – dolgozik Bevételképző Alap (szállás, ellátás) – specializáció Általános Funkcionális (értékesítés - karbantartás – igazgatás, adminisztráció) egyéb ráfordítások Költségviselő Szt. 2000. Kereskedelmi jellegű turisztikai szolgáltatási tevékenységek (2005. KT) - az idegenvezetői tevékenység, - a lovas szolgáltató tevékenység, - a szálláshely-szolgáltatási tevékenység, - a tartós szálláshasználati szolgáltatási tevékenység, - az utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenység

Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Alapító okiratban szerepel négyjegyű kód – alapító okirattól a főkönyvi számlaszámig. A főkönyvi számlaszám, főkönyvi számlatörzs és a számlatükörből, a felhasználó igényeinek megfelelően, könnyen előállítható. 55 Szálláshely-szolgáltatás 5510 Szállodai szolgáltatás 5520 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás 5530 Kempingszolgáltatás 5590 Egyéb szálláshely-szolgáltatás 56 Vendéglátás 5610 Éttermi, mozgó vendéglátás 5621 Rendezvényi étkeztetés 5629 Egyéb vendéglátás 5630 Italszolgáltatás 79 Utazásközvetítés, utazásszervezés, egyéb foglalás 7911 Utazásközvetítés, 7912 Utazásszervezés  

Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Részleg Szervezeti felépítésben szerepel, önállóvezető, bevétel és költség kimutatás, költséghely számla Szállodai üzlet (room division) - földszint, emelet, Éttermi igazgatóság - szerviz, konyha, beszerzés Specializáció - bankett, termál, uszoda, wellness, lovarda Funkcionális - értékesítés, karbantartás, adminisztráció (igazgatás) Igazgatás Ügyintézést Végző ügyosztály Igazgatás Tevékenység a szálloda vezetésére Adminisztráció Ügyintézés, Ügykezelés ezt ellátó részleg

Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Szegmens Utazási motiváció vagy egyéb oka alapján képzett vendégcsoport azonos elvárásokkal és igényekkel Szegmens üzleti egyéni és csoport - turista egyéni és csoport reggeli, bankett, ala carte étterem, bárok kúra, MICE, kezelések, időtartam

Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás Szolgáltatás együttműködés a lebonyolításban a vendég és szolgáltató között. Szolgáltatásait a szálloda a vendégtájékoztatóban A szálloda tájékoztatóban foglalja össze. A többnyelvű tájékoztatót elhelyezi honlapon, portán és szobákban.

Vendég Szervezeti egységek harmonizálása és komplexitás 17 Szervezeti egységek harmonizálása és komplexitás Vendég Foglalás - Szobakiadás Étteremi szolgáltatás Egyéb szolgáltatások Információ Foglalás Porta Emelet Szolgáltatás Gyógyászat Mosoda Étterem Természet- gyógyászat Szabadidő animátor Corporate Bankett Gyógyászat Közös terek Bankett Karbantartó Pénzügy Konferencia Bár - Kávézó Biztonság H R Ajándékbolt Termál Area Konyha termelés Munkaügy Kertészet Front Office földszint Tourism WEB Csoport Utazási irodák Housekeeping emelet Fitnesz Stúdió Bér számfejtés Energia Mosogatás Szépségápolás Parkoló Könyvelés Wellness Club Beszerzés adminisztráció Biztonság védelem IT Sport Értékesítés Szálloda Room Division Vendéglátás Műszak Igazgatás Specializációk Szálloda Igazgató Tulajdonos - Tulajdonosok – Irányító központ – Képviseleti tulajdonos 17 17

Vendég Szervezeti egységek harmonizálása és komplexitás 18 Szervezeti egységek harmonizálása és komplexitás Vendég Foglalás - Szobakiadás Étteremi szolgáltatás Egyéb szolgáltatások Információ Foglalás Porta Emelet Szolgáltatás Gyógyászat Mosoda Étterem Természet- gyógyászat Szabadidő animátor Corporate Bankett Gyógyászat Közös terek Bankett Karbantartó Pénzügy Konferencia Bár - Kávézó Biztonság H R Ajándékbolt Termál Area Konyha termelés Munkaügy Kertészet Front Office földszint Tourism WEB Csoport Utazási irodák Housekeeping emelet Fitnesz Stúdió Bér számfejtés Energia Mosogatás Szépségápolás Parkoló Könyvelés Wellness Club Beszerzés adminisztráció Biztonság védelem IT Sport Értékesítés Szálloda Room Division Vendéglátás Műszak Igazgatás Specializációk Szálloda Igazgató Tulajdonos - Tulajdonosok – Irányító központ – Képviseleti tulajdonos 18 18

Szállodai vállalat szervezeti felépítése Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Szállodai vállalat szervezeti felépítése vezérigazgató Támogató (központ)‏ Üzemeltetés Humán- politika Fejlesztés Adminisztráció Értékesítés Motiváció Kutatás Könyvelés Beszerzés Tréning Beruházás Pénzügy Projektek Munkaügy Ingatlan Számítás technika Műszak Jogi képviselet Szállodák Márkák Régiók

Bevételt létrehozó tevékenységek - részaránya bevétele millió forint 20 Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Bevételt létrehozó tevékenységek - részaránya Alap Szakosodás Egyéb szállás F&B gyógyászat wellness konferencia sport alternatív szállás garázs TV mosatás pets kötbér F&B terembér díszítés egyéb üzletek Irodák fodrászat földszint emelet szoba pótágy szolgáltat termelés beszerzés étterem konyha raktárak reggeli étterem bankett bárok mini bár szoba Telefon ? 6 - 19 - 21 % 1 - 10 % 55 – 57 - 71 % 1 szoba éves bevétele millió forint Szállodák = 4.2 5* = 12.0 4* = 5.7 3* = 2.6 22 - 24 - 30 % 20

Funkcionális – általános tevékenységek 21 Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Funkcionális – általános tevékenységek igazgató értékesítés műszak Igazgatás reklám PR megjelenés prospektus WEB értékesítés szálloda vendéglátás rendezvény - egyéb Biztonság védelem karbantartás energia HR könyvelés InfoTech jog egészség munka tűz környezet katasztrófa vagyon érintés Javítások eszközpótlás beruházás részlegek Marketing terv folyamat csatornák turista egyéni csoport nemzetis ég üzleti MICE corporate bankett Energia lekötés fogyasztás munkaügy bér pénzügy épület felügyeleti rendszer HACCP minőség Kontroling tervezés revenue manangement optimalizálás biztonság kertészet 21

Tevékenységek harmonizációja Egyenletes azonos szintű minőség Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Tevékenységek harmonizációja igazgató értékesítés szállás F&B speciális műszak igazgatás értékesítés reklám PR foglalás földszint emelet szolgáltat termelés beszerzés wellness gyógy konferencia javítás energia HR könyvelés garázs üzletek rendezvény bankett wellness gyógy mosoda irodák uszoda szolgáltatások animáció kommunikáció Egyenletes azonos szintű minőség harmonizáció Árfekvés ár harmonizáció Csomagár képzés kínálati ár

Tevékenységek és számítógépes rendszerek (16)‏ Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Tevékenységek és számítógépes rendszerek (16)‏ Internet levelezés Környezet Internet CRS Irodák Cégek Web site honlap Bankkártya leolvasó Internet csatlakozás Internet foglalás Szállodai levelezés Munka- állomások Serverek Száma Front Office rendszer Kulcs Telefon Vendéglátás rendszer TV Humánpolitikai rendszer Info Könyvelés rendszer Kulcs + beléptető Épület felügyeleti rendszer Banki utalás online Biztonság technikai rendszer Mindig high tec legyen

Alapító okirat – tevékenység – egység – költséghely – számlaszám Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei” Alapító okirat – tevékenység – egység – költséghely – számlaszám Tevékenység ek– alapító okiratban Tevékenységek - Működési engedélyek Tevékenységek – Bejelentési kötelezettség 3 – 300 bevétel forrás és akár 15 – 20 értékesítő és költséghely Több száz főkönyvi számlaszám Engedélyezési követelmény Üzemeltetési követelmény Minden bevételi pont – üzlet - kasszagép Működési engedély Bevétel pont szervezeti hely Költséghely főkönyvi számlaszámai Front Office rendszer kódjai Költséghelyenként és költség fajtánként főkönyvi számla számok Számítógépes rendszerek